۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

کروبی در دیدار با خانواده جلایی پور: مگر می شود با ایجاد رعب حکومت کرد؟

کروبی در دیدار با خانواده جلایی پور: مگر می شود با ایجاد رعب حکومت کرد؟
آزادی زندانیان سیاسی در ماه رمضان انتظار زیادی نیست

عصر دیروز حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی به دیدار محمدرضاجلایی پور زندانی تازه آزاد شده، رفت. در این دیدار ایشان جویای احوالات زندانیان و بخصوص زندانیان گمنام شدند. مهدی کروبی در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت: " جای دارد از همینجا یادی از زندانیان گمنام نموده و تلاش و ایستادگی آنها و خانواده هایشان را ارج نهیم .. در این ماه، انتظار آزادی زندانیان، خواسته ای بیراه و زیاده ای نیست که ملت آنرا می طلبند. "

تلاش و ایستادگی زندانیان گمنام و خانواده های آنان را ارج می نهمیم

به گزارش سحام نیوز٫ دبیرکل حزب اعتماد ملی در این دیدار گفت: "متاسفم از اینکه کار به اینجا کشیده شده که فرزندان کشور را به بهانه های مختلف بازداشت و در زندانها نگهداری کنند. این برای نظام ما جالب نیست."  ایشان در ادامه یادی از زندانیان گمنام کردند و افزودند: " هستند بسیاری که معروف نیستند و هزینه های زیادی را بی گناه متحمل شده اند. جای دارد از همینجا یادی از آنان نموده و تلاش و ایستادگی آنها و خانواده هایشان را ارج نهیم."

قسم خورده اند که فندق را با پتک بشکنند!

مهدی کروبی با بیان اینکه نمی توان با رعب و تهدید حکومت کرد، افزود: " قسم خورده اند که فندق را با پتک بشکنند! مگر می شود با رعب و وحشت و ترساندن مردم، حکومت کرد! هیچگاه وضعیت سیاسی کشور را اینچنین تصور نمی کردیم . متاسفانه مساله درگذشت و برگزاری مراسم ها برای نظام به چالشی بزرگ تبدیل شده است. این افتخار نیست که کار نظام به اینجا رسیده است که مردن آدم ها نیز به بحرانی بزرگ مبدل شده و مجبورند برای هر فردی که می میرد جلسه ی امنیتی تشکیل دهند که آیا اجازه برگزاری مراسم عزاداری به خانواده وی بدهند یا خیر؟! اگر اجازه دادند حال باید تصمیم بگیرند در کدام نقطه از کشور این مراسم برگزار شود تا اندک مردمانی بتوانند حضور یابند!! البته باز هم کار شورای تامین امنیت به اینجا ختم نمی شود بلکه باید در نهایت افرادی را در لیست عدم ورود به مجلس ترحیم بگنجانند و هم به آن افراد اخطار دهند و هم به صاحبان عزاء!! "

رئیس مجالس سوم و ششم در اینباره افزود: " اخیرا نیز همین مساله برای مرحوم آقای ططری نماینده پیشین مجلس و بیسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و همچنین حجت الاسلام و المسلمین آقای درچه ای که از روحانیون مبارز و خوش سابقه بودند، به تلخی تکرار شد. هر دوی آنها مورد تائید همه گروه ها و جناح ها بودند. ببینید کار به کجا رسیده است!! آیا این رسم و شیوه ی صحیح حکومتداری است؟!"

مهدی کروبی در مورد رفتار دولتمردان ادامه داد: "چنان رفتار می کنند که گویی تمام مشکلات کشور را حل کرده اند و اکنون وقت کافی دارند تا در امورات شخصی مردم از مراسم عروسی گرفته تا مراسم ختم دخالت کرده و تصمیم گیری کنند!

انتظار آزادی زندانیان را در این ماه پربرکت و پر رحمت داریم

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان گفت: " ماه رحمت و برکت و میهمانی بزرگ مسلمین جهان نزد خداوند متعال است. در این ماه انتظار آزادی زندانیان، خواسته ای بی راه و زیاده ای نیست که ملت آنرا می طلبند. امیدوارم هر چه زودتر شاهد آزادی زندانیان باشیم تا انشاا.. شادی را در این ماه عزیز برای خانواده هایشان و ملت عزیز ایران به ارمغان بیاورد"

در ابتدای این دیدار خانواده جلایی پور از حضور مهدی کروبی قدردانی و تشکر نموده و محمدرضا جلایی پور نیز شرحی مختصر از روند دستگیری و دوران بازداشت خود ارائه نمود.




--
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر