۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

مردم به نشان اعتراض به انتخابات فرمايشی و ناسالم، روز جمعه از خانه های خود خارج نشوند

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید خواستار شد
 جـــرس: سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد، از تمامی ایرانیان درخواست کرد که تا فاصله ای که تا روز ۱۲ اسفندماه باقی است، از همه ابتکار عمل ها و خلاقيت های خودشان استفاده کنند تا بتوانند در مورد شرايط انتخابات آزاد و استانداردهای آن آگاهی بخشی و درباره نحوه عملکرد دستگاه های ذيربط افشاگری کنند.

به گزارش رادیو  فردا، اردشير امير ارجمند، طی گفتگویی اظهار داشته است: ما هم از هموطنان عزيز می خواهيم به نشان اعتراض به انتخابات غير آزاد و غير منصفانه روز پنجشنبه يازدهم اسفندماه در مراکز خريد و در ميادين و پارک ها حضور پر شوری داشته باشند و از اين طريق همديگر را نسبت به شرايط انتخابات پيش رو و تقلب در انتخابات قبلی و عملکرد دولت آگاه کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:همچنين از آنها می خواهيم که روز دوازدهم همراه با خانواده خود به نشانه همبستگی سياسی و اعتراض به حبس خانگی آقايان مهدی کروبی، مهندس موسوی و خانم رهنورد و به نشان اعتراض به انتخابات فرمايشی و ناسالم در خانه های خود بمانند و از خانه های خود خارج نشوند.

امیرارجمند تصریح کرد:انتخابات آزاد و سالم دارای استانداردهای مشخصی است. در اين مورد آقای مهندس موسوی و آقای کروبی و ساير دلسوزان کشور در طول ماه های گذشته تغيير روند حاکم بر صحنه سياسی کشور را مشخص کرده بودند تا اگر اين تغييرات تحقق پيدا کند، در آن صورت انتخابات معنا پيدا کند.اما از آن جايی که فضای سياسی حاکم بر کشور همچنان ثابت باقی مانده و هيچ گونه تغييری به وجود نيامده است، انتخابات بی معناست و شرکت در آن نمی تواند باعث تحقق اهداف و تعيين سرنوشت مردم شود، بلکه وسيله ای خواهد بود برای اقتدارگرايان تا از يک نهاد دموکراتيک، سوء استفاده کنند.

وی گفت: مهندس موسوی و آقای مهدی کروبی از ماه های قبل و از خيلی پيشتر، شرايط انتخابات آزاد و منصفانه و آزادانه را شرح داده بودند و اعلام کرده بودند که مطالبه اصلی ما برگزاری انتخابات سالم و منصفانه است.آنها شرايط يک انتخابات سالم را شرح داده بودند. ولی با توجه به اينکه آن شرايط تحقق پيدا نکرده است، هر دوی آنها گفته بودند که اين انتخابات در صورت عدم تحقق آن شرايط معنا ندارد.

امیرارجمند افزود: به دنبال اين، شورای هماهنگی راه سبز اميد هم در اين رابطه موضع گيری کرده و در آخرين موضعی که آقای مهندس موسوی اتخاذ کردند، تکرار کردند که همچنان بر موضع خودشان پافشاری و اصرار می کنند. به اين ترتيب ما شاهديم که يک اجماع بسيار قريبی در اين مورد برای عدم مشارکت در اين انتخابات وجود دارد.

وی اظهار داشت: ديديم که اصلاح طلبان در سطح وسيع و عمده خودشان نامزد انتخابات هم نشدند و اين مسئله مهم و اساسی است و حفظ اين اجماع نيز اساسی ترين مسئله برای همه ماست. اين که شرکت نکردن در انتخابات مغاير با شرع است عرض وعاظ است. شرع مقدس انسان را آزاد آفريده است و مهم ترين چيزی که وجود دارد همان کرامت انسان است که مبنای اين کرامت، آزادی و حق تعيين سرنوشت است. تفسيری از اين نوع که انسان را در واقع برده و اسير يک جمع اقتدارگرا کند، مغاير با مواضع شرع است


--


یازدهم اسفند در خیابان ها همدیگر را می بینیم
دوازدهم اسفند خیابان های خالی را به نمایش می گذاریم
دستاورد هر راهپیمایی سکوت: تحکیم ارتباط با عناصر جنبش
پیروزی بزرگ؛ محصول ده‌ها پیروزی کوچک استیعنی نباید در مبارزه، منتظر یک پیروزی بزرگ باشید
تحریم فعال؛ راهبرد جنبش سبز در انتخابات
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر