ایران ؛ فردا شعار استقلال و آزادی علیه استکبار و استبداد سر می دهد
بهار یکتا -
اینک ایران " همه سبز" با تاسی به امام راحل و یاران وقادارش که این روزها مهمان زندان هایی هستند که خود در هایشان را سی سال پیش گشودند، با بانگ رسای تکبیر " میراث روزهای خاطره انگیز انقلاب"، پر شکوه تر از همیشه به استقبال این روز تاریخی می روند.
امسال 13 آبان هم رنگ و بوی دیگری دارد. این روزها بیانیه ها و دعوت نامه ها برای شرکت در این مراسم نیز با سالهای پیش تفاوت ماهوی دارد. حتی آنان که همواره حرکت دانشجویان خط امام را تقبیح می کردند، امسال با همه قوا به میدان آمده اند تا به رابطه تنگاتنگ " استکبار" و استبداد" بپردازند؛ همانی که سالها امام راحل فریاد زد و بر مبنای آن حرکت عظیم دانشجویان خط امام شکل گرفت.درحالی که استانداری تهران اعلام کرده که تاکنون هیچ درخواستی برای برگزاری مراسم دریافت نکرده، گروههای دانشجویی مسیرهای راه پیمایی خود را اعلام کرده اند و ایران می رود تا در سی امین سالگرد " انقلاب دوم" ، حماسه ای بیاد ماندنی به جا بگذارد.
استبداد و استعمار دو روی یک سکه
آیت الله العظمی صانعی یار دیرین امام خمینی در بیاینه ای تاریخی به عوامل عقب ماندگی جامعه اشاره کرده و اظهار داشته اند که " بهره کشی، فصل مشترک استعمار قدیم و جدید است و حمایت قدرتهای استعماری از حکومت های مستبد، نشانگر و دلیلی دیگر بر این واقعیت است که استعمار و استبداد، دو روی یک سکهاند."
ایشان تاکید کرده اند که " آنچه میتواند استقلال کشورها مخصوصاً کشور عزیزمان را با توجه به شیوه های جدید استعمار حفظ نماید و مانع از تضییع حقوق آنان گردد؛ تنها توکل به ذات باری تعالی، « وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ » هوشیاری نخبگان جامعه، آگاهی توده های مردم، آزادی بیان، وجود رسانه های آزاد و مستقل، توجه به نظر و آراء اکثریت مردم و اهداف اولیه ایجاد نظام جمهوری اسلامی است."
با دیکتاتوری استقلال محال است
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که این روزها تعدادی از یارانش در زنجیر ستم گرفتار آمده اند وسالهاست آماج کینه توزان و زخم خوردگان از انقلاب اسلامی هستند، با صدور بیانیه ای با گرامی داشت 13 آبان آورده است:"
سیزده آبان برای امروز و فردای ملت ما حامل این پیام ارزشمند است که آزادی و استقلال دو ارزش و آرمان بنیادین و همبسته انقلاب اسلامی است که تحقق یکی جز در پرتو دیگری امکان پذیر نیست. همچنان که نمی توان تحت سلطه خارجی به تحقق آزادی و حاکمیت اراده ملت برسرنوشت خویش دل بست، با حضور استبداد و دیکتاتوری نیز نمی توان به استقلال و عزت و سربلندی کشور در برابر قدرت های بیگانه امید داشت. اگر این دو اصل و ارزش بنیادین به خوبی درک و فهم شوند نه سیزده آبان به یک رخداد صوری فاقد محتوا به مثابه ابزار تسویه حساب های سیاسی و جناحی داخلی برای حفظ قدرت تقلیل پیدا خواهد کرد و نه هیچ فرد یا جریانی خواهد توانست با مسخ و تحریف روح این رخداد تاریخی ، پیام آن را به تابوی عدم مذاکره و جنگ های زرگری پیرامون آن، مبدل سازد. امری که طی سال های اخیر متأسفانه بسیار شاهد آن بودیم."
مهدی کروبی : میعادگاه همیشگی، میدان هفت تیر
پس از انتشار اخباری مبنی بر حضور مهدی کروبی در دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) و همچنین گفتههای دیگری از مهدی کروبی در رابطه با سالروز ۱۳ آبان، سایت خبری وابسته به اعتماد ملی اطلاع داد که تمامی اخبار و گفتهها توسط شیخ مهدی کروبی تکذیب میگردد. یکی از نزدیکان مهدی کروبی خبر داد که ایشان در این روز قرار نیست به دانشگاه امیرکبیر برود و به تبع آن هیچ برنامه دیداری در این دانشگاه ندارد و هیچگونه صحبتی مبنی بر نوع راهپیمایی و شعارها ندادند.
این گزارش حاکی است که مهدی کروبی بنا بر برنامه سالهای اخیر خود در روز ۱۳ آبان، ساعت ۱۰:۳۰ در میدان هفت تیر حاضر میشود و از آنجا برای شرکت در مراسم پرشکوه سالروز ۱۳ آبان اقدام میکند.
سمبل استکبار ، حامی استبداد
مجمع مدرسین و محققین قم با صدور بیانیه ای با گرامی داشت 13 آبان آورده است:" مردم ايران اين روز را در خاطره تاريخي خود زنده نگه ميدارد كه قدرتهاي بيگانه بالاخص آمريكا با دخالت در امور داخلي كشورمان به وسيله عوامل داخلي خود با تقويت حكومت استبدادي، ديكتاتوري شاه، منافع كشورمان را نشانه رفته بودند.
اطلاعيه ادامه داده است: بنابراين مردم ايران ،آمريكا را عنوان سمبل استكبار، حامي استبداد و تقويت و تحكيمكننده پايههاي استبدادي در داخل دانسته و به مبارزه با آن قيام كردند."
بیم ها و امیدها
روزنامه کیهان بر خلاف سنت سالهای پیش که با درج بیانیه ها به دعوت مردم برای شرکت در راه پیمایی اقدام می کرد، این بار با صفحه اولی مملو از اتهام و توهین به رهبران جنبش سبز به استقبال روز تاریخی 13 آبان رفته است. تیتر اول این روزنامه به گزارش اختصاصی کیهان از منامه پرداخته و با آوردن اخباری از زمین و آسمان مدعی شده است که کشورهای غربی با تحریم ایران از موسوی و خاتمی حمایت می کنند. در این گزارش آمده است که "اظهارات صريح مقام هاي آمريكا نشان مي دهد حمايت علني از اصلاح طلبان غربگرا در دستور كار هرگونه راهبرد آينده آمريكا درباره ايران قرار دارد."
همچنین به نقل از خبرنگاران خود در برخي پايتخت هاي عربي از جمله بيروت و منامه اطلاع داده که" دولت باراك اوباما در تدوين استراتژي خصمانه خود عليه ايران ماموريت قابل توجه و جدي براي چهره هايي نظير موسوي و خاتمي در نظر گرفته است. "
این روزنامه به همین حد اکتقا نکرده و در یادداشت روز خود نیز به عقده گشایی علیه جنبش سبز پرداخته است. در بخشی در این یادداشت آمده است:" وقتي همين آقايان موسوي و خاتمي به مناسبت روز 13آبان بيانيه صادر كرده و سخنراني مي كنند و در اين بيانيه و سخنراني نه فقط به جنايات آمريكا كمترين اشاره اي نمي كنند، بلكه نامي از آمريكا نيز به ميان نمي آورند و در همان حال به گونه اي آشكار از هواداران خود مي خواهند با حضور در تظاهرات اين روز، مخالفت خويش با نظام اسلامي و همصدايي با آمريكا را فرياد بزنند، به خوبي مي دانند كه از اين رهگذر، وابستگي خود به آمريكا را اعلام كرده اند... نكرده اند؟! و حال آن كه روز 13آبان با هويت اعتراض به جنايات آمريكا به دنيا آمده است." نماینده ولی فقیه بار دیگر از رهبران اصلاحات بعنوان "اميد غرب براي مقابله با نظام اسلامي" ياد مي كنند."
نماد سبز نیاورید اگر انقلابی هستید!!
اسدالله بادامچیان در گفتوگویی در خصوص 13 آبان از" آقایان موسوی، کروبی و خاتمی خواست برای آنکه نشان دهند هنوز در خط انقلاب هستند برای روز 13 آبان با صدور بیانیهای از هواداران خود بخواهند که در این روز بدون هیچ نماد سبزی و با در دست داشتن پرچم ایران، تنها علیه استکبار جهانی شعار دهند." وی اظهار داشت: ""حتی روز 13 آبان این دسته و جریان میتوانند بیایند و راه خود را از ملت جدا کنند، تا ملت متوجه شود که راه اینان از اسلام و نظام جمهوری ولایی جداست، اما توصیه ما به سران این جریان این است که از راه ملت جدا نشوند و در روز 13 آبان نیز همگام با مردم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند."
کاظم انبارلویی هم با اشاره به اينکه در هر سه مناسبت روز تاريخي 13آبان، آمريکا و عوامل داخلي آنان نقش تعيين کننده اي داشتند، اظهار داشت:"راهپيمايي روز 13 آبان هم عليه "آمريکا" و هم عليه "مظالم شاه و طرفداران آمريکا در ايران" انجام مي شود.وی که رئيس مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي است گفت:" 13 آبان روز استکبار ستيزي ملت ايران و اثبات ظلم ستيزي مردم است."
سرداران و هشدار چندباره به فتنه گران !
سپاه پاسداران نیز در بیانیه خود ضمن دعوت از قشرهای مختلف مردم، به خصوص جوانان، برای شرکت گسترده در مراسم روز 13 آبان به منظور تجدید میثاق با آرمان های آیت الله خمینی و بیعت مجدد با آیت الله خامنه ای، بر "هشیاری آنان نسبت به احتمال شیطنت و فتنه انگیزی ایادی دشمن و عده ای غافل و فریب خورده در این همایش عظیم استکبار ستیزی" تاکید می نهد. بیانیه سپاه پاسداران با متهم ساختن آمریکا به راه اندازی "جنگ نرم علیه ایران" ابراز اطمینان می کند که این جنگ نیز مانند جنگ هشت ساله علیه عراق با پیروزی جمهوری اسلامی خاتمه خواهد یافت.
رحیم صفوی که به شکرانه کنار گذاشتن از منصب فرماندهی همچنان در دفاع از سنگر ولایت کوشا ست نیز پیشاپیش به استقبال این روز تاریخی رفته است. وی با اشاره به فراخوان معترضان برای حضور در راهپیمایی دولتی 13 آبان برای اعتراض به وضع موجود در ایران گفته است : " ممکن است عدهای بخواهند فتنهگری کنند ولی ملت ما در مقابل فتنهگران و کسانی که میخواهند آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی را زیر پا بگذارند خواهند ایستاد." صفوی رهبران معترضان را " فتنه گر وفاقد جایگاه در بین ملت " توصیف کرد و گفت : "عده ای که بعضا در زمان امام مسئولیتهایی داشتند ولی امروز درمقابل قانون ،انقلاب، دولت و رهبری انقلاب ایستادهاند جایگاهی در بین ملتمان ندارد."
تجمع فقط در مقابل سفارت
در آستانه سالروز13 آبان و اعلام سبزها برای حضور در راهپیمایی این روز، فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که "هرگونه تجمع و راهپيمايي جز در مقابل لانه جاسوسی ممنوع است و پلیس تنها با افرادی که مقابل لانه جاسوسی حاضر شوند، برخورد نمی کند."
فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه اي در مورد سيزده آبان اعلام كرد:" براساس هماهنگي شوراي تبليغات اسلامي تنها راهپيمايي در مقابل لانه جاسوسي امريکا داراي مجوز قانوني است و هرگونه تجمع و راهپيمايي ديگر ممنوع است." در این اطلاعیه آمده است: نيروي انتظامي با افراد و گروههايي که قصد ايجاد ناآرامي و بي نظمي و رفتار غير قانوني داشته باشند ، بر اساس وظيفه قانوني خود با قاطعيت برخورد می کند.
ترفند قدیمی وزارت اطلاعات
بار دیگر وزارت اطلاعات با استفاده از ترفند قدیمی خود برای ایجاد رعب و وحشت و تا حدودی برای بیرون راندن حریف از میدان خبر از خنثی کردن یک طرح ناموفق ترور داد. برای علاقه مندان پیگیری اخبار سیاسی انتشار این خبر خیلی تعجب بر انگیز نبود، چرا که همگان به یاد دارند که هر گاه این وزارت خانه از اعمال زور و خشونت ناموفق می ماند به این ترفند قدیمی رو می آورد. در بیانیه این وزارت خانه آمده است که "بر اساس اسناد و مدارك كشف شده، تروريستهاي مزدور قصد داشتند با طراحي و هدايت سازمان جاسوسي آمريكا در ادامه اغتشاشات و فتنهاي كه پس از انتخابات رياست جمهوري در كشور به وجود آمد، با هدف القاي فضاي ناامني و ايجاد درگيريميان جناحهاي مختلف سياسي، يك چهره سياسي نظام را ترور كنند."
بنابر اخبار منتشر شده تروريستها درصدد بودند اولين بار در روز راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي به وزيران پيشنهادي دولت دهم و چند روز پيش در آستانه سالروز حماسه 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، يكي از خدمتگزاران دولت را مورد سوءقصد قرار دهند".
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر