۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

مهدی محمودیان: ما از حقوق مردم کوتاه نمی آییم، ملت پشتیبان ما باشند

در ملاقات کابینی با پدرش

مهدی محمودیان: ما از حقوق مردم کوتاه نمی آییم، ملت پشتیبان ما باشند 

ندای سبز آزادی: خانواده های مهدی محمودیان، حشمت الله طبرزدی، عیسی سحرخیز و مسعود باستانی در مصاحبه با "روز" نسبت به وضعیت این زندانیان سیاسی که برخی از آنان در زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر می برند ابراز نگرانی کردند.

مهدی محمودیان روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت به اتفاق چند زندانی سیاسی دیگر از اول خرداد ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است. علت اعتصاب این زندانیان، اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها، بد رفتاری ماموران زندان، فشار روزافزون بر خانواده های زندانیان سیاسی و قطع ارتباطات زندان با جهان خارج اعلام شده است.

هوشنگ محمودیان، پدر مهدی محمودیان که روز پنج شنبه با فرزندش ملاقات کابینی داشته در مصاحبه با "روز" می گوید: روز پنج شنبه پسرم را دیدم اما او را نشناختم. اینقدر لاغر شده بود که بچه ام را نشناختم. منتظر بودم بیاید که او دستانش را تکان داد و تازه شناختم که این بچه من است که به این روز افتاده.

او می افزاید: بچه من روزه است؛ مدتهاست که روزه گرفته و به شدت لاغر شده، کلیه و ریه اش مشکل دارد، بچه ام را سالم و سرحال به زندان بردند و اکنون به این روز انداخته اند. یک جای سالم در بدنش نیست.

 

روز گذشته سید محمد خاتمی در تماس با مادر آقای محمودیان از او خواسته از اعتصاب کنندگان در زندان رجایی خواسته شود اعتصاب غذای خود را بشکنند.

پدر اقای محمودیان می گوید: آقای خاتمی تماس گرفتند صحبت کردند. میخواستند بچه ها روزه هایشان را بشکنند من هم واقعا التماس میکنم به پسرم به سایر بچه ها که بشکنید روزه هایتان را. اما خب مهدی می گوید ما مال خودمان نیستیم ما از حقوق مردم کوتاه نمی آییم و ملت باید پشتیبان ما باشند. مردم باید بدانند در زندان ها چه کثافت کاریهایی می شود و چه ها که نمی کنند. بچه من ۵ سال قبل تر کهریزک را فاش کرده بود الان هم از وضعیت زندان ها می گوید و کاش کسی کمی توجه بکند.

مهدی محمودیان در نامه ای سرگشاده از رواج تجاوز جنسی به زندانیان در زندان رجایی شهر خبر داده و خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته بود: در حکومت شما زندانها به شهر مردگان می ماند که باید به هر طریقی فقط از آن خارج شد.

پدر این روزنامه نگار زندانی می گوید: خیلی اذیت می کنند؛ من نمیدانم پیش چه کسی بروم و بگویم بچه من هیچ گناهی نکرده، آخر مگر بچه من چه کرده که با او چنین می کنید؟ با مهدی که روز پنج شنبه حرف میزدم می گفت من برای مردم روزه می گیرم اگر هم از این دنیا رفتم ناراحت نشو. گفتم و التماس کردم که روزه ات را بشکن اما هنوز هم روزه است و ما نگران و مستاصل که چه باید بکنیم.می گوید اینجا به حرف های ما توجهی نمی کنند. مامورها اذیت مان می کنند به داد ما نمی رسند، تلفن هم نمی دهند. تلفنی که نمی گذارند حرف بزند ما هم فقط می نشینیم که آخر هفته شود، یک هفته من بروم یک هفته مادرش و از او خبری بگیریم.

 

پدر آقای محمودیان از وضعیت وخیم جسمانی مادر این روزنامه نگار زندانی نیز خبر می دهد و می گوید: دیروز صبح حالش خوب بود با آقای خاتمی صحبت کرد اما بعد یکباره فشارش به ۷ رسید و ضربان قلبش به ۲۰۰٫ او را به بیمارستان منتقل کردیم و اکنون در سی سی یو بستری است.

او سپس می گوید: من تنها خواهان ازادی پسرم هستم بیاید بیرون و سرپرستی بچه اش را داشته باشد بچه اش مدام گریه میکند هر بار او را ملاقات می برم برمیگردد، یک هفته مریض می شود. این بچه چه گناهی دارد؟ پسر من جز حرف حق چه گفته که سزایش این باشد؟

مهدی محمودیان از ۲۵ شهریور ۸۸ در بازداشت به سر می برد و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات دیگر زندانی سیاسی زندان رجایی شهر است که به گفته خانواده اش در اعتصاب غذا به سر می برد.

فرزندش به "روز" می گوید که از پنج شنبه هفته گذشته او و خانواده اش هیچ خبری از وضعیت آقای سحرخیز ندارند و به شدت نگران سلامتی او هستند.

مهدی سحرخیز توضیح مید هد: فقط میدانیم اعتصاب غذاست. پنج شنبه هفته قبل که مادرم با پدرم ملاقات داشته پدرم گفته ۶ روز است اعتصاب غذا را شروع کرده اند. خیلی لاغر شده بود و وضعیت مناسبی نداشت. از طرفی یکی از زندانیان شرور زندان رجایی شهر به او حمله کرده و چنان به گوش پدرم زده که پرده گوش اش پاره شده. رئیس زندان هم گفته بود از پزشکی قانونی و متخصصین خواسته ایم بیایند واو را معاینه کنند اما تا روزی که ما از پدرم خبر داشتیم این قضیه صورت نگرفته بود.

 

فرزند آقای سحرخیز مسئولیت هرگونه اتفاقی برای وی را به عهده مسئولین جمهوری اسلامی میداند.

عیسی سحرخیز، به ۳ سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و یک سال ممنوع الخروجی محکوم شده است.

حسین طبرزدی، فرزند حشمت الله طبرزدی هم در مصاحبه با "روز" می گوید عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر وضعیت وخیمی دارد.

او توضیح میدهد: در سالن ملاقات کابینی از پشت شیشه آقای سحرخیز را دیدیم که به شدت لاغر و رنگش زرد شده بود و وضعیت خوبی نداشت.

از آقای طبرزدی درباره پدرش می پرسم. حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران که سایت های سبز نام او را نیز جزو اعتصاب غذا کنندگان ذکر کرده اند اما حسین طبرزدی می گوید: شروع این اعتصاب به صورت دسته جمعی و هماهنگ بوده ولی در ملاقاتی که هفته اخیر با پدرم داشتیم متوجه شدیم او در اعتصاب غذا نیست.

پدرم می گفت از طرف من بگویید اعتصاب غذا به خود زندانی ضربه میزند و نقض حقوق بشر است لذا بنده در اعتصاب غذا نیستم. ما اما در سالن ملاقات از پشت شیشه آقای سحرخیز و آقای محمودیان را که به اعتصابشان ادامه میدهند دیدیم خیلی کاهش وزن داشتند و رنگ و رویشان به شدت زرد شده بود.

او می افزاید: پدرم پیش از این بارها اعتصاب های طولانی مدت داشته ولی در حال حاضر در اعتصاب نیست. از نظر روحی هم مثل سایر زندانیان سیاسی محکم و استوار است و بسیار روحیه خوبی دارد اما خب شرایط نگهداری در رجایی شهر و وضعیت بد بهداشتی این زندان خیلی ازارشان میدهد. پدرم و سایر زندانیان سیاسی که در رجایی شهر هستند پیش از این دوران سخت انفرادی را گذرانده اند اما رجایی شهر وضعیت بسیار بدی دارد؛ در بند خیلی کوچکی هستند که در هر اتاق ۵ – متری دو نفر هستند یعنی سلول های انفرادی بوده که تبدیل به سلول های دو نفره کرده اند و تنها تفاوتش این است که در این اتاق ها همیشه باز است. هواخوری بسیار محدود است، تلفن هایشان قطع است و ملاقات حضوریهم که نیست.

 

آقای طبرزدی با این حال وضعیت جسمانی پدرش را مساعد توصیف میکند و می گوید: پدرم شرایط جسمانی خوبی دارد.

او همچنین به انتقال پدرش به بازپرسی زندان اوین اشاره می کند و می گوید: ۲۰ روز پیش پدرم را به اوین منتقل کرده و درباره نامه او و شکایت اش از آقای خامنه ای سئوال کرده و گفته اند پیرو این شکایت حکم سنگینی برایت خواهیم برید.

حشمت الله طبرزدی به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون یک سال و ۵ ماه است که در زند ان به سر می برد.

مسعود باستانی، روزنامه نگار و دیگر زندانی سیاسی است که در زندان رجایی شهر به سر می برد. مادر او درباره وضعیت فرزندش به "روز" می گوید: علی‌رغم ضعف جسمانی، روحیه مسعود بسیار خوب است و حتی در ملاقات‌ها به من و همسرش هم روحیه می‌دهد.

معصومه ملول می افزاید: فرزندم احتیاج به جراحی لثه دارد، در زندان دچار مشکل گوارشی و تنبلی روده شده اما هیچ کس به حرف ما گوش نمی‌دهد و هرچه به دادستانی مراجعه می‌کنیم پاسخی نمی‌گیریم.

چطور با گذشت این مدت و سپری شدن دو سال به فرزند من مرخصی نمی‌دهند، هیچ کس هم از دادستانی و مراجع قضایی سراغی از او نمی گیرد.

 

مسعود باستانی تاکنون یک روز نیز به مرخصی نیامده و مادرش می گوید: به پسر من مرخصی نمی‌دهند و دلیلش را هم نمی‌گویند. نه تنها حق استفاده از مرخصی به مسعود نمی‌دهند که تلفن‌ها را قطع و او را غیرقانونی به زندان رجایی‌شهر تبعید کرده اند. الان ۶ ماه است که ملاقات حضوری نداشته‌ایم و ملاقات کابینی هم به مدت بیست دقیقه است. در رجایی‌شهر کابین‌های ملاقات علاوه بر شیشه، در دو طرف میله هم دارد که عملا نمی‌توانیم او را ببینیم.آیا پسر من حق ندارد از مرخصی استفاده کند و همسر و خانواده‌اش را ببیند؟

خانم ملول سپس می افزاید: فشارها بر زندانیان رجایی‌شهر خیلی زیاد شده و حتی هواخوری آنها هم تنها دو ساعت در روز است که این امر در زندان‌های بند عمومی غیر قانونی است و زندانی باید بتواند از صبح تا بعدازظهر از هواخوری استفاده کند.

مسعود باستانی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

روزآنلاین_فرشته قاضی


--
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی را فراموش نکنیم!
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر