۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

حکم شرعی آیت الله صافی برای جلوگیری از واردات


حکم شرعی آیت الله صافی برای جلوگیری از واردات

آیت ا… صافی گلپایگانی در پاسخ به استسفایی درباره ورود اجناس خارجی به کشور و خرید و فروش آن اظهار داشتند: حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی گردد، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پی‌آمد اطلاع دارند شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

به گزارش ایلنا، متن کامل این استفسا به شرح ذیل است:

سوال:

با توجه به اینکه بسیاری از تولیدات داخل در حال نابودی می‌باشد و به تعداد زیادی از مردم مسلمان کشور، ‌ضرر و زیان وارد می‌شود؛ خواهشمند است نظر مبارک را پیرامون ورود اجناس خارجی به کشور و خرید و فروش آنها بیان فرمایید.

جواب:

حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی گردد، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پی‌آمد اطلاع دارند شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

باید صنعت و کار در کشور، ترویج و تشویق شود و حتی اگر کالای خارجی را ارزان عرضه می‌دارند برای اینکه تولید آن در کشور گران‌تر تمام می‌شود، باید منافع اصلی و دراز مدت را در نظر بگیرند. بعضی از کالاها هم که در داخل تولید نمی‌شود ولی چون ضرورتی برای ورود آن به کشور نیست و به نفع بیگانه می‌باشد و مثل خرج‌های زائد است،‌ نیز باید ممنوع شود تا تولید و تجارت و کسب و کار درکشور رواج پیدا کند و مردم با اطمینان خاطر و امنیت کامل به اقتصاد مملکت اسلامی رونق بیشتر دهند.



--
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر