۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

برخورد با بیوت مراجع به دنبال دیدار با خانواده زندانیان سیاسی

برخورد با بیوت مراجع به دنبال دیدار با خانواده زندانیان سیاسی

گفته می شود به دنبال دیدارهای برخی خانواده های زندانیان سیاسی با مراجع تقلید در قم، علاوه بر واکنش هایی که به صورت رسمی در رسانه های اقتدارگرایان انتشار یافته است به دلیل اهمیت موضوع و تأثیرگذاری آن، برخوردهای تندی توسط مقامات اطلاعاتی با بیوت و دفاتر برخی از مراجع شده است. به طوری که هماهنگی این دیدارها را با سختی و مشکلات بیشتری روبرو کرده است. از جمله برخوردی که فرزند یکی از مراجع بزرگ در قم شده و ایشان را از هماهنگی دیدارهای خانواده زندانیان سیاسی با پدرشان به شدت منع کرده اند. این در حالی است که ارتباط خانواده ها با مراجع موجب رسیدن اخبار و اطلاعات به ایشان از ظلم و بی عدالتی نسبت به بی گناهان دربند پس از انتخابات 88 و بدرفتاری ها با خانواده های ایشان و نیز بی قانونی ها و عدول از قانون و رعایت نشدن حقوق اولیه زندانیان و خانواده هایشان، بود که به واکنش هایی از جانب ایشان در کلاس های درس شان شده بود. موضع گیری های مرجع فقید آیة الله العظمی منتظری، و آیات عظام موسوی اردبیلی، صانعی و بیات زنجانی همیشه مرهم دل خانواده ها چه هنگام حضور نزدایشان چه در پاسخ به سوالات و نامه هایشان بود. اما واکنش حضرت آیة الله جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و به ویژه آیه الله وحید خراسانی فصل دیگری از پاسخ گویی به تألمات مظلومین پناهنده به بیوت و دفاتر آقایان مراجع را گشود که با توجه به اهمیت آن، واکنش شتابزده نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان را را موجب شد که متضمن اهانت به این بزرگواران بود.


اینک به طور هم زمان خانواده های زندانیان سیاسی به شدت از ارتباط با علما، فضلا و خصوصا مراجع دینی منع می شوند و این گونه ارتباطات برایشان جرم محسوب می شود، هم چنین دفاتر آقایان از پذیرش مظلومین برحذر داشته می شوند و کسانی هم که احتمال داده می شود هماهنگی این دیدارها را برعهده دارند، احضار، بازجویی و تهدید می شوند. گفته می شود علاوه بر این، اخیرا برخی از فضلای مؤمن، متعهد و مسئولیت شناس که مقامات امنیتی استان قم در همین ارتباط به ایشان مظنون بوده اند، احضار شده و ساعت ها مورد بازجویی قرار گرفته و و نهایتا از ایشان خواسته اند برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه مانند بسیاری دیگر از هم لباسان و هم صنفانش باید سه ملاحظه را داشته باشد: یک -نقد رهبری خط قرمز نظام است. دو -کروبی و موسوی را مرده فرض کنند سه- ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی و هماهنگی دیدار با مراجع ممنوع چرا که موجب تشویش اذهان ایشان می شود!

لازم به ذکر است فتاوای مراجع بزرگوار در ارتباط به برخی مظالمی که بر زندانیان و خانواده هایشان می رود،به شدت موجب عصبانیت اقتدارگرایان که با نقاب دین داری و اجرای احکام شریعت اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی خود را توجیه می کردند، شده است و هم ا زاین رو فشارها را حتی بر مراجع بزرگوار افزایش داده اند تا این تنها ملجأ و پناهگاه مورد اعتماد مظلومان هم از آن ها گرفته شود. پیش از این آیة الله وحید خراسانی در پاسخ به درخواست دیدار تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی گفته بود که می ترسم حالا که کاری از ما برای ایشان برنمی آید همین دیدار ها و دلجویی ها هم موجب تشدید آزار آنان شود و این خود فعل حرام باشد.

--
دیکتاتورها باید از عاقبت قذافی عبرت بگیرنداعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر