۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

جوانترین زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین چه کسانی هستند؟


جوانترین زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین چه کسانی هستند؟

ایوب قنبرپوریان و روح الله میرزاخانی جوانترین زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین محسوب می شوند .قنبرپوریان به تازگی به رجایی شهر منتقل شده است.

به گزارش خبر نگار کلمه، روح الله میرزا خانی ۱۹ ساله از جوانترین زندانیان حوادث انتخابات در بند ۳۵۰ زندان اوین، بزرگترین بند زندانیان سیاسی کشور هم اکنون در میان بیش از ۱۷۰ زندانی دیگر این بند به سر می برد.

روح الله میرزاخانی ، ۱۹ ساله به اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی از آذر ماه سال گذشته در زندان اوین است . او هنوز بلاتکلیف است و هیچ دادگاهی برایش برگزار نشده است .

ایوب قنبر پوریان نیز که به تازگی از بند ۳۵۰ اوین منتقل شده، به اتهام اخلال در نظم و اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شده است . این جوان ۲۰ ساله در یکی از تظاهرات های مسالمت آمیز مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات ۱۳۸۸ بازداشت و روانه زندان شد .

وی اهل یکی از روستاهای کوه دشت لرستان است که در تهران به عنوان کارگر ساختمان مشغول به کار بوده است . ایوب سرپرست خانواده بوده و در تمام ماههای گذشته ،خانواده اش بدون حضور او با مشکلات مالی فراوان دست به گریبان بوده اند.

او مدتی در بند دو الف سپاه نگه داری شد و مدتها در بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی نگهداری می شد و سپس به رجایی شهر انتقال یافت.


--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر