۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

مهندس سيد امير خرم عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ربوده شد

عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ربوده شد

خبرنگاران سبز/حقوق بشر:

اقتدارگرايان بار ديگر برای موجه نشاندن چهره خشن خود به سازمان های بين المللی و حقوق بشری تعدادی از اسرای جنبش سبز را پس از دو سال و اندی بازداشت آزاد کردند تا به خيال خود فضا را آرام جلوه دهند . اما با تداوم سياست بازداشت های خودسرانه پس از اينکه عبدالفتاح سلزانی را دستگير کردند امروز صبح نيز به سراغ مهندس سيد امير خرم عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايران رفتند و وی را بطور غافلگير کننده ای در روبروی درب منزل اش ربودند تا نشان دهند جمهوری اسلامی با ايجاد فضای رعب و وحشت زنده است.

بنا بر گزارشات رسيده مهندس سيد امير خرم  صبح امروز از مقابل درب منزل ربوده شد. عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايران که در پی بی‌اعتبار دانستن ابلاغ تلفنی حکم قطعی شش سال زندان خود خواستار احضاريه رسمی دادگستری شده بود، امروز ربوده شد.

 

اين عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايرانکه در پی بی‌اعتبار دانستن ابلاغ تلفنی حکم قطعی شش سال زندان خود خواستار احضاريه رسمی دادگستری شده بود، امروز ربوده شد. حکم شش سال زندان اخير نيز به اتهام شرکت در تجمع روز عاشورا و عضويت در نهضت آزادی برای وی صادر شده بود.از محل نگهداری اين فعال سياسی خبری در دست نيست.

عضو ارشد نهضت آزادی ايران که از جانبازان جنگ هشت ساله ايران وعراق است و از سال ۱۳۶۵ به عضويت نهضت آزادی ايران درآمد. خرم سال‌ها عضو دفتر سياسی و شورای مرکزی نهضت آزادی ايران بود و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ رياست شاخه جوانان نهضت آزادی ايران را بر عهده داشت.

او در سال ۱۳۸۰ به همراه ديگر اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی مذهبی به اتهام براندازی بازداشت شد و سه ماه را در سلول انفرادی زندان ۵۹ سپاه گذراند. اما بعد‌ها اتهامات اوليه به فراموشی سپرده شد و در دادگاه انقلاب به جرم اقدام عليه امنيت ملی از طريق عضويت در نهضت آزادی به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شد.


--
جمعه هیجدهم شهریورماه فراخوان فعالان مدنی آذربایجان در تهران برای جلو‌گیری از
خشک شدن دریاچه اورمیه

روز ۱۲ شهریور روز اتحاد و همبستگی میان اقوام ایرانی
روز سه شنبه ۲۲ شهریور روز دفاع از محیط زیست و پیگیری حقوق قومیت‌ها

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر