۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

خبرهایی از اوین

خبرهایی از اوین- بی‌خبری مطلق از حسن اسدی زیدآبادی

 2:57 صبح دوشنبه، 18 آبان 1388

 

حسن اسدی مسئول کمیته حقوق بشر سازمان دانشآموختگان ایران و سخنگوی کمیته پیگیری بازداشتهای خودسرانه که غروب 12 مهرماه در منزلش بازداشت شده بود، تاکنون هیچ تماسی را با منزل برقرار نکرده و خانواده وی از محل نگهداری او بی اطلاع هستند.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، حسن اسدی زیدآبادی، فعال حقوق بشر یک روز پیش از برگزاری تظاهرات 13 آبان بازداشت شد. در این روز محمد صادقی و سید کوهزاد اسماعیلی دو عضو دیگر سازمان ادوار تحکیم نیز در منازلشان بازداشت شدند.

 

محمد صادقی یک روز پس از بازداشت خود در تماسی با منزل از نگهداریش در سلول انفرادی بند 209 خبر داد.

 

عدم تماس تلفنی حسن اسدی پس از گذشت 5 روز از بازداشتش در حالی صورت میگیرد که پیش از این دادستان تهران اعلام کرده بود، " کلیه بازداشتشدگان میبایست بلافاصله پس از بازداشت از حق تماس تلفنی برخوردار باشند و خانواده خود را در جریان محل نگهداری خود قرار دهند."

 

بنابر اطلاعیه سازمان دانشآموختگان ایران، هم اکنون 8 عضو این سازمان در بازداشت نهادهای امنیتی به سر میبرند.

 

احمد زيد آبادی، عبدالله مومنی، حسن اسدی زيدآبادی ، محمد صادقی ، حجت شريفی ، نفيسه زارعکهن ، کوهزاد اسماعيلی و موسی ساکت اعضای تحت بازداشت این سازمان هستند
 

 

تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های حضوری زندانیان سیاسی زن لغو شد

 2:50 صبح دوشنبه، 18 آبان 1388

 
رئيس بند نسوان زندان اوين، كليه تماسهاي تلفني و ملاقاتهاي حضوري زندانيان سياسي زن را لغو كرده است.

 

به گزارش گزارشگران حقوق بشر، اين تصميم پس از آن گرفته شد كه زندانيان سياسي از رفتن به هواخوري اجباري خودداري كردند. رفتن به هواخوري در ساعت 6 صبح از جمله قوانين حاكم در بند زنان است كه همه زندانيان ملزم به رعايت آن هستند، اين درحالي است كه با سرد شدن هوا و بيماري برخي از زندانيان، تعدادي از آنان در هفتههاي گذشته از رفتن به هواخوري خودداري كردهاند. رياست بند نسوان نيز در يك اقدام تنبيهي، زندانيان سياسي بند زنان را از تماس تلفني محروم كرده و كليه ملاقاتهاي حضوري آنان را كه قرار بود اين هفته با خانوادههايشان انجام شود، لغو كرده است.

 

زندانيان سياسي در روزهاي گذشته با نگارش نامههايي نسبت به قانون هواخوري اجباري، آنهم در سرماي هواي صبحگاهي، اعتراض كرده و خواستار لغو آن شدهاند. با اين وجود مسئولان زندان نه تنها به اين اعتراض توجهي نكردند ، بلكه زندانيان را از امكانات رفاهي خود محروم كردهاند.

 

 

هماكنون شبنم مددزاده، مهسا نادري، عاطفه نبوي، فاطمه ضيايي آزاد، نازيلا دهشتي و .. از جمله افرادي هستند كه در اين بند نگهداري ميشوند. مهسا نادري از اسفندماه سال گذشته بازداشت شده و به اتهام " ارتباط با سازمان مجاهدين" به يكسال حبس تعزيري محكوم شده است. شبنم مددزاده، عاطفه نبوي و فاطمه ضياييآزاد با گذشت چندين ماه از بازداشتشان همچنان در وضعيت بلاتكليفي به سر ميبرند و قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات آنها در آذرماه برگزار شود.

 

عاطفه نبوي از جمله بازداشتشدگان اعتراضات پس از انتخابات است كه از روز 25 خردادماه تاكنون در زندان است. وي به مدت 95 روز در بند 209 به سر برد، و پس از آن به بند متادون و بند نسوان انتقال يافت.
 

 

سعید نورمحمدی و اسماعیل صحابه همچنان در انفرادی

 3:37 صبح دوشنبه، 18 آبان 1388

 

شنیده‌ها حاکیست که بازجوی سعید نورمحمدی و اسماعیل صحابه مشترک است و هر دو را ممنوع الملاقات و ممنوع التماس کرده است. صبح امروز پدر اسماعیل صحابه که مجوز ملاقات را در یافت کرده بود پس از مراجعه به زندان اوین با ممانعت بازجو برای ملاقات مواجه شد.

 

به گزارش رویدادنیوز، طبق آخرین اطلاعات رسیده سعید نورمحمدی و اسماعیل صحابه اعضای جوان جبهه مشارکت ایران اسلامی که پس از بازداشت در مراسم دعای کمیل به زندان اوین منتقل شده بودند، همچنان در انفرادی بسر می برند و جز روز اول اجازه هیچ گونه تماسی با خانواده خود نداشته اند.

 

وبلاگ "یاران کمیل" با انتشار این خبر نوشت: صبح امروز پدر اسماعیل صحابه که مجوز ملاقات را در یافت کرده بود پس از مراجعه به زندان اوین با ممانعت بازجو برای ملاقات مواجه شد. شنیده ها حاکیست که بازجوی سعید نورمحمدی و اسماعیل صحابه مشترک است و هر دو را ممنوع الملاقات و ممنوع التماس کرده است.

 

سعید نورمحمدی پس از انتخابات ۶۲ روز در اوین بازداشت بود و این بار برای بار دوم بازداشت شده است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر