۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

سازمان تامین اجتماعی در آستانه انحلال مالی قرار دارد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 1/6/11

در پی انباشت و تعویق بدهی های دولت به سازمان

جرس: بنا به گزارش منابع اقتصادی ایران، بدهی های معوقه و انباشت شدۀ دولت به سازمان تامین اجتماعی و همچنین کمبود منابع و درآمدها، بحران را به مرحله ای "لاینحل" رسانده و سازمان تامین اجتماعی در آستانه انحلال مالی قرار گرفته است.


به گزارش ایلنا، به‌رغم بحران مالی شدید در سازمان تامین اجتماعی و انباشت بدهی‌های میلیاردی دولت به این سازمان، تاکنون هیچ تلاش واقعی برای حفظ منافع بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیازمند صورت نگرفته و بحث کمبود منابع و درآمدها در سازمان تامین اجتماعی می‌رود تا به بحرانی حل‌ناشدنی تبدیل شود.


همزمان روزنامه جهان صنعت، چاپ تهران، روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ٨٩، با انتشار گزارشی پیرامون "نارضایتی بیمه‌شدگان" و "ادامه مشکلات در تامین اجتماعی" نوشته است "مدیران و مسئولان تامین اجتماعی به پرسش مردم، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نمی‌دهند که چرا دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است."


گفتنی است مهم‌ترین مشکل سازمان تامین اجتماعی نداشتن نقدینگی لازم برای انجام تعهدات خود ذکر شده و دولت نیز که در سال‌های گذشته تلاش داشت با واگذاری سهام برخی شرکت‌ها و موسسات دولتی به سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کند، نتوانست از قِبَلِ این واگذاری‌ها سازمان را از بحران مالی نجات دهد.


بر اساس گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علاوه بر تهدیدهای جدی منابع مالی سازمان تامین اجتماعی، ازدحام و سرگردانی مردم در شعبه‌های این سازمان افزایش تنش‌ها و درگیری‌های لفظی ناخواسته میان کارکنان خسته و بی‌انگیزه با مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.


لازم به ذکر است سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد بیمه در ایران است، که حدود سی میلیون نفر را زیر پوشش خود می دهد و در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت كل كشور که ۶۶ درصد آن جمعیت شهری است تحت پوشش مزایای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. سایت این سازمان همچنین اعلام کرده است که بیش از یک میلیون نفر مستمری بگیر تحت پوشش آن قرار دارند.

بنا بر این گزارش، در نتیجۀ بدهی سنگین و معوقۀ دولت به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان نیز به کارمندان، بیمارستان‌های طرف قرارداد و همچنین افراد تحت پوشش خود بدهکار می باشد.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر