پنجمین روزاعتصاب غذای سه زندانی سیاسی در زندان اوین
کمیته گزارشگران حقوق بشر- سه زندانی سیاسی در زندان اوین، در اعتراض به وضعیتشان دست به اعتصاب غذا زدهاند. این زندانیان همگی در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شدهاند.
هنگامه شهیدی، روزنامهنگار زندانی که از 8 تیرماه در بازداشت وزارت اطلاعات به سر میبرد، از روز یکشنبه سوم آبانماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده است. وی که قرار بود با قرار وثیقه 100 میلیونی از زندان آزاد شود، با تبدیل قرار وثیقهاش به قرار مجرمیت، میبایست تا زمان تشکیل دادگاهش در زندان بماند.
هنگامه شهیدی روز یکشنبه از بند 209 به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی اعلام کرده است که تا زمان روشن شدن وضعیتش به اعتصاب غذا و داروی خود ادامه میدهد و در صورت عدم توجه مسئولین به وضعیت او، جنازهاش از زندان اوین بیرون میآید. فریبا پژوه دیگر روزنامهنگار زندانی نیز از روز دوشنبه چهارم آبانماه، دست به اعتصاب غذا زده است. وی که در اول شهریورماه بازداشت شده بود، هماکنون دو ماه است که در زندان اوین به سر میبرد و بهتازگی قرار بازداشتش تمدید شده است. این روزنامهنگار زندانی نیز در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی خود، در بند 209 زندان اوین،اعتصاب غذایش را آغاز کرده است.
به گفته هنگامه شهیدی، یکی از نگهبانان بند 209، به دلیل خصومت شخصی، این دو زندانی را که در یک سلول نگهداری میشدند، از هم جدا کرده است و پس از آن نیز شهیدی به بند عمومی منتقل شده است.
پیمان عارف، فعال دانشجویی زندانی، سومین زندانی است که پس از انتقال مجدد خود به سلول انفرادی در بند 240 زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است. گفته میشود، پس از حضور دادستان در زندان اوین در اوایل هفته و دیدار دادستان با پیمان عارف، وی به دلیل نگارش نامهاش خطاب به دادستان مورد توبیخ قرار گرفته و به دستور مستقیم وی به سلول انفرادی منتقل شده است.
پیمان عارف از جمله دانشجویان ستارهداری است که پس از انتخابات و در تاریخ 27 خردادماه، توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت شد و پس از تحمل 75 روز سلول انفرادی در بازداشتگاهی واقع در خیابان سئول، به اندرزگاه 8 زندان اوین انتقال یافت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر