دادگاه عیسی سحرخیز، روزنامهنگار و از بنیانگذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، روز دوشنبه (۱۱ آبان) برگزار شد.
طبق حکم دادگاه قرار بازداشت موقت سحرخیز برای دو ماه دیگر تمدید شد. مصاحبهای با نسرین ستوده، وکیل او. عیسی سحرخیز در روز جمعه ۱۲ تیر دستگیر شد و هم اکنون در زندان اوین به سر میبرد. وی پس از دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بر اثر آن از ناحیه دنده آسیب دید.
به گفته خانم نسرین ستوده، یکی از وکلای وی، عیسی سحرخیز هنوز از شکستگی دندهرنج میبرد و به درستی درمان نشده است. در دادگاه اتهام وی را "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" عنوان کردهاند. قاضی دادگاه امروز قرار وثیقه برای او را نپذیرفته و قرار بازداشتش را پس از گذشت چهار ماه برای دو ماه دیگر تمدید کرده است.
دویچه وله: خانم ستوده، امروز دادگاه رسیدگی به پروندهی موکل شما آقای عیسی سحرخیز بود. میتوانید نخست برای ما بگویید که حال آقای سحرخیز چه طور بود؟
نسرین ستوده: ایشان از وضعیت روحی بسیار بالایی برخوردار بودند. اما از ملاقاتهای سابقی که با ایشان داشتم، ایشان از دردی که در ناحیهی دندهشان که موقع بازداشتشان شکسته شده بود، همچنان رنج میبرند و این درد متأسفانه مورد رسیدگی بهداشتی و پزشکی قرار نگرفته است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر