۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

اخبار دانشگاه‌ها

 

    ضرب و شتم اعضای شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت توسط اعضای بسیج

     

    1:49 صبح شنبه، 30 آبان 1388

     

    بنا بر خبر دريافتي خبرنگار موج سبز آزادی، چند تن از اعضای شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت توسط اعضای تشکل بسیج این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

     

    به گزارش موج سبز آزادی، روزچهارشنبه 28 آبان چند تن از اعضای بسیج دانشگاه علم وصنعت در یک حرکت هماهنگ و ازپیش تعیین شده به دفتر شورای صنفی این دانشگاه حمله کرده و به ضرب و شتم دانشجویان عضو شورای صنفی پرداختند. برخی از مضروبان این درگیری جزو دانشجویانی بودند که برای کاری به این تشکل رجوع کرده بودند و در آن حتی عضویت هم نداشتند.

     

    اعضای بسیج در توجیه این زد و خورد مدعی شدند که دفتر شورای صنفی دانشگاه علم وصنعت در هر مناسبتی دانشجویان را به طرق مختلف تشویق به ناآرامی می‌کند.

     

     

    ادامه سركوب و بازداشت دانشجويان دانشگاه شيراز

     

    0:42 صبح شنبه، 30 آبان 1388

     

    آخرين اخبار دريافتی از دانشگاه شيراز حاكی است دو دانشجوی ديگر اين دانشگاه به نام‌های ندا اسكندری و خديجه قهرمانی بازداشت شده‌اند. همینطور دادگاه 20دانشجوی بازداشت شده اين دانشگاه كه از روز 13 آبان در بازداشتگاه اطلاعات شيراز و بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه اين شهر زندانی هستند، برای بار دوم برگزار نشد و برای بار دیگر به تعويق افتاد.

     

    به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، با بازداشت این دو دانشجو، تعداد دانشجویان زندانی دانشگاه شیراز پس از حمله وحشیانه نیروهای بسیجی و امنیتی حامی دولت كودتا به صحن این دانشگاه در روز سیزدهم آبان ماه به 22 نفر افزایش یافت.

     

    بعد از ظهر روز سه شنبه 26 آبان ماه، ندا اسکندری دانشجوی رشته علوم سیاسی و خدیجه قهرمانی دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه شیراز که به کمیته انضباطی دانشگاه برای پیگیری احکام صادره خود كه به ترتیب دو ترم محرومیت از تحصیل و دو ترم محرومیت از تحصیل و محرومیت از امکانات رفاهی‌، مراجعه کرده بودند توسط اداره اطلاعات شیراز بازداشت شدند و تا کنون از آن‌ها خبری در دست نیست.

     

    همچنین گفتنی است دادگاه 20 تن دیگر از دانشجویان دربند دانشگاه شیراز باز هم برگزار نشد. دادگاه دانشجویان دانشگاه شیراز که روز 13 آبان بازداشت شده بودند برای دومین بار به تعویق افتاد. بنا به دستور قاضی پرونده آقای یزدانی زمان برگزاری دادگاه به روزهای 26 و 28آبان موکول شد. دادگاه دانشجویان در حالی به بعد موکول شد که پیشتر نماینده دادستان شیراز به خانواده های آنها گفته بود که احتمال تمدید بازداشت آنها تا بعد از روز 16 آذر می رود.

     

    در پی برگزاری تجمعات سیزده آبان دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به كودتای انتخاباتی، نیروهای بسیجی ، سپاهی و امنیتی با حمایت گارد یگان ویژه به داخل صحن دانشگاه حمله كردنند و به صورت وحشیانه ای به ضرب و شتم دانشجویان دختر و پسر و بازداشت ده ها تن از این دانشجویان پرداختند. در روزهای بعد از 13 آبان نیز نیروهای بسیجی با ایجاد جو رعب و وحشت در داخل دانشگاه اقدام به بازداشت خودسرانه تعداد دیگری از دانشجویان معترض این دانشگاه نمودند.

     

    همینطور از هفته گذشته كاظم رضایی یكی از فعالان دانشجویی محروم از تحصیل این دانشگاه كه او نیز در بند كودتاچیان است، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است و هم اكنون از وضعیت سلامتی وی اطلاعی در دست نیست.

     

    مسئولان دانشگاه شیراز در كمیته انظباطی به دانشجویان گفته‌اند می‌خواهیم 16 آذر دانشگاه آرام باشد.

     

     

    شش نفر از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بازداشت شدند

     

    0:05 صبح شنبه، 30 آبان 1388

     

    بعد از ظهر پنجشنبه 28 آبان، ‌علی‌رضاموسوی، احمد میرطاهری، علی‌رضا زرگر، حمید قهوه‌چیان،امیر کاظم‌پور و یاسر معصومی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در یک کافی‌شاپ بازداشت شده‌اند.

     

    به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، علی‌رضا موسوی دانشجوی فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، حمید قهوه‌چیان دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی و بقیه از دانشجویان اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بودند. این دانشجویان سابقه حضور در کمیته انضباطی در سال‌های پیش در دولت نهم و عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن‌های علمی را نیز داشته‌اند.

     

    لازم به ذکر است دانشگاه علامه برخورد‌های پلیسی بسیاری را در طول دولت نهم شاهد بوده‌است و دستگیری این گروه از فعالان دانشجویی در راستای تلاش برای سرکوب برنامه‌های دانشجویان در 16 آذر ارزیابی می‌شود. هنوز ارگان بازداشت کننده این دانشجویان معلوم نشده است.

     

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر