۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

شرح اتفاقات دانشگاه آزاد اسلامی اراک ۱۳آبان ۸۸ !!

شرح اتفاقات دانشگاه آزاد اسلامی اراک  ۱۳آبان ۸۸ !!

 

رها ایرانی -

صبح که وارد دانشگاه شدم بر خلاف روزهای گذشته ماموران انتظامات دم در کارت دانشجویی همه و حتی کیف بسیاری را بررسی می کردند البته طبیعی بود اما با ورود به دانشگاه اون چیزی که طبیعی تر بود!! لباس شخصی هایی بودن که هم کاملا مشخص بودن  و هم اینکه تعدادشون واقعا زیاد بود، می شه گفت در ساعات اولی صبح برابر با دانشجوها ! اونقدر که مطمئن شدم قطعا امروز هیچ مراسمی برگزار نمی شه.خلاصه کلی نا امید شدیم.

 

از 2-3روز قبل یه سری افراد تراکت واسه امروز پخش کرده بودن،عده ای نوشته بودن 9:30 بعضی ها هم 11 و هر دو تا هم جلو ساختمان امام خمینی(بزرگترین ساختمان دانشگاه) و حالا ساعت 9:30 بود. داخل هر طبقه از هر ساختمونی که رفتیم یه عده لباس شخصی حضور پررنگ غلیظی! داشتن. اما با این وجود بعد از چند دقیقه یه عده واقعا جان برکف! و در حقیقت شجاع که تقریبا 30نفر بودن شروع به خوندن یاردبستانی و شعار مرگ بر روسیه کردن، بلافاصله انتظامات و... جمعیت رو متفرق کردن و تقریبا تا یه ساعت اصلا اجازه تجمع حتی 3نفره را هم ندادن

 

دیگه قطع امیدمون از برگزاری مراسم داشت کامل می شد که کم کم دانشجوها با حالت سکوت در جلو ساختمون امام جمع شدن و این شد مقدمه شکل گرفتن اعتراضات. حدودا ساعت10:30 یار دبستانی خوانده شد و بعد از اون به تدریج جمعیت جمع شد و تعدادشون از هزار نفر هم رد شد یعنی جمع اعتراضی که شخص بنده تا به این لحظه هرگز در دانشگاه سراغ نداشتم.جمعیت شعار های معروف این روزها یعنی "مرگ بر دیکتاتور چه..." یا "مرگ بر روسیه" و

 

"استقلال،آزادی،جنبش سبز ملی" و یا "روحانی واقعی ،منتظری ،صانعی" و امثالهم را سر دادند و بادکنک سبز هوا کردند و رنگ سبز روی آسفالت دانشگاه زدند و داخل محوطه حرکت کردند و دست در دست هم حلقه زدند و....

 

واقعا جمعیت امروز بسیار بیشتر از جمعیتی بود که توی اعتراض های بعد از انتخابات در دانشگاه شد.برای شخص من غیر قابل باور بود که بعد از 140 روز از انتخابات و اون ضرب وشتم بسیار شدید در خرداد ماه نه تنها معترضین به این دروغ بزرگ کم نشدند بلکه بسیار شجاع تر هم شده اند.

 

ضمنا امروز 3نکته جالب هم داشت، اول اینکه بعد از پخش اذان عده ای از معترضین با خاک کنار محوطه سبز"تیمم" کردن و در وسط محوطه،روی آسفالت، نماز ظهر و عصر را به پیشنمازی یکی از سبزها به صورت جماعت برگزار کردند که البته حالت نمادین داشت اما واقعا عجیب بود،به معنای وااقعی کلمه این کار حسی رو به ناظران منتقل کرد که در توضیح درستش می شه گفت "مو بر تن بسیاری سیخ کرد" یعنی دیگه نمی شد به این جمعیت یه سری از انگ ها رو چسبوند، یعنی دیگه کسی نمی تونست باشه و ببینه که این شیرمردا جلو دوربین اطلاعات ماسکاشون رو برداشتن تا نماز بخونن و اصلا واسشون مهم نیست پشت اون دوربینا چه آدمای خطرناکی هستن ولی خواستن که جلو معبودشون ماسک بر چهره نداشته باشن. واقعا بدون اغراق این حرکت نمادین تو گلوی خیلی ها یه بغض کوچولو آورد. نکته دوم و مهم این بود که چند روزی شایعه شده بود که در دانشگاه و راهروها دوربین نصب کردن که بسیار محتمل بود اما امروز یکی از دوستان که خودش در جریان کامل ماجرا حضور داشت! عنوان کرد که تعداد 5 دوربین فقط طی دیروز در ساختمان امام و فقط برای قسمت روبه رویی که محل تجمع بود نصب کردند،اما خدایی حرفه ای جاسازی کرده بودن امکان نداشت غیر از خوشون اینو کسی بفهمه. سوم هم اینکه امروز بعد از اذان بر خلاف گذشته که صدای بلنگو ها رو قطع می کردند هرچی دعا و مناجات داشتن پخش کردن البته با آخرین ولوم ممکنه تا مثلا صدای شعار معترضان رو تحت پوشش قرار بدن اما صد افسوس که حیلشون نگرفت و به هر حال صدای سبزها رساتر بود حتی آنها که نمی خواستن که بشنون هم مجبور شدن و شنیدن.

 

در کل بعد از 3 ساعت اعتراض جمعیت متفرق شد، اما نکته جالب این بود که آقای ن مسئول منطقه 5 شاید تلاشی برابر و حتی مضاعف برای برخورد با معترضین می کرد(البته این فرد در این جریان تنها نیست اما فعلا اسمی از دیگران نمی بریم اما در صورت ادامه این روند قطعا به زودی نتیجه دنیوی اعمال خود را خواهند دید! تا برسیم به آخرت! اما چه کنیم که امروز ن یک تنه تانک دانشگاه شده بود!)  تا دیگر نهادهایی که مسئول مستقیم این قضیه بودن، تا جایی که تعدادی از افراد خودشون رو فرستادن در بین جمعیت تا با همرنگ کردن خودشون با سبزها در نهایت با ترفندی موج اعتراض رو خاموش کنن و حتی آقای  ن در نقش فرمانده جنگی! صراحتا اعلام کرد بعد از ساعت 1 باهاشون برخورد خواهم کرد اما نکته مهم این بود که امروز دانشگاه آزاد اسلامی اراک جمعیت معترضی رو به خودش دید که منو یاد 25خرداد تهران انداخت، یعنی تعدادی که حتی سبزها هم فکرشو نمی کردند جعیتی بیش از هزار نفر در دانشگاه.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر