۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

جمع‌آوری تاریخ شفاهی حوادث پس از انتخابات

جمع‌آوری تاریخ شفاهی حوادث پس از انتخابات

تحول سبز: گروه کاری موسوم به «روایات ایرانیان»، متشکل از گروهی از روزنامه‌نگاران، محققان، گرافیست ها، برنامه‌نویسان، مترجمان و تولیدکنندگان، با راه اندازی تارنمایی، قصد دارند تاریخ شفاهی دو سال اخیر (از خرداد ٨٨ تا کنون) و آنچه بر ایران و ایرانیان گذشته را جمع آوری کرده و علاوه بر اخبار و تصویر و فیلم، شهادت شفاهی افراد را نیز جمع‌آوری و منتشر کنند.

به گزارش جرس، گروهی از روزنامه‌نگاران فضایی مجازی را برای گردآوری اطلاعات مربوط به حوادث بعد از انتخابات ایجاد کرده‌اند. آنها در این فضا قصد دارند تاریخ شفاهی دو سالی که بر ایران گذشت را جمع کرده و در این زمینه به متون نوشتاری اکتفا نکرده، بلکه امکانی را فراهم ساخته‌اند تا هر ایرانی در هر جای دنیا که نقشی در تظاهرات مختلف پس از انتخابات داشته، بتواند شهادت خود را به شکل شفاهی در اختیار این روزنامه‌نگاران گذاشته تا آنها نسبت به جمع‌آوری و انتشار آن اقدام کنند.

در معرفی پایگاه اینترنتی مذکور آمده است که «گروه کاری روایات ایرانیان، از روزنامه‌نگاران، محققان، گرافیست ها، برنامه‌نویسان، مترجمان و تولیدکنندگان تشکیل شده است. این مجموعه از خرداد ۱۳۸۸ تلاش می کند فضایی امن برای بیان آزادانه نظرات و ماجراهای مربوط به قیام‌های‌ اخیر ایرانیان ایجاد کند. این فضای مجازی حافظه در حال تکوین نخستین قیام‌های تاریخ است که توسط شاهدان و بازیگران اصلی‌شان‌ به شکل گسترده‌ای رسانه‌‌ای شده‌اند».

آدرس دسترسی به پایگاه مذکور و شبکه های ارتباطی آن به ترتیب زیر اعلام شده است:

https://www.iranianstories.org

http://twitter.com/iranianstories
http://www.facebook.com/iranian.stories

 


--
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر