۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

خبرنامه

 

    از روز قدس / ایجاد فضای رعب و وحشت در اصقهان و حمله به راهپیمایان سبز روز قدس

     

    فضای شهر اصفهان به شدت امنیتی است و موبایلها برای مقاطع زمانی مختلف قطع شده است.

     

    به گزارش موج سبز آزادی، حدود ساعت 11 مردم سبزاندیش اصفهان در میدان امام حسین(دروازه دولت) این شهر به صورت گروهی تجمع کرده بودند. هواداران دولت کودتا به صورت سازماندهی شده با پرچم‏ها و پلاکاردها از مردم متمایز بودند. نیروهای امنیتی اعم از پلیس, نیروهای ضد شورش، بسیج و نیروهای لباس شخصی به صورت دسته‏های بیست الی سی نفره در سطح میدان پراکنده بودند که هر از گاه مانورهایی برای ایجاد رعب و وحشت انجام می‏دادند که در چند مورد باعث متواری شدن عده‏ای از هواداران دولت کودتا نیز شدند.

    همینطور به محض شکل‏گیری گروه‏های پر جمعیت مردمی نیروهای بسیج و لباس شخصی به سمت مردم حمله‏ور شده و با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‏دادند. جمعیتی حدود دو‏هزار نفر نیز در ایوان وسیع ساختمان جهان‏نما تجمع کرده بودند و شعارهای الله‏اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می‏دادند که پس مدتی نیروهای لباس شخصی به طرز وحشیانه‏ای به آن‏ها حمله‏ور شدند که متاسفانه صحنه‏های دلخراشی به وجود آمد.

    جمعیت به مرور به سمت چهارباغ عباسی حرکت کرد.

     

    از روز قدس / نیروهای بسیجی، راهپیمایی آرام سبزها در تبریز را به خشونت کشیدند

    مردم تبریز که پس از فراخوان احزاب و گروههای حامی جنبش سبز تصمیم به حضور در راهپیمایی روز قدس گرفته بودند، صبح امروز پس از تجمع در میدان آبرسان و حرکت به سمت میدان ساعت، پس از رسیدن به چهارراه منصور توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مورد حمله قرار گرفتند.

     

    به گزارش موج سبز آزادی به نقل از پایگاه خبری یولداش، در این راهپیمایی که شعارهایی همچون مرگ بر روسیه، موسوی می‏رزمد، کروبی می‏رزمد، الله اکبر، روسیه در چه فکریه، ایران پر از موسویه و ... سر داده شد.

    بر اساس گزارشات مردمی پس از درگیری نیروهای لباس شخصی با راهپیمایان سبز روز قدس، چندین نفر نیز در تبریز دستگیر و بازداشت شدند.

     

    سانسور موج سبز در ورزشگاه آزادی؛سیمای کودتا بازی استقلال و استیل آذین را مستقیم پخش نکرد

    شبکه جنبش راه سبز جرس: به دنبال حضور خود جوش موج سبز در ورزشگاه آزادی تهران، صدا و سیما بازی تیم های استقلال تهران و استیل آذین را به صورت مستیقم پخش نکرد.

    جواد خیابانی مجری تلویزیون دلیل عدم پخش این بازی را خرابی دوربین های صدا و سیما مستقر در ورزشگاه آزادی اعلام کرد و تنها دقایقی از بازی بدون صدای ورزشگاه و به صورت سیاه و سفید را برای اثبات ادعای مدیران صدا و سیما پخش شد.خیابانی در حین توضیحاتش در عین حال گفت 90 هزار تماشاگر با«آرامش کامل» در حال دیدن بازی استقلال و استیل آذین در ورزشگاه هستند.

    اما دروغ پردازی صدا و سیما در مورد خراب بودن دوربین های مستقر در ورزشگاه و ادعای دریافت «تصاویر سیاه و سفید» از دوربین های مستقر در ورزشگاه آزادی، ساعتی بعد با پخش همین بازی با «تصاویر رنگی» که با استفاده از کادرهای بسته به صورت ویژه تدوین شده بود،آشکار شد.در تصاویری که با این تدوین ویژه و سانسور شده از این مسابقه پخش شد به هیچ وجه جایگاه تماشاگران به نمایش در نیامد.

     

    حاکمیت دروغ در ایران در روز قدس سقوط کرد

    مسیح علی نژاد:

     

    امروز اولین روز قدس در ایران است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ناگهان از پخش مستقیم راهپیمایی مردم باز ایستاد. امروز اولین روز قدس در جمهوری اسلامی ایران است که حاکمیت بر خلاف سالهای گذشته به جای تشویق مردم به حضور در راهپیمایی، آن ها را ترغیب به خانه نشینی و تهدید به برخورد کرده است.

     

    امروز اولین روز قدس در جمهوری اسلامی ایران است که رییس دولت به هنگام سخنرانی از تریبون نماز جمعه، شعار « دروغگو برو گمشو» را می شنود و بلندگوهای پر قدرت کارگزاری شده در دانشگاه تهران هم نمی تواند صدای مردم را تحت اشعاع قرار دهد. امروز اولین روز قدس در ایران است که شب قبل از برگزاری مراسم همه مشوقان جوانی که تبلیغ به حضور در راهپیمایی کرده بودند را به بند و حبس کردند. امروز اولین روز قدس در ایران است که ، عمامه یک روحانی (سید محمد خاتمی ) توسط دوست داران دولت به زمین افتاد.

     

    امروز اولین روز قدس در ایران است که سید علی خامنه ای در مقام رهبر ایران، از حضور میلیونی مردم در خیابان ها اصلا خوشحال نیست چون پیش از این مردم را هشدار داده بود که شعارهای انحرافی ندهند و امروز با شنیدن شعارهای نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران ، به وضوح می بیند که فصل اطاعت از او رویایی بیش نیست. امروز اولین روز قدس در ایران است که شیخ مهدی کروبی در کسوت رییس سابق مجلس ایران و میرحسین موسوی در مقام نخست وزیر سابق ایران و سید حسن خمینی از خانواده بنیانگذار انقلاب اسلامی، مردم را برای یک اعتراض علیه شکنجه و شهادت مردم توسط نیروهای امنیتی تحت نظارت برخی دیگر از مسولان جمهوری اسلامی دعوت کرده اند.

     

    امروز اولین روز قدس در ایران است که بسیاری از چهره های شاخص یک نظام بر علیه بخش های دیگری از نظام به خیابان آمده اند. اگر همه روسای جمهور و نخست وزیر و روسای مجلس سابق یکی از کشورهای غربی ماننند انگلیس، فرانسه آمریکا بر علیه دولت و حاکمیت این کشور در خیابان شعار می دادند، دولت ایران و رهبری ایران چه واکنشی نشان می داد؟ به راستی اگر این همه اتفاق یک جا و با هم در یکی از کشورهای غربی رخ می داد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چه می کرد و حالا چه می کند؟ آیا صدا و سیمای تحت نظارت رهبری در آن صورت خبر از سقوط دولت و حاکمیت آن کشور نمی داد؟

     

    امروز در ایران نیز چنین شد. و مردم خودشان گزارش می دهند : حاکمیت دروغ در ایران سقوط کرد. بی اغراق شعارها و جمعیت بی هراسی که بر علیه کودتا گران و دیکتاتور مسلکان به خیابان آمده اند و فریاد می زنند ایران شده فلسطین، مردم چرا نشستین» صدا و سیما را ناگزیر به قطع پخش زنده گزارش های خیابانی خود کرده اند، همه گواه سقوط دولت و حاکمیت فعلی ایران است که با سکوت صدا وسیما هم انکار شدنی نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر