۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

برای دومین بار؛ تجمع اعتراضی خانواده‌های شهدای هفتم تیر در اعتراض به تدوام بازداشت علیرضا بهشتی

برای دومین بار؛ تجمع اعتراضی خانواده‌های شهدای هفتم تیر در اعتراض به تدوام بازداشت علیرضا بهشتی


جنبش راه سبز (جرس): جمعی از خانواده‌های شهدای ۷تیر در اعتراض به تداوم بازداشت دکتر علیرضا بهشتی، بار دیگر در بهشت زهرا و مزار شهید آیت‌الله بهشتی گرد هم آمدند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در این جمع پس از فاتحه‌خوانی و قرائت دعای ندبه، فرزند یکی از شهدا ضمن انتقاد نسبت به تداوم بازداشت فرزند شهید آیت‌الله بهشتی، گفت:«پرسش ما امروز این است که چرا فرزند معمار دستگاه قضایی، باید بدون ارائه هیچ گونه مدرک و سندی همچنان در زندان و بازداشت باشد.»

وی با بیان اینکه نسبت به وضعیت سلامت فرزند شهید بهشتی بسیار نگرانیم، تاکید کرد:«متاسفانه تاکنون وکیل وی نیز نتوانسته دیداری با او داشته باشد. در حالی که باید زمینه انجام این دیدار هرچه زودتر فراهم شود. دادستان تهران باید نسبت به این مسئله و وضعیت سلامتی دکتر بهشتی پاسخگو باشد.»

او ادامه داد:«زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که فرزند معمار انقلاب مدت‌ها بدون هیچ اطلاعی به خانواده او در زندان و بازداشت به سر برد. همان‌گونه که حضرت امام(ره) فرمودند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد، مظلومیت شهید بهشتی فقط مختص به دوره زندگی‌اش نبود، بلکه پس از او نیز و او و خانواده‌اش مظلوم زیستند و مظلومانه به دفاع از انقلاب برخاستند.»

این جمع از خانواده های شهدای ۷ تیر تاکید کردند که این برخوردها با فرزند شهید بهشتی، وجهه نظام جمهوری اسلامی را مخدوش می‌کند و موجب دلسردی دلسوزان واقعی انقلاب اسلامی می‌شود.

گفتنی است این جمع از خانواده های شهدا ۷تیر در نامه ای به دادستان تهران ضمن اعتراض به تداوم بازداشت فرزند شهید آیت الله بهشتی، نگرانی خود از وضعیت سلامت وی اعلام کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت وی بدون شائبه فشارهای سیاسی و آزادی هر چه سریع تر وی شدند.

این جمع از خانواده های شهدای ۷ تیر هفته گذشته نیز در اقدامی اعتراضی در بهشت زهرا جمع شدند



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هاشمی رفسنجانی: راهپیمایی۲۲ بهمن با آرامش و عظمت خاص‌برگزار شود

بهمن نقطه مشترک وحدت و نماد وفاداری به نظام اسلامی است

جنبش راه سبز (جرس): رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ۲۲ بهمن نقطه مشترک وحدت و نماد وفاداری به نظام اسلامی است.

به گزارش ایلنا، هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن به ویژگی‌ها و حساسیت‌های راهپیمایی این روز به عنوان یک عید ملی در سال جاری پرداخت و گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا، اخیرا تحرکات و حملات جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران با همراه کردن برخی کشورهای دیگر که قبلا موضع خصمانه نداشتند آغاز کرده است و سعی دارند با تشدید تحریم‌ها و تهدیدها که احتمالا بخشی از آن می‌تواند جنگ روانی نیز باشد، فشارهای سیاسی خود بر جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.

وی افزود: آنها باید بدانند که ایران در موضوع هسته‌ای چه غنی‌سازی و یا مبادله اورانیوم کاملا جدی است و راه ما غیرقابل برگشت است و عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، انسجام داخلی و پرهیز از تفرقه در داخل کشور را برای خنثی‌سازی فشارهای خارجی و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حیاتی و خطیر توصیف کرد و گفت: دلسوزان و عاشقان نظام از همه گروه‌ها و طرف‌ها باید تلاش کنند راهپیمایی امسال روز عید ملی ۲۲ بهمن، با آرامش و عظمت خاص خود برگزار شود چون هرگونه تعارض و خشونت در جهت خواست دشمنان خواهد بود.

وی از همه آحاد مردم، طرف‌ها و قشرها در سراسر کشور دعوت به عمل آورد با حضور حماسی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، این روز را به مانور وحدت ملی برای حفظ نظام و حمایت از جمهوری اسلامی علی‌رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها تبدیل کنند و با این حضور و مانور سراسری، دشمنان خارجی را از دستیابی به اهداف شومشان مایوس نمایند.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: ۲۲ بهمن نقطه مشترک حفظ و تقویت وحدت و نماد وفاداری مردم به نظام اسلامی است که امیدواریم با شکوه خاص خود برگزار شود.

 

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

نامه سرگشاده مدرسین و طلاب سبز حوزه علیمه قم به احمد جنتی امام جمعه تهران

نامه سرگشاده مدرسین و طلاب سبز حوزه علیمه قم به احمد جنتی امام جمعه تهران

آقای احمد جنتی! بعد از خیانت به مردم، جز سخنان امروز انتظاری از شما نبود!


بسمه تعالی

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ سوره بقره، 156

كسانى كه چون مصيبتى به آنان برسد مى‏گويند ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى‏گرديم
قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

اذا ظهر البدع فللعالم ان یظهر علمه و الا فعلیه لعنة الله
دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران!

خوب به یاد داریم که اوایل انقلاب در خوزستان، به عنوان امام جمعه و حاکم شرع، با جوانان، روشنفکران و دانشگاهیان چه کردید. خوب به یاد داریم همان موقع دست خود را به خون ابریا و آزادمردان ایران زمین آلوده کردید و جوانان را به قتلگاه فرستادید.

آقای احمد جنتی! خوب خیانت شما را در همه انتخابات گذشته و بخصوص کودتای اخیر به یاد داریم. خوب به یاد داریم چند روز قبل از انتخابات اخیر در جایی حمایت خود را از احمدی نژاد ناشیانه مطرح کردید.
آقای احمد جنتی! شما در امانت خیانت کردید و بعد از خیانت به امانتی که مردم در دست شما داشتند، سخنان عجیبی مطرح کردید که یکی پس از دیگری، مؤید چهره واقعی شما است.
آقای احمد جنتی! بعد از خیانت به مردم جز سخنان امروز انتظاری از شما نبود.

آقای احمد جنتی! اگر ذره ای برای مردم معتقد به مبانی اسلامی در بی تقوایی و بی دانشی شما تردیدی بود، امروز دیگر جای هیچ ابهامی باقی نمانده است. شما به چه وجه شرعی و فقهی، کشتار جوانان بی گناه که تنها به صورت مسالمت آمیز در چارچوب قانون اساسی جق خود را می خواستند، تأیید می کنید و بر خلاف همه موازین فقهی باب قضاء، یکجانبه برای جلادانی که خود قهرمان بی رحمی هستند و به نا حق لباس قضاء به تن کرده اند، توصیه به شقاوت و بی رحمی بیشتر را دارید.
آقای احمد جنتی! آیا این بود ثمره ی همه خون هایی که تا امروز برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ریخته شده است؟ بدون تردید، شما آلتی بیش نبوده و نیستید، که باید اوامر رهبری را تنفیذ کنید.

بدینوسیله به پیشگاه مقدس امام زمان که در سوگ فرزندانش (محمد علی زمانی و آرش رحمانی پور) به غم و ماتم نشسته است، تسلیت می گوییم و سپس نه تنها به پدر و مادر شهدای از دست رفته، بلکه به همه ملت غیور ایران با قلب آکنده از حزن و تاسف، برای از دست دادن چنین فرزندانی تسلیت می گوییم.
ما مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم تنها به همین دلیل به هم پیوسته و اعلام موجودیت کردیم، تا در چنین شرایطی که هیچگونه صدایی از روحانیت و مراجع تقلید وابسته به گوش نمی رسد، ما فریادگر مظلومیت روحانیتی باشیم که خود قربانی آزادی خواهی و آزاد منشی بوده و اکنون نیز هست و خواهد بود. مانند نمونه های بارزی چون: آیات عظام شریعتمداری، که پیشتاز این قافله بود و سید حسن قمی، شیخ شبیر خاقانی، سید محمد شیرازی، سید رضا صدر (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) و به خصوص بزرگ آزادمرد قرن معاصر، مرحوم آیت الله العظمی منتظری که حتی از بدن بی جانش در چنان وحشتی فرو رفته اید، که اجازه هیچگونه اقامه مجالس فاتحه را نداید و هم اکنون خانه او را محاصره و قبر سید محمد شیرازی و شیخ شبیر خاقانی را تخریب کرده اید.

ما ملتمسانه فریاد می زنیم که آقایان علمای اسلام! مراجع تقلید! خطباء! دانشمندان! نویسندگان! روشنفکران! اندیشمندان! و نخبگان! سکوت تا به کی؟ به داد اسلام مظلوم، انسان مظلوم برسید. خونهای به ناحق ریخته شده ی دو چهره مظلوم اخیر (شهیدان محمد علی زمانی و آرش رحمانی پور) حجت را بر ما و شما تمام نمی کند؟ از یاد برده اید سخن رسول خدا صلوات الله علیه را که اذا ظهر البدع فللعالم ان یظهر علمه و الا فعلیه لعنة الله
آقای احمد جنتی! در خاتمه آگاه باشید که دیر یا زود، در برابر محکمه خلق و خالق هیچ پاسخی برای این همه ظلم و جنایت آنهم به نام دین نخواهید داشت.

ملت شریف ایران! در آینده ای نه چندان دور، در سایت متقن که مربوط به ما خواهد بود شاهد کیفر خواست فقهی و شرعی مدرسین و طلاب حوزه های علمیه نسبت به رهبری و همه مسئولین خواهید بود.

 
مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

موج گسترده احضار و تهدید در نجف‌آباد در آستانه‌ ۲۲ بهمن

موج گسترده احضار و تهدید در نجف‌آباد در آستانه‌ ۲۲ بهمن

در آستانه چهلمین روز ارتحال آیت الله منتظری و ۲۲ بهمن، موج احضارها به اداره اطلاعات شهر نجف‌آباد آغاز شده است و از یک هفته پیش تاکنون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مردم نجف‌آباد، به اداره اطلاعات این شهر احضار شدند.

به گزارش ندای سبز ازادی، احضارشدگان، از چهره‌های شاخص مذهبی تا جوانانی که در مراسم آیت‌الله منتظری حضور فعال داشتند، هستند. پس از احضار و بازجویی و ایجاد فشار از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که به هیچ وجه در مراسم ۲۲ بهمن حرکت مشکوکی نکرده و مراقب رفتار خود باشند.

لازم به ذکر است این احضارها و بازجویی‌ها از دو سه ساعت تا گاهی یک شبانه‌روز طول می‌کشد و شامل همه افراد از روحانیون برجسته گرفته تا نوجوانان دبیرستانی نیز می‌شود.

به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی شهر به ‌شدت نگران مراسم دولتی روز ۲۲ بهمن هستند و درصدد هستند که جلوی هرگونه حرکت اعتراضی را با استفاده از تهدید و ایجاد فشار روانی به تک تک افراد از قبل مسدود کنند.

در پایان لازم به ذکر است که در مراسم هفتم فقیه عالیقدر در شهر قهدریجان از توابع شهرستان نجف‌آباد نیز اتفاقی رخ داده است که در خبرها منعکس نشد.

مردم شهر کوچک قهدریجان به هنگام رفتن به مسجد اصلی به منظور برگزاری مراسم با در قفل شده روبرو می‌شوند که با مشاهده آن قفل را می‌شکنند.

پس از آن به داخل مسجد رفته و شماری از مردم جلوی در به نگهبانی و مراقبت مشغول می‌شوند. در هنگام رفت و آمد مردم عزادار فقیه عالیقدر، نیروهای لباس‌ شخصی و بسیجی که قصد ورود به مسجد را برای کنترل و به هم زدن داشته‌اند، ابتدا مجبور به تحویل دادن بی‌ سیم و موبایل‌های خود شده و سپس با هدایت اجباری مردم در گوشه و کنار مسجد به صورت مجزا جا داده می‌شوند تا از هرگونه اقدام جمعی مزاحمت توسط ایشان جلوگیری شود.

با این حال در خلال مراسم چند نفر از این نیروها که با ایجاد سر و صدا قصد به هم زدن مراسم را داشته‌اند با واکنش مردمی که آن‌ها را در محاصره‌ خود داشته‌اند روبرو می‌شوند و هنگام اخراج از مسجد هم برخی مردم به ایشان به عنوان تحقیر پول می‌پردازند.



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

نامه جبهه مشارکت به صادق لاریجانی در خصوص اعدام های اخیر

نامه جبهه مشارکت به صادق لاریجانی در خصوص اعدام های اخیر

خبر اعدام 2 تن از زندانيان با اتهام محاربه موجی از حيرت و تعجب در ميان شهروندان ايرانی را برانگیخت.


جناب آقای لاريجانی


رييس محترم قوه قضاییه


با سلام

خبر اعدام 2 تن از زندانيان با اتهام محاربه موجی از حيرت و تعجب در ميان شهروندان ايرانی را برانگِیخت و در زمانی که فضای سياسی ملتهب کشور اميدوار به زدودن ابرهای تيره نفرت و کينه می شد اين اقدام شائبه اثرپذيری دستگاه قضا را از تندروانی که ثابت کرده اند به هيج وجه خواهان آرامش فضای سياسی کشور نيستند، تقويت کرد.


دستگاه قضا که به خاطر رفتارهای شبهه ناک و غیر قانونی خود در برخورد با نيروهای سياسی خوشنام و خدوم که به ناحق و ظالمانه پس از انتخابات اخير بازداشت و زندانی شده اند سخت در مظان اتهام سياسی کاری و خروج از دايره عدل و انصاف قرار گرفته است اينک با صدور احکام شبهه ناک اعدام برای 9 تن و اجرای عجولانه آن برای2 تن دیگر بيش از پيش مورد سوال واقع خواهد شد.


حکم اعدام برای هر کسی که صادر شود مايه تاسف است فارغ از اينکه شخص مجرم واقعا مستحق چنين مجازاتی باشد یا خير ، و ما بدون اينکه ذره ای قرابت فکری يا عملی با اين افراد داشته باشيم امروز نگران آن هستيم که قوه قضاييه تحت تاثير تريبونهايی که هر روز و شب فرمان خونريزی و اعدام بيشتر صادر مي کنند قرار گيرد.


شما نيک می دانيد که حکم اعدام تنها حکمی است که در صورت اجرا غير قابل جبران است و لذا قانونگذار عامدانه با طراحی بوروکراسی طولانی از صدور حکم تا اجرای آن کوشيده است تا امکان خطا در صدور چنين حکمی را به حد اقل کاهش دهد و لذا اجرای عجولانه حکم اعدام آقايان رحمانی پور و علی زمانی جای سوال و ابهام فراوان دارد.


به هر حال اينک که اين جوانان طبعا با توشيح جنابعالی اعدام شده اند لازم است برای روشن شدن اذهان عمومی که سخت ملتهب است و بخصوص طرفداران انقلاب اسلامی که چنين رفتاری را با اساس انقلاب مغاير می دانند جهت تنوير افکار عمومی و زدودن شائبه های موجود و خنثی کردن تبليغاتی که اساس نظام را هدف قرار داده است و بيش از همه حيثيت خود قوه قضاييه را در معرض خطر قرار داده است به سوالات فراوانی که ايجاد شده است و ما بخشی از انها را بازگو می کنيم پاسخ دهيد تا چنانچه صدور و اجرای اين احکام منطبق بر قانون و عادلانه بوده است آرامش به فضای سياسی باز گردد و چنانچه معلوم شود خدای ناخواسته اين احکام نادرست بوده است از هم اکنون مشخص نماييد چه کسی مسوليت این فاجعه را خواهد پذيرفت تا ديگر نيازی به تشکيل کميته های ويژه نظير جنايت کهريزک نباشيم.


1- آن افراد در چه زمانی دستگير شده اند؟و علت دستگيری انها چه بوده است؟
2-اين افراد که طبق قرائن چند ماه قبل از انتخابات دستگير شده اند با چه منطقی در دادگاه حوادث انتخابات شرکت داده شده اند؟ و اعترافات انها چه ارتباطی با انتخابات داشته است؟
3- نحوه اخذ اعترافات از آنها چگونه بوده است؟و غیر از اعترافات چه مدارک مستند و محکمه پسندی در اثبات جرائم انها وجود دارد؟
4-آيا مراحل قانونی دادرسی عادلانه در مورد انها رعايت شده است؟ آيا به وکيل تعيينی دسترسی داشته اند؟آيا وکيل انها توانسته است با آنها ملاقات کند؟ آيا فرصت کافی برای مطالعه پرونده به متهمان و وکلای انها داده شده است؟
5-ايا ادعای موجود در مورد فريب متهمان توسط بازجويان و وعده سبک شدن حکم در صورت ارائه اعترافات ساختگی صحت دارد؟و اگر چنين باشد آيا اساس چنين دادگاهی مخدوش نمی باشد؟
6-آيا اعتراف در دادگاه نمايشی با کارگردانی متهم اصلی جنايت کهريزک که خود مسئولان جديد قضايي از معترضين اصلی آن بوده اند می تواند به عنوان مبنايي برای صدور چنين احکام سنگينی قرار گيرد؟
7-آيا حد اقل رافت اسلامی در مورد اين متهمان و خانواده آنهايعنی امکان برگزاری آخرين ديدار آنها قبل از اجرای حکم فراهم شده است؟
جناب اقای لاريجانی
اين سوالات و شايد دهها سوال ديگر که بی پاسخ مانده ، سبب شده است که افکار عمومی صدور و اجرای جنين احکامی را امری سياسی و بدون منطق حقوقی و خدای ناکرده تحت فشارهای سياسی و به منظور ايجاد رعب تلقی کنند .
جناب اقای لاريجانی
ما شائبه آنرا داريم که در صدور و اجرای اين احکام اصول متعدد قانون اساسی و از جمله اصول168 و 32،35،38،165 ِو بسياری از مواد آيين دادرسی کیفری يکسره ناديده گرفته شده است و عدم پاسخکويی به اين ابهامات سبب خسارات غير قابل جبران برای کشور و نظام خواهد شد.
من انچه شرط بلاغ است با تو می گويم
تو خواه از سخنم پند گير و خواه ملال

جبهه مشارکت ایران اسلامی
10 بهمن 1388



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


اعتراض میرحسین موسوی و مهدی کروبی به اعدام های اخیردعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن

اعتراض میرحسین موسوی و مهدی کروبی به اعدام های اخیردعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در آخرین دیدار خود که صبح امروز صورت گرفت، نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده اعتراض کرده و نسبت به اجرای عجولانه آن نیز ابراز تاسف کردند و آن را اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانستند.

آنها اعلام کردند: جای بسی تاسف است که از تریبون نماز جمعه اعدام شهروندان به اتهاماتی مبهم و واهی مورد تشویق قرار میگیرد و مسئولان را به خشونت گرایی ترغیب می کنند.

موسوی و کروبی تنها راه خروج از بحران و بازگشت آرامش به کشور را آزادی زندانیان سیاسی و رفع توقیف مطبوعات، رفع پلمپ احزاب و برگزاری انتخابات آزاد دانستند و از مردم دعوت کردند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری گسترده داشته باشند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده اعتراض کرده و نسبت به اجرای عجولانه آن نیز ابراز تاسف کردند.

به گزارش سحام نیوز، در این دیدار که در منزل مهدی کروبی برگزار شد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با ابراز تاسف نسبت به اعدام برخی از شهروندان خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند.

موسوی و کروبی با اشاره به پرونده اعدام شدگان اخیر گفتند: به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد، ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است. به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

موسوی و کروبی تاکید کردند: بازداشت های گسترده فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مهندس موسوی و مهدی کروبی با اشاره به خطبه های احمد جنتی در نماز جمعه این هفته، ضمن ابراز تاسف از بیان چنین مسائلی از زبان امام جمعه موقت تهران گفتند: متاسفانه به جای آنکه از تریبون نماز جمعه برای دعوت مردم به تقوا استفاده شود خطیب نماز جمعه با توصیه به قوه قضائیه مبنی بر اینکه اگر در ۱۸ تیر ضعف نشان نداده بودید و دستگاه قضایی چند نفر را اعدام کرده بود حادثه روز عاشورا به وجود نمی آمد، مسئولان را به برخورد و کشتار مردم و ترغیب می کند و عملکرد برخی مسئولان برای اعدام شهروندان به اتهاماتی مبهم و واهی را تبرئه می کند و این جای بسی تاسف است که تریبون نماز جمعه به جایگاهی برای تشویق به خشونت گرایی و ترغیب مسئولان برای اعدام شهروندان تبدیل شده است.

موسوی و کروبی تنها راه خروج از بحران و بازگشت آرامش به کشور را آزادی زندانیان سیاسی و رفع توقیف مطبوعات، رفع پلمپ احزاب و برگزاری انتخابات آزاد دانستند و تاکید کردند: اکنون اکثریت مردم برای احقاق حقوق خود بدون هیچ گونه واهمه ای در میدان حضور دارند و خواست آنها نیز برگزاری انتخابات آزاد می باشد که متاسفانه گویا صدای اکثریت مردم شنیده نمی شود.

کروبی و موسوی تداوم وضع موجود را موجب وارد شدن ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که حاصل رنج و فداکاری ملت ایرات است دانستند و افزودند: به نظر می رسد که در میان برخی از مسئولان کشور توهم توطئه نسبت به تغییر ساختاری در نظام شکل گرفته است که این تفکر کشور را به سقوط می کشاند و اصل نظام را با خطر رو به رو می سازد.

کروبی و موسوی تاکید کردند: اکثریت مردم تنها حق خود را می خواهند و به دنبال تغییرات ساختاری در اصل نظام نیستند ولیکن به نظر می رسد که حاکمیت نسبت به همین صدای حق خواهی مردم نیز احساس خطر می کند در حالیکه شنیدن این صدای اکثریت و پاسخ به آن تنها راهکار خروج از بحران است.

گفتنی است کروبی و موسوی از مردم دعوت کردند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری گسترده داشته باشند.

۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

کاریکاتور خانواده درگیر - محارب

کاریکاتور خانواده درگیر - محارب


?ui=2&view=att&th=1266eab8fe131019&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_1266eab8fe131019&zw


پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


سنای آمریکا تحریم صادرات بنزین به ایران را تصویب کرد

 شبکه جنبش راه سبز( جرس) : سنای آمریکا با تصویب لایحه ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور امکان گسترش تحریم های ایران را داد. این تحریم ها معطوف به شرکتهای صادر کننده بنزین به ایران هستند.

مجلس نمایندگان نیز در دسامبر گذشته طرح تحریم شرکت های تامین کننده بنزین ایران را تصویب کرد. این دو لایحه اکنون باید با یکدیگر منطبق و برای امضای باراک اوباما به کاخ سفید فرستاده شود.

به گزارش بی بی سی در همین حال اخیرا تعدادی از نهادهای بازرگانی آمریکا به کاخ سفید هشدار داده اند تحریم های "گسترده" مد نظر کنگره علیه ایران، منافع ملی ایالات متحده را به خطر می اندازد.
نه سازمان از جمله اتاق بازرگانی، انجمن ملی تولیدکنندگان و نیز شورای تجارت خارجی آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید، درباره پیامدهای این تحریم های یکجانبه که کنگره با تصویب آن چندان فاصله ای ندارد، "عمیقا" ابراز نگرانی کردند.

کنگره همچنین در نظر دارد شرکت هایی که بیش از 20 میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کنند را تحریم کنند. در این صورت، شرکت های آمریکایی حق معامله با آن شرکت ها را نخواهند داشت.
علاوه بر این شرکت های صادرکننده فراورده های نفتی پالایش شده بویژه بنزین به ایران نیز هدف تحریم قرار می گیرند و از حضور در بازار آمریکا محروم می شوند.

نهادهای بازرگانی آمریکایی هشدار داده اند که چنین تحریم هایی بخش بزرگی از تجارت جهانی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. برخی منتقدان می گویند که تحریم بنزین وارداتی ایران بجای تحت فشار گذاشتن حکومت ایران، مردم را تحت فشار و مضیقه قرار خواهد داد.

تعدادی از شرکت های خارجی فروش بنزین به ایران را متوقف کرده اند. شرکت سوئیسی گلنکور از ماه نوامبر سال 2009 میلادی به ایران بنزین نفروخته است. این شرکت از تامین کنندگاه اصلی بنزین ایران نبود، اما به باور ناظران از بیم پیامدهای تحریم کنگره آمریکا تصمیم به توقف ارسال محموله های بنزین به ایران گرفت.

بر اساس آمار موجود، مصرف روزانه بنزین در ایران حدود 67 میلیون لیتر است و حدود یک سوم آن از طریق واردات تامین می شود.

گفته می شود که شرکت های چینی حدود یک سوم بنزین وارداتی ایران را از طریق فروش مستقیم یا با واسطه تامین می کنند.

شرکت بریتانیایی بی پی در گذشته یکی از تامین کنندگان بنزین ایران بود، اما مدیران این شرکت در سال 2008 میلادی اعلام کردند که دیگر به ایران بنزین نمی فروشند.
دولت ایران می گوید که برای مقابله با هرگونه تحریم بنزین از سوی آمریکا، آمادگی دارد.

گفتنی است باراک اوباما شب گذشته در سخنرانی سالانه خود در کنگره نسبت به "عواقب فزاینده" برنامه اتمی ایران هشدار داد. آمریکا و متحدانش نگرانند ایران بدنبال دستیابی به سلاح هسته ای باشد.

اما تهران این اتهام را رد کرده و می گوید تنها بدنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

ایران اخیرا طرح مبادله سوخت که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شد را رد کرده است. به موجب این طرح، ایران اورانیم غنی شده با غلظت پایین خود را با اورانیم غنی شده 20 درصد مبادله می کرد. هدف از این طرح کاهش نگرانی جامعه جهانی از برنامه اتمی ایران بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل خودداری ایران از توقف غنی سازی اورانیم، تاکنون تحریم های متعددی علیه این کشور اعمال کرده است.
آمریکا و کشورهای غربی بدنبال صدور قطعنامه جدیدی علیه ایران هستند اما مخالفت روسیه و چین تاکنون مانع از اعمال تحریم های بیشتر شده است.


--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

مشاجره شدید لفظی فرمانده کل سپاه با احمدی نژاد

 

اختصاصی جرس/ مشاجره شدید لفظی فرمانده کل سپاه با احمدی نژاد در شورای عالی امنیت ملی

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در اوایل دی ماه جاری محمود احمدی نژاد در شورای عالی امنیت ملی اظهار می دارد که با بگیر و ببند و بستن مطبوعات پس از انتخابات مخالف است.
 
خبرنگار جرس از منابع خود در شورای عالی امنیت ملی کسب خبر کرد که این سخن وی با واکنش بسیار شدید سردار محمد علی (عزیز) جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران مواجه شد. سردار جعفری به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به تندی گفت: خجالت بکشید. شش ماه است کشور را با ندانم کاریهای خودتان به آشوب کشیده اید ، حالا هم دغلبازانه ژست آزادی خواهی می گیرید!؟ آقا جمعش کنید. شما با حماقتهایتان وجهه مقام معظم رهبری و جان برکفان سپاه و بسیج را در جامعه مخدوش کردید. این اقدامات پیشگیرانه انتظامی، امنیتی برای جبران حماقتهای شخص شماست. .به گزارش خبرنگار جرس بعد از برخورد قاطع سردار جعفری، جلسه متشنج شد و با پادر میانی نماینده رهبری با گذشت چند روز جلسات شورا ادامه یافت

مهدی کروبی:این دولت از آنجا که برآمده از رای مردم نیست، قادر به ادامه کار نخواهد بود

مهدی کروبی:این دولت از آنجا که برآمده از رای مردم نیست، قادر به ادامه کار نخواهد بود

اشکال من و مردم معترض در مشروعیت احمدی نژاد همچنان باقی است


جنبش راه سبز (جرس): مهدی کروبی خطاب به احمد جنتی اعلام کرد: فریاد امروز مردم ایران پاسخی است به خیانت شما به رای مردم، قانون اساسی و آرمان امام و شهدا که اصل انتخابات را از اساس بی معنا کردید و جمهوریت نظام را به مسلخ بردید.

 دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفتگو با سحام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، در خصوص سخنانش درباره استقرار دولت احمدی نژاد توضیحاتی داد. او در پاسخ به این سوال که آیا سخن شما به معنی عقب نشینی از مواضع و ورود به فصل تازه ای است؟ گفت: برای من بسیار عجیب است که افراد صاحب نظر از عبارت صریح و روشن من چیز دیگری برداشت کردند. من از صاحبنظران می خواهم به مقدمه و موخره جمله من دقت کنند. من بر اشکالات خود نسبت به انتخابات و نتایج آن که محصول تقلب و مهندسی آرا بوده است، تاکید داشته و دارم. با این وجود آقای احمدی نژاد رئیس دولت است که علیرغم تمامی اعتراضات مراحل کسب قوه مجریه را طی و لذا باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 مهدی کروبی توضیح داد: در حال حاضر داخل و خارج، موافق و مخالف از او بعنوان رئیس دولت نظام یعنی کسی که قوه مجریه را در دست دارد، نام می برند. لذا آنچه در اختیار رئیس قوه مجریه است را از او مطالبه می کنند. این نکته جدیدی نیست و به هیچ وجه به معنای عقب نشینی از مواضع گذشته نیست. همانطور که در سایر کشورها افرادی که قدرت را به دست می گیرند، صرف نظر از چگونگی کسب آن، از آنان با عنوان مربوطه شان یاد می شود. اشکال من و مردم معترض در مشروعیت این قدرت همچنان بقوت خود باقی است و هنوز هم معتقدم حق مردم در تعین سرنوشتشان در انتخابات دهم نادیده گرفته شده است. اگر انتخابات سالم برگزار می شد و شورای نگهبان به واقع پاسدار قانون اساسی بود، نتیجه چیز دیگری بود و کشور و مردم این مقدار هزینه نمی دانند. همانطور که قبلا هم گفته ام این دولت از آنجا که برآمده از رای مردم نیست، قادر به ادامه کار نخواهد بود.

 وی درباره اظهارات اخیر جنتی گفت: آقای جنتی و دوستانشان این هنر را داشتند که جایگاه حقوقی شورای نگهبان در قانون اساسی را به این وضعیت اسفبار برسانند ایشان ادعای تقلب را مضحک و مدعی خیانت به کشور شدند اما کیست که نداند آنکه به این انقلاب، خون شهدا، امام و مردم عزیز ایران خیانت کرد ایشان هستند که کار کشور و انقلاب را به جائی رسانده که برگزاری یک مراسم ختم هم باید با حضور پلیس ضد شورش و لباس شخصی ها انجام شود. انتصابی کردن انتخابات و رد صلاحیت های گسترده نیروهای با کفایت این کشور در انتخابات های متعدد مانند خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و اعلام نتایج به دلخواه وحتی جابجائی پس از اعلام نتایج از شاهکار ایشان است که قطعا این خیانت نه تنها در نزد خود ایشان بلکه در نزد مردم پوشیده نیست.

کروبی خطاب به جنتی گفت: آقای جنتی فریاد امروز مردم ایران پاسخی است به خیانت شما به رای مردم، قانون اساسی و آرمان امام و شهدا که اصل انتخابات را از اساس بی معنا کردید و جمهوریت نظام را به مسلخ بردید.



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

اعدام آدمیت، بزمی برای بزرگان، کاش بشکند سکوت سران

اعدام آدمیت، بزمی برای بزرگان، کاش بشکند سکوت سران

 

مسیح علی نژاد

 

این یک مرثیه است اگر حوصله زاری ندارید....آرام بروید به بلاگ های دیگر تا حال صاحب این خانه خوب شود....

 

درست در روزهایی که ما درگیر بودیم که آیا احمدی نژاد را باید به رسمیت شناخت یا نه ، مرگ ما توسط دستگاه قضا به رسمیت شناخته شد و دو نفر را دار زدند. اعدام کردند. تمام کردند.

 

درست در روزهایی که ما با هم اختلاف نظر داریم که آیا دولت مستقر را باید دولت مستعجل دانست و مسوول یا اساسا نادیده گرفت او را و همینطوری روی هوا فتوای سقوط سر داد آنها در تدارک اعدام دو آدم بودند.

 

درست در روزی که ما سرگرم رنگ پرچم بودیم ، آنها درنگ نکردند و کشتند. برایم هیچ فرقی نمی کند رنگ پرچمی که در همان روز انتخابات به باد رفت سبز باشد یا آبی، یا اصلا زرد باشد یا نارنجی. برایم هیچ فرقی نمی کند که احمدی نژاد رئیس دولت مستقر است یا دولت مستعجل . آنچه مهم است این است که ما را با خبرهایشان سرگرم می کنند و سپس ما را به به نام انجمن پادشاهی و تجزیه طلب و محارب یکی یکی دار می زنند و دهان همه را می بندند با اتهامات بزرگ.

 

آن دفعه التماس کردیم که سران حرفی بزنند چیزی بگویند ، اعلام موضع کنند در برابر اعدام هایی که از یک دستگاه قضایی نا عادل درست در روزهای اعتراض سر باز کرده است برای زهر چشم گرفتن از معترضان. هیچ نشنیدیم....از ناشناس تر ها شروع کرده اند. حاکمیتی که می تواند یک موسیقی دان و مترجم کتاب های عرفانی را قاتل ندا معرفی کند چه باک که فردا نوبت اعدام را به روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر و دیگران و دیگران هم برساند. امروز اگر از اتهامات بزرگی که برای بستن دهان مدافعان می زنند تا احکام اعدام خود را در سکوت خبری سران جنبش برگزار کنند فردا نوبت به اهالی نزدیک تر هم خواهد رسید. نترسیم از تصور اینکه فردا نوبت می رسد به کوهیار گودرزی که محارب معرفی اش کرده اند، به کیوان مهرگان که تجزیه طلب خوانده اند .....

 

به نام اتهام به مقدسات و قران و اسلام و با اتهام محاربه و چه و چه می خواهند دهان سران و اصلاح طلبان و فعالان داخلی را هم برای دفاع از اعدام شدگان ببندند. مگر در همین دادگاههای نمایشی به روزنامه نگاران جرم جاسوسی نزده اند؟ مگر به مشاوران موسوی اتهام همدستی به آمریکا و اسرائیل نزده اند، مگر به همراهان خاتمی و کروبی اتهام وطن فروشی و پادویی به غرب و براندازی نزده اند؟ اگر اتهام آنها درست است، پس محارب بودن آنها که برای اعدام به صف می شوند هم درست است...

 

به جای اعتراض به یکدیگر و صدور فتوای انقلاب و به رسمیت نداستن دولتی که چه خوشمان بیاد چه نه بلاخره رئیس دولت حاکم است، باید از بزرگان بخواهیم در برابر این اعدام ها موضع گیری کنند. موجی که برای صحبت های اخیر کروبی و بیانیه موسوی به راه افتاد را باید برای این مرگ های بی نشان به راه انداخت که «مطمئن هستم» جواب می دهد و اینبار سران جنبش سکوت نخواهند کرد.

 

کاش کسی حرفی بزند نه در مورد به رسمیت شناختن احمدی نژاد و تغییر رنگ پرچم و چه و چه چه، این روزها دارند آدمیت را در دستگاه قضایی که خودشان هم به دیکتاتوری خویش اعتراف کرده اند اعدام می کنند. کاش سران نهراسند و به شیوه دادگاههای برگزار شده ای که منجر به مرگ هم میهنان مان با هر اندیشه و تفکر و خاستگاه و جایگاهی می شود اعتراض کنند. کاش سکوت سنگین بزرگان بشکند در برابر اعدام هایی که از ما جز تکرار مرثیه های گذشته کاری بر نمی آید.

 

مرثیه برای مرگ آنانی که در مراسم اعدام شان، بزرگان هیچ نمی گویند:

 

امروز روز اعدام من است ، از همان روزي كه براي " جرم مشهود" دستبند به دستم زدند ، هي توي سرم بافتم كه ميهماني اين دستبند و اين انتقال را بايد باشكوه برگزار كنم.

امروز روز تقديم نفس هاي من است به تمام طناب هاي عالم، بگوييد، همه بيايند، مي خواهم باشكوه بميرم، بليط حضور در مراسم اعدامم را پيش فروش كرده بوديد؟

 

صندلي هاي ويژه اش را پر از مهمانان ويژه كنيد. سخت نگيريد، از نيكي كريمي و هديه تهراني گرفته تاعشرت شائق و الهه كولايي و سيد محمد خاتمي و محمود احمدي نژاد و محمدرضا گلزار و حداد عادل و عماد افروغ و کوچک زاده و حسين رضا زاده و پرويز پرستويي تا بچه هاي تيم ملي ، دار و دسته گروه موسيقي شهرام ناظري و جمعت موتلفه اي ها را هم دعوت كنيد، بگوييد قاليباف هم بيايد ،هاشمي ها همه باشند چه از رفسنجان چه از شاهرود.

 

ديگر خودتان بهتر مي دانيد ، هيچ بزرگي از قلم نيفتتد همه و همه را در همان صندلي هاي ويژه بنشانيد، بگوييد مي توانند با دو همراه بيايند، بچه هايشان هم باشند، مي خواهم جلوي دلبندانشان، سنگ تمام بگذارم، قول مي دهم موقع اجرا ، حواسم با آن پائين تر ها هم باشد، خب آدم دوست دارد آدم هاي معروف و محبوب و مشهوري كه مي مرديم تا از شان امضا بگيرم، در مراسم اش باشند اما اين دليلي نمي شود كه بچه هاي كمپين يك ميليون امضا را كه به هيچ جا راه نمي دهند ، يا بچه هاي شهرستان را كه با اتوبوس مي آمدند براي نمايشگاه كتاب و جشن هاي دوم خرداد و سوم تير ، همينطور پشت در جا بمانند و من انگار نه انگار كه آنها آدم اند تنها براي مهمانان ويژه بميرم.

 

به خدا اگر يك نفر، فقط يك نفر را پشت در جا بگذاريد، نمي گذارم از صداي خس خس ناز گلويم زير ناز و نوازش طناب دار، حظ ببريد و مراسم را همينطور سرد و بي روح اجرا مي كنم و اصلا بال بال نمي زنم و دست و پايم را موقع جان دادن ، مستانه در آسمان نمي رقصانم كه لذت تام از آن تان شود.

حسرت يك زبان لاي دندان گذاشتن را در آن دم آخر به دلتان مي گذارم اگر پسرها و دخترهاي ميدان شوش و تجريش و امام حسين را از دخترها و پسرهاي شهرستاني جدا كنيد و يك چادر كلفت خاكستري هم بيندازيد وسطشان ، مي خواهم يك امشب را همه با هم باشند، از بالا تا پايين ميدان آزادي را خوب چراغاني كنيد تا وقتي ميني بوسهاي شهرستاني از خيابان انقلاب پرسان پرسان مي آيند ، راه را گم نكنند ، بگذاريد خوش باشيم و تا صبح با ساز و صداي نفس من و نفس هاي خواهران و برادران هم قد و قواره ام ، براي مهمانان ويژه سنگ تمام بگذاريم ، يك امشب را سخت نگيريد، قول مي دهيم، هيچ جرم مشهودي را مرتكب نشويم.

 

ببينيد چقدر بلديم مهمان نوازي كنيم ، من جان مي دهم ، دوستانم يك جا بند نمي شوند، من گردنم را با ناز مي برم در حلقه دستان طناب، آنها نازتر از من دستها را در هم حلقه مي كنند و موج مكزيكي از سر مي گيرند، من گردن به اين سو و آن سو پرتاپ مي كنم آنها مستانه گردن مي چرخانند ، من دست و پا مي زنم، آنها پاي مي كوبند و رندانه دست مي زنند و در آخر وقتي طناب، ناز آخرش را به گلويم كشيد، من كشاله ام داغ مي شود از خيسي حاصل ترس ، و چشمهاي برادران و خواهرانم خيس خيس مي شود از اشك، نه، اشتباه نكنيد، نه خيس شدن پاهاي باريك من از ترس مرگ است و نه خيس شدن چشمهاي تاريك آنها از ترس پايان يافتن من. ترس من از آن است كه مبادا براي مهمانان ويژه ام خوب نرقصيده باشم و گريه دوستان هم از اجراي بد من است.

 

آخر لامذهب ها ، حداقل بگوييد، رقص مرگم به كام كساني كه در تمام اين سالها، رقص زندگي ام به ساز آنها بوده است چگونه نشست؟ من كه راضي ام. اما بعد از اين ، نوبت هركه بود، سر مادرش را يك جوري گرم كنيد، كه نيايد در اين بزم.

 

آخر مادر هيچ وقت دل خوشي از رقص نداشت خاصه آنكه جلوي اين همه مهمان، آبروداري نكردم و آخر هم خيس شد اين كشاله لعنتي ام از ترس."

 

اگر مهماناني هستند كه در تمام اين سالها من حسابی به سازش شان رقصييده بودم م و حالا برای این میهمانی ویژه از قلم افتادند شما دعوت شان كنيد...

نامه سرگشاده مخملباف به آیت الله وحید دررابطه با اعدامهای اخیر

نامه سرگشاده مخملباف به آیت الله وحید دررابطه با اعدامهای اخیر

 
  شبکه جنبش راه سبز(جرس): محسن مخملباف در رابطه با اعدام آرش رحمانی‌پور و محمدرضا علی‌زمانی نامه سرگشاده ای به آیت الله وحید خراسانی پدرهمسر آیت الله صادق لاریجانی نوشت و  نسبت به این مساله معترض شد . در بخشی ازاین نامه آمده است: " آیا مقلدین شما چنانچه سکوت شما را بر اعدام جوانان سبز ایران که از امروز صبح توسط داماد شما شروع شد ببینند، آیا باز هم از شما تقلید خواهند کرد؟"
 
 متن نامه محسن مخملباف که به جرس رسیده به شرح زیراست:
 
 جناب آقای ( آیت الله ) وحید خراسانی
 
 اگر می دانستید روزی پدرزن یک قاتل خواهید شد آیا باز هم در سال 1300 هجری شمسی در شهر نیشابور به دنیا می آمدید؟
نه گمان نمی کنم.
آیا اگر می دانستید صادق لاریجانی روزی رئیس رسمی قوه قضائیه خواهد شد تا امروز صبح دستش را به خون دو جوانی که به دنبال رای خود بودند آلوده کند، آیا به وصلت دخترتان با او رضایت می دادید؟
نه گمان نمی کنم.
 
جناب آقای ( آیت الله ) وحید خراسانی
 
 امروز روز تسلیت به شماست، نه تسلیت به دو مادری که داغدار فرزند خود شدند. برای انسان های با وجدان راحت تر است شاهد شهادت فرزند خود باشند تا شاهد قاتل شدن داماد خویش.
 
 جناب آقای ( آیت الله ) وحید خراسانی
 
 دختر شما از امروز سر بر بالین قاتل رسمی مردم ایران می گذارد. آیا شما از این بابت شرمنده نیستید؟
اگر میرزا مهدی اصفهانی و میرزا عبدالهادی شیرازی و سید ابوالقاسم خویی اساتید شما می دانستند حضرتعالی در چنین روزی در مقابل قاتل بودن دامادتان سکوت می کنید، آیا شما را به حوزه درس خود راه می دادند؟
نه، گمان نمی کنم.
 
 جناب( آیت الله ) وحید خراسانی
 
 شما که حاضر نشده اید هیچ یک از مقامات رسمی کشور جمهوری اسلامی، از رئیس جمهور تا رئیس مجلس را به منزل خود بپذیرید و در سایت رسمی خود به این امر افتخار می کنید آیا از امروز صادق لاریجانی قاتل رسمی ملت ایران را به منزل خود راه می دهید؟
نه، گمان نمی کنم.
 
 حضرت استاد ( آیت الله ) وحید خراسانی
 
 در دو، سه هزار طلبه ای که هر روز کلاس درس شما را به یکی از شلوغ ترین کلاس های درس حوزه علمیه قم تبدیل می کنند از آنروست که شما تا به حال حاضر نشده اید بر تئوری ولایت فقیه کتبا و شفاها صحه بگذارید. آیا این طلاب آگاه چنانچه در مقابل جلاد شدن دامادتان سکوت کنید باز هم در کلاس درس شما حاضر خواهند شد؟
نه، گمان نمی کنم.
 
جناب آقای ( آیت الله ) وحید خراسانی
آه مظلوم ملت سبر ایران، بیت رهبری که هیچ، عرش خدا را لرزانده است، آیا نفرین مردم بر دین و دنیا و خوشبختی دختر شما بی اثر خواهد بود؟
نه، گمان نمی کنم.
 
 حضرت آیت الله وحید خراسانی
 
 آیا مقلدین شما چنانچه سکوت شما را بر اعدام جوانان سبز ایران که از امروز صبح توسط داماد شما شروع شد ببینند، آیا باز هم از شما تقلید خواهند کرد؟
نه، نه، نه. گمان نمی کنم!
 
 محسن مخملباف


--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


پوسترهای 22 بهمن بخش دوم

پوسترهای 22 بهمن بخش دوم

روز ها از پی هم می آیند و ما هنوز منتظر بهاریم و هنوز سبز بودن را استقامت تا بهار می دانیم. 22 بهمن روزی بود که ملت ایران یک درس بزرگ به رژیم دیکتاتوری سلطنتی داد. خیلی ها آن درس را فراگرفتند ولی بعضی ها مردود شده و دوباره این کلاس درس را با به اسارت گرفتن مردم انتخاب کرده اند. امروز دوباره پس از سی سال رهایی از دیکتاتوری و افتادن به دام دیکتاتوری دینی ملت دوباره به میدان امده اند. این بار این درس فراموش نشدنی خواهد بود. شبکه اجتماعی قوی تشکیل شده توسط مردم، حکومت را به ترس انداخته است. همه دنیا چشم انتظار حضور میلیونی مردم در 22 بهمن است.

?ui=2&view=att&th=126726755954e920&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726755954e920&zw

?ui=2&view=att&th=1267267677c48303&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_1267267677c48303&zw



پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

پوسترهای 22 بهمن بخش سوم

پوسترهای 22 بهمن بخش سوم



روز ها از پی هم می آیند و ما هنوز منتظر بهاریم و هنوز سبز بودن را استقامت تا بهار می دانیم. 22 بهمن روزی بود که ملت ایران یک درس بزرگ به رژیم دیکتاتوری سلطنتی داد. خیلی ها آن درس را فراگرفتند ولی بعضی ها مردود شده و دوباره این کلاس درس را با به اسارت گرفتن مردم انتخاب کرده اند. امروز دوباره پس از سی سال رهایی از دیکتاتوری و افتادن به دام دیکتاتوری دینی ملت دوباره به میدان امده اند. این بار این درس فراموش نشدنی خواهد بود. شبکه اجتماعی قوی تشکیل شده توسط مردم، حکومت را به ترس انداخته است. همه دنیا چشم انتظار حضور میلیونی مردم در 22 بهمن است.

?ui=2&view=att&th=126726b3cf7f6c3d&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726b3cf7f6c3d&zw

?ui=2&view=att&th=126726b4e3930545&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726b4e3930545&zw

?ui=2&view=att&th=126726b5860ef2a6&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726b5860ef2a6&zw

?ui=2&view=att&th=126726b64b761a3f&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726b64b761a3f&zw

?ui=2&view=att&th=126726b6f8508436&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726b6f8508436&zw

?ui=2&view=att&th=126726bc7f9b7862&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_126726bc7f9b7862&zw

پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز
--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


کاریکاتور خانواده درگیر

عکس: کاریکاتور خانواده درگیر - موقعیت برابر



?ui=2&view=att&th=1266eaaa3acf3700&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_1266eaaa3acf3700&zw


پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

يازده نفر از متهمان اغتشاشات به اعدام محکوم شدند / دو نفر امروز صبح اعدام شدند

11 نفر از متهمان اغتشاشات به اعدام محکوم شدند / 2 نفر امروز صبح اعدام شدند

در پی اغتشاشات و اقدامات ضدانقلابی و ساختارشکنانه ماه‌های اخیر به خصوص در روز عاشورا، شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران به اتهامات تعدادی از متهمان رسیدگی و 11 نفر را به اعدام محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در همین راستا حکم دو نفر از این تعداد به نام‌های محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور که به تایید دادگاه تجدیدنظر تهران رسیده بود سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محکومان به دار مجازات آویخته شدند.

این گزارش می‌افزاید: احکام 9 نفر دیگر از محکومان اغتشاشات ماه‌های اخیر نیز در مرحله تجدیدنظرخواهی است که در صورت قطعیت احکام صادره، طبق مقررات نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد شد.

اتهام محاربه و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و عضویت در گروهک مسلح ضد انقلابی انجمن پادشاهی ایران و گروهک تروریستی منافقین، از جمله اتهامات این محکومان است.

 

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


فوري و مهم!: اعدام دو نفر از متهمان اغتشاشات اخیر

اعدام دو نفر از متهمان اغتشاشات اخیر
 
در پي اغتشاشات و اقدامات ضدانقلابي و ساختارشكنانه ماه‌هاي اخير به خصوص در روز عاشورا، شعب دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي تهران به اتهامات تعدادي از متهمان رسيدگي و 11 نفر را به اعدام محكوم كردند.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در همين راستا حكم دو نفر از اين تعداد به نام‌هاي محمدرضا علي‌زماني و آرش رحماني‌پور كه به تاييد دادگاه تجديدنظر تهران رسيده بود سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محكومان به دار مجازات آويخته شدند.

اين گزارش مي‌افزايد: احكام 9 نفر ديگر از محكومان اغتشاشات ماه‌هاي اخير نيز در مرحله تجديدنظرخواهي است كه در صورت قطعيت احكام صادره، طبق مقررات نسبت به اجراي حكم اقدام خواهد شد.

اتهام محاربه و تلاش براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و عضويت در گروهك مسلح ضد انقلابي انجمن پادشاهي ايران و گروهك تروريستي منافقين، از جمله اتهامات اين محكومان است.

--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


کروبی:حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟

کروبی:حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟


کلمه:به گفته یکی از شاهدان در کنگره حزب مردم سالاری شرکت کرده بود، بعد از سخنان تند و شدیدالحن مجید انصاری که اعلام می کند: هویت نظام جمهوری اسلامی از میان رفته و شاخص ها نشان دهنده منسوخ شدن است .ابوترابی نایب رپیس مجلس پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید که :شماها آدم های خوبی هستید و به نظام و امام اعتقاد دارید اما برگردید به دامان رهبری و نظام . او از کروبی انتقاد می کند که چرا حکمیت کمیته شورای نگهبان را نپذیرفته است .

به گزارش نوروز بعد ازسخنان او مهدی کروبی بدون وقت قبلی پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید: آقای ابوترابی آدم خوبی است و نیت خیر دارد اما حکمیت را نپذیرفتم چون می خواستند ماست مالی کنند.

کروبی در ادامه به تقلب در انتخابات اشاره می کند و می گوید که موارد زیادی وجود دارد که آدم هایی شهادت داده اند در صندوقی ناظر بوده اند و ما در آن مثلاً ۹۰ تا ۱۰۰ تا رأی داشتیم اما بعداً اعلام کردند صفر یا ۱ .

وی همچنین به دیدارش با خانواده شهید بهشتی اشاره کرد و گفت :این بنده های خدا به آیت ا… مظاهری هم مراجعه کرده اند اما گفته من هم می ترسم من را بگیرند.

کروبی همچنین به ابوترابی می گوید: برادر من اصلاً مسئله انتخابات نیست .مسئله این است که در این کشور در کهریزک ۴ نفر جوان کشته شدند. در زمان شاه ما زندان بودیم و مبارزه می کردیم اگر جریک را که براندازی اش قطعی بود می گرفتند و شکنجه هم که می کردند بعد می بردند بهداری درمانش می کردند، اما الان آنقدر شکنجه می کنند که طرف زیر شکنجه می میرد. اینها مسئله اصلی است.

کروبی همچنین در ادامه این برنامه به موارد دیگری از وقایع بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت برادر من شما آدم های خوبی هستید شما چشمتان را باز کنید و ببینید چه اتفاقی دارد می افتد و با مردم چه می کنند؟

کروبی همچنین ادامه داد: ما از مردم نخواسته ایم بیایند خیابان و اعتراض کنند این تصمیم خودشان هست و باید این واقعیت را درک کرد که این تصمیم تصمیم مردم هست نه من مهدی کروبی.

سایت جرس هم گزارش داده است:مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی درباره سخنان  دبیرکل اعتماد ملی توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: من با آقای کروبی صحبت کردم و ایشان گفتند که آقای ابوترابی فرد حرف هایی زدند که با واقعیت منطبق نبود و من بدون دعوت پشت تریبون رفتم و توضیح دادم که آقای ابوترابی فرد در جریان مسائل نیست و همه کارهایی که بعد از انتخابات انجام گرفته ، برای ماست مالی کردن قضیه تقلب در انتخابات بوده است.

به گفته واحدی، دبیرکل اعتماد ملی ، سپس نمونه هایی از تقلب و دخل و تصرف در انتخابات را بیان کرده و به نقل قولی از آیت الله العظمی منتظری پرداخته که به نقل از یکی از افراد امین خود گفته بود در یک صندوق که رای کروبی ۹۲ بود تنها یک رای اعلام کردند.

براساس گفته واحدی، مهدی کروبی توضیح داده است: پس از اتمام کنگره در حال خروج بودم که تعدادی از خبرنگاران ، سوالاتی از من پرسیدند و من در پاسخ به انها گفتم که پس از تنفیذ، دولت فعلی دولت مستقر کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام دهد و پاسخگو باشد.

کروبی در توضیح این سخنان خود گفت : در همان مصاحبه بر این نکته تاکید کردم که تقلب های گسترده درانتخابات صورت گرفته و من برهمه مواضع انتخاباتی خود و اعتراضات خود ایستادگی کرده و می کنم و بیدی هم نیستم که با تهدیدها و فحاشی ها و هتاکی ها عقب نشینی کنم اما مردم مسائل روزمره ای دارند که دولت مستقر باید آنها را حل کند و دولت فعلی پس از تنفیذ، دولت مستقر کشور است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: همین امروز در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی، گفتم مطمئن باشید دولت احمدی نژاد چهار سال نخواهد ماند.

به گفته مجتبی واحدی، سخن آخر کروبی این بود: حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟


--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

خبرنامه- چهار شنبه 27 ژانویه 2010 – 7 بهمن 1388

خبرنامه- چهار شنبه 27 ژانویه 2010 – 7 بهمن 1388

آنچه کروبی گفت؛ آنچه فارس نوشت -  حسن شاهوردی
مهدی کروبی دیروز طی یک مصاحبه جمعی اعلام کرد "دولت فعلی، دولت مستقر در کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام داده و پاسخگو باشد". این سخن در خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی به این صورت چاپ شد: "بنده اشکالات خود را همچنان وارد میدانم اما رئیس جمهور را نیز به رسمیت می شناسم".خبرگزاری فارس البته مدعی شد که مهدی کروبی در پاسخ به سئوال خبرنگاراین خبرگزاری این جمله را گفته است؛ اما همین کافی بود تا واکنش سریع محافل خبری و سیاسی ایران را در پی داشته باشد؛واکنشی که در سایت های اینترنتی بسیار منفی بود؛ اما ساعتی بعد سید مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی با ارائه توضیحاتی به نقل از مهدی کروبی اعلام کرد: "پس از اتمام کنگره در حال خروج بودم که تعدادی از خبرنگاران، سئوالاتی از من پرسیدند و من در پاسخ به انها گفتم که پس از تنفیذ، دولت فعلی، دولت مستقر کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام دهد و پاسخگو باشد"....مهدی کروبی با تاکید بر اینکه "حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست" گفته است: "همین امروز در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی، گفتم مطمئن باشید دولت احمدی نژاد چهار سال نخواهد ماند." ...نامزد معترض به انتخابات ۲۲ خرداد، ساعتی پیش تر در کنگره حزب مردمسالاری، در واکنش به اظهارات ابوترابی، نایب رئیس مجلس به صراحت گفته بود که "مسئله امروز انتخابات نیست، مسئله کشته شدن جوانان زیر شکنجه است".ابوترابی از مهدی کروبی انتقاد کرده بود که چرا حکمیت کمیته شورای نگهبان را نپذیرفته است؛ همین باعث شد تا دبیر کل حزب اعتماد ملی بدون وقت تعیین شده پشت تریبون رود و خطاب به او بگوید: "حکمیت را نپذیرفتم چون می خواستند ماست مالی کنند."کروبی در ادامه به تقلب در انتخابات اشاره کردهو گفت "موارد زیادی وجود دارد که آدم هایی شهادت داده اند در صندوقی ناظر بوده اند و ما در آن مثلاً ۹۰ تا ۱۰۰ تا رأی داشتیم اما بعداً اعلام کردند صفر یا یک".وی همچنین به دیدارش با خانواده شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: "این بنده های خدا به آیت الله مظاهری هم مراجعه کرده اند اما گفته من هم می ترسم من را بگیرند."کروبی همچنین خطاب به ابوترابی گفت: "برادر من اصلاً مسئله انتخابات نیست.مسئله این است که در این کشور در کهریزک ۴ نفر جوان کشته شدند. در زمان شاه ما زندان بودیم و مبارزه می کردیم اگر چریک را که براندازی اش قطعی بود می گرفتند و شکنجه هم که می کردند بعد می بردند بهداری درمانش می کردند. اما الان آنقدر شکنجه می کنند که طرف زیر شکنجه می میرد. اینها مسئله اصلی است."کروبی همچنین در ادامه به موارد دیگری از وقایع بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: "برادر من شما آدم های خوبی هستید شما چشمتان را باز کنید و ببینید چه اتفاقی دارد می افتد و با مردم چه می کنند؟ ما از مردم نخواسته ایم بیایند خیابان و اعتراض کنند. این تصمیم خودشان هست و باید این واقعیت را درک کرد که این تصمیم، تصمیم مردم هست نه من کروبی."...
http://sahamnews.org/?p=610

شما پیروزید، عربده شان از ترس است مسعود بهنود

...مهندس فیروز اسفندیاری آرشیتکت سرشناس ... از راز دلبستگی ما به فوتبال سر نمی آورد اما ناگزیر بود فریادهای ما را بشنود و داد و قال های ما را تحمل کند. تا سرانجام او هم به جمع پیوست، به جمع تماشاگران مسابقات [البته از طریق تلویزیون]. منتها وقت تماشای بازی یک سئوال همیشگی وجود داشت و هرگز پاسخی برای آن یافته نشد. هر وقت که یک بازیکن توپی به عقب می فرستاد، برای دفاع خودی و یا حتی دروازه بان خودی، مهندس فریاد می زد این چرا حواسش نیست باید توپ را به طرف دیگر شوت کند. ما لب می گزیدیم و گاهگاه توضیح می دادیم که هم مربی می داند و هم بازیکن که دروازه کدام طرف است اما... مهندس فریاد می زند اما ندارد توپ را باید بیندازد به طرف دروازه حریف...و این حکایت دوستان ماست که دیروز با انتشار خبر گفته های کروبی درباره دولت احمدی نژاد و مسوولیت هایش براشفته شدند که ای فغان ناموس جنبش سبز از دست رفت. برخی همان ها بودند که با بیانیه هفدهم مهندس موسوی [و تحلیل اولیه محسن رضائی] هم به همین فغان افتاده بودند. انگار تیم فوتبال جنبش سبز تعهد داده که هیچ گاه هیچ تدبیری به کار نیاورد، هیچ نقشه ای نداشته باشد.سیاست دنیای پیچیده ای است، پیچیده تر از فوتبال و پیچیده تر از هر علم دیگری، از همین رو برخی ام العلومش گفته اند. در این دنیای پیچیده و پر از خدعه و توطئه نمی توان با دلی آسان گیر و بدون نقشه و هدف، بی استراتژی و تاکتیک حرکت کرد. در این دنیا برای همفکران چاره ای نیست جز آن که به مربی و اجزائی از مدیریت اعتماد کنند. این نظم بازی است. می باید از تماشاگران ثابت قدم تیم های بزرگی مانند منجستر یونایتد یا پرسپولیس بیاموزیم که گاه از غصه دق می کنند اما حاضر نیستند به مربی و بازیکنان تیم شان بد بگویند و بد تیمشان گفته شود. البته لحظاتی هم هست که هواداران از مربی بر می گردند و در همه جای دنیا معمول چنین است که اول شعار می دهند، بعد یک پلاکارد اعتراضی بلند می کنند. آن گاه مربی باید توضیح بدهد. البته همه این ها منوط به پیروزی است.همصدا شدن با کیهان که با شادمانی خبر داده "کوچه بن بست بود، دنده عقب گرفتند" شایسته سبز ها نیست. این ها تظاهرات کسانی است که بازی را به شما باخته اند. دستاوردهایتان را به این آسانی نفروشید. و حالا که چنین شد بگذارید یک لمحه ای برایتان از خرمی بهار بگویم....در چنین شرایطی اگر کسی مانند مهدی کروبی توپ را به دفاع خودی داد تا آرایش تیم مطابق شرایط روز شود تعجبی نباید داشت. نمی دانم چرا برخی برای تحلیل و برای نقد و برای خشم گرفتن و راندن این همه عجله دارند. اینک این صدا از قلعه شادمانان است. روزی که روزش شد نام تک تک عزیزان جوان را که جان در این راه دادند بزرگ می داریم. ما وفاداریم. مقتدایمان دکتر مصدق وقتی سرطان تنشان را گرفته بود و دربار مرحمت کرد و اجازه خروج از کشور داد چه کرد. دکتر غلامحسین خان پسرش بر بالین او رفت و مژده داد که بیمارستانی در سویس رزرو شده "نزدیک همان آسایشگاه که دخترتان خدیجه در سکوت سال هاست چشم انتظارتان است" این را هم گفت که مصدق را به رفتن و معالجه و خلاص شدن از درد سرطان تشویق کرده باشد، اما فریاد پدر شنید که "مگر غلام ساواکی شده ای، من می خواهم همین جا کنار شهیدان سی تیر دفن شوم. این ها آرزو دارند من خارج باشم و خارج بمیرم. این آرزو را به دلشان می گذارم آن گذرنامه را پاره کن."روزی نه دیر و نه دور، گذرنامه هایمان را پاره خواهیم کرد. نشان خواهیم داد که خشونت را از آنان یاد نگرفتیم اما مهربانی را به آنان آموختیم. شرمسارشان خواهیم کرد و لذت انصاف و بخشایش را به آن ها خواهیم چشاند. آن روز داغ حسرت خشم و کین را بر دلشان خواهیم گذاشت. بدخواهان را هم مطابق حقوق انسانی و به رای قاضی، نه به رای کور خیابانی، کیفر خواهیم داد. عشق خواهیم فروخت. سر هر کوچه، گلدانی خواهیم کاشت به هر گل نامی خواهیم داد. یاوه گویان و قلم به مزدان را شرمسار آدمی خود خواهیم کرد. گوش کنید به صدای بانوی سبز. صدای آسمانی عدل و آزادی را بشنوید که می گوید ما می مانیم
http://masoudbehnoud.com/2010/01/blog-post_25.html

جستجوی سران یا رفتن در پی سراب؟- شهروز ابراهیمی
-سوالی که برای جامعه امروز ایران اعم از اقشار دانشگاهی، روشنفکری، و بسیاری از توده های مردم مطرح می شود این است که سر انجام تحولات امروز ایران به کجا ختم می شود.سرانجام آن آیا انقلاب اجتماعی است یا حل بحران بطور مسالمت آمیز و اصلاحات اساسی.فرض نگارنده این است که این تحولات را می توان فرصتی بزرگ برای جامعه امروز ایران دانست که در پی آسیب شناسی این جریان می توان با اصلاحات اساسی جامعه را در مسیر شکوفایی انداخت. از طرف دیگر با نادیده گرفتن واقعیت جنبش اجتماعی امروز و عمق آن، بحران رادیکالیزه شده و به مسیری منتهی شود که دلسوزان کشور نمی خواهند بدان مسیر منتهی گردد.امروز جناح حاکم باید تصمیم سرنوشت سازی بگیرد که کدام راه را انتخاب می کند ؟ سرکوب و در نهایت مسیر رادیکالیزه شده جنبش و انقلاب؟ یا برعکس بازگشت به آغوش مردم و تن دادن به اصلاحات اساسی که نتیجه آن شکوفایی جامعه ایرانی در سیاست داخلی و خارجی است؟تحولات امروز جامعه ایرانی از نوع تحولاتی است که از تقاضاهای و مطالبات نهفته در طی دهه ها ناشی شده و هر از گاهی به عناوین مختف سر برآورده، از یک جایی سبز شده وامروز نام "جنبش سبز" را به خود گرفته است. در دولت دهم این مطالبات عمق بیشتری گرفته و رویکرد "تقابل جویانه وحذفی" جناح حاکمیت به جای رویکرد "تعاملی وجذب" پس از انتخابات ۲۲ خرداد بردامنه آن افزوده است. عمق و دامنه مطالبات مردم نشان می دهد که جنبش اعتراضی از یک خواستگاه مشروع وخود جوش برخوردار بوده وبدنبال احقاق حقوق فراموش شده خود در یک فضای مردم سالاری بوده و مادامیکه این حقوق برآورد نشود برگستره آن افزوده خواهد شد.جنبش اجتماعی امروز ایران از نوع جدید بوده و از یک مرکز خاصی هدایت و رهبری نمی شود که بتوان با شناسایی آن تحت آنچه که از ناحیه برخی افراطیون جناح حاکم سران فتنه گفته می شود بتوان برآن چیره شد. واقعیت حوادث چند ماه اخیر نشان می دهد که جنبش اجتماعی جدید خود دارای قدرت اجتماعی و قدرت جذب شدید داشته وبه موازات مقاومت غیر معقولانه در برابر خواسته های آن متکثر شده و برپیروان آن افزوده می شود. قدرت نرم در تمام بدنه هاوریز بدنه های آن جاری وساری بوده و دارای یک منشأ واحد ومشخصی نیست اگرچه نمادهای مختلفی دارد.لذا واقعیت امر نشان می دهد که جستجو در پی سران، رفتن به دنبال سراب و غفلت از منشأ متکثر اجتماعی آن می باشد.تأمل و مطالعه پیرامون انقلابها نشان می دهد که هر چه قدرت حاکم به زور و سرکوب متوسل می گردد به موازات آن مقاومت شکل گرفته و جنبش رادیکالیزه می گردد. نمونه آن انقلاب ایران و یا هر انقلاب دیگر در تاریخ جوامع می باشد. به بیان فوکو هر جا قدرت وجود دارد مقاومت نیز هست. واقعیت مقاومت جنبش در برابر سرکوب نشان می دهد که این روش، راه حل اساسی نیست واگر چه ممکن است بطور موقتی مسکن دردها باشد ولی در پی آن خشم توده ها هر چه بیشتر گسترده تر می گردد.این نتیجه را می توان گرفت که نظام سیاسی کشور بایستی به دنبال ریشه های واقعی حوادث امروز باشد. ریشه یابی حوادث و یک آسیب شناسی جدی با مشارکت تمام جناحها و دلسوزان کشور و رسیدگی به مطالبات مردمی می تواند از بحران امروز جامعه یک فرصت بسازد. فرصتی که هنوز برای ما وجوددارد واگر دیر بجنبیم ازدست خواهد رفت. راه حل امروز جامعه نه سرکوب مطالبات، نه راه حلهای موقتی و تاکتیکی و سرپوش گذاشتن به مشکلات موجود کشورونه ربط دادن آن به خارج از کشور بلکه اقداماتی از نوع "اصلاحات اساسی" می باشد.به نظر می رسد که اهتمام جدی به اصلاحات اساسی با پذیرش واقعیت عمق و دامنه مطالبات مردمی می تواند راه حل بحران کنونی باشد. اگراصلاح اساسی صورت نگیرد جامعه به مرز انفجار و انقلاب ممکن است برسد و هر کس نیک می داند که پیشگیری بهتر از درمان است. باشد که این فرصت را ازدست ندهیم و حوادث امروز جامعه را مثابه یک فرصت و نه بحران تلقی کنیم
http://www.kaleme.org/1388/11/05/klm-9474

تلخی واقعیت - بلال مرادویسی
کتمان نمی کنم که اولین واکنش من پس از شنیدن سخنان مهدی کروبی مبنی بر "پذیرش احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت بعد از تنفیذ رهبری"، حس خوبی نبود. شبیه چنین حالتی را اندکی قبلتر نیز پس از خواندن بند اول بیانیه میرحسین موسوی تجربه کرده ام. چنین برداشتی اما به نظر نتیجه ای برگرفته از احساس است و در وادی سیاست جایی ندارد، جایی که عقلانیت و به تبع آن شناخت واقعیت موجود، اساسی است غیرقابل انکار. واقعیت عریان و در عین حال تلخ اکنون ایران، بر سر کار بودن دولتی است که ریاستش را محمود احمدی نژاد بر عهده دارد، هیات وزیرانش را وی انتخاب کرده، بودجه اش را ایشان دودستی تقدیم رئیس مجلس می کند، یارانه اش را به همراه دست نشاندگانش هدفمند می کند و القصه باب میل خود جهت اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ، ورزش و... را تعیین می کند. بدیهی است واقعیتی این چنین آشکار، نیاز به تایید و یا پذیرش امثال موسوی و کروبی و نه هیچ کس دیگر نخواهد داشت. پس چه می شود بیان واقعیتی که شهروندان ایران یک به یک زندگی اش می کنند، چنین خاطر سبز دلسپردگان به دو کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری را مکدر می کند؟ و یا چگونه است که اپوزیسیون لمیده بر جای گرم و نرم خارج نشین، با نهایت حق به جانبی بر بوق و کرنا می کنند "سازش" اصلاح طلبان داخل را؟ نهایت استفاده تبلیغاتی جناح موافق دولت از ایجاد چنین فضایی می باید که هشداری باشد برای مخاطبان سخنان کروبی و موسوی. کیهان، فارس و دیگر رسانه های انحصارطلب با سوتیتر کردن اعلام واقعیتی بس آشکار، سعی در القای عقب نشینی خواص معترض اند و از پی آن دلسرد کردن میلیونها معترض سبز. اما کنش سیاسی آن گاه بَر می دهد که منطبق بر واقعیت پیرامون بوده و به دور از وهم و خیال. بیانات اخیر موسوی و کروبی نیز باید که شروع کنشی گردد که مطلوب ملت ایران را به گونه ای بهینه فراهم آورد. نیمه پر لیوان را نگریسته و بر این اعتقادم که چنین سخنانی از جانب ایشان نیز در همین راستا بوده و همانگونه که خود تاکید کرده اند عقب ننشستن از ستاندن حق ملت. چه در غیر این صورت اولین تبعات هر گونه عقب نشستن دامنگیر خود آقایان موسوی و کروبی خواهد شد و خود نیک بر این نکته آگاهند. به نظر می آید عملکرد هفت ماه گذشته ایشان دلیلی است محکم بر پایداریشان در ادامه راه سبز امید... تاکید کروبی بر نحوه دولتمرد شدن ایشان و نیز اشاره مهندس موسوی به وظیفه مجلس و قوه قضائیه در قبال دولتمردان، لایه های دیگر قدرت را نیز درگیر این مسئولیت می نماید و هزینه ناکامی احتمالی دولت در قبال ملت را متوجه آنان می کند. اتخاذ چنین راهکاری کنش سیاسی سران جنبش سبز است و در ادامه آنان را در قالب اپوزیسیون جدی دولت قرار خواهد داد. ... تاکید بر استیفای حق گرفته شده از ملت در انتخاب رئیس جمهورشان به عنوان خواست اولیه جنبش سبز و همراه آن، خواست استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانون اساسی شامل مواردی چون حق تجمعات آزاد، آزادی بیان و انتخابات آزاد، به موازات قرار گرفتن به عنوان اپوزیسیون دولت، خواهد توانست نیل به آزادی و دموکراسی را برای ملت ایران ممکن تر جلوه دهد.  
http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/article/2010/january/27//-e5e675d949.html




--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*