۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

لطفا این خبر را منتشر کنید: دعوت به تجمع سراسری برای حمایت از نسرین ستوده…

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via Free Nasrin Sotoudeh by freenasrinsotoudeh on 12/4/12

‫لطفا این خبر را منتشر کنید:

دعوت به تجمع سراسری برای حمایت از نسرین ستوده

بیش از ۵۰ روز از آغاز اعتصاب غذای نسرین ستوده وکیل دادگستری می گذرد. این فعال ایرانی حقوق بشر و حقوق زنان که از شهریور ۸۹ برای گذراندن محکومیت ۶ ساله خود در زندان اوین به سر می برد، در این مدت از حق مرخصی برخوردار نبوده، بارها از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم شده است و خانواده‌اش از سوی نیروهای امنیتی و قضائی
تحت فشار قرار گرفته است.
چنان که رضا خندان همسر نسرین ستوده تاکید کرده است:«او نه امکانات رفاهی برای خودش می‌خواهد و نه خواسته‌ای غیر قانونی و غیر ممکن دارد.
او نمی‌خواهد کودک‌اش که حتی اجازه نداده‌اند حتی یک بار به مدت ۳۰ ثانیه در طول ۱۹ ماه گذشته امکان تماس تلفنی با او را داشته باشد, تحت تعقیب قضایی و پرونده‌سازی و … قرار گیرد, آن هم به خاطر مادرش که یک زندانی سیاسی است. »
دختر خردسال نسرین ستوده نه اولین عضو خانواده یک زندانی سیاسی و عقیدتی است که به صورت غیر قانونی تحت پیگرد قرار گرفته، و نه آخرین آنها خواهد بود. دستگاه قضایی در اقداماتی خودسرانه خانواده بسیاری از زندانیان سیاسی را تحت آزار و پیگرد قرار داده است تا از طریق خانواده‌ها فشار مضاعفی بر زندانی وارد نماید.

نسرین ستوده شرط شکستن اعتصاب غذای خود را رفع ممنوع الخروجی دختر ۱۲ ساله‌اش مهراوه و برداشتن فشار قضایی از وی اعلام کرده است. ما با حمایت از این خواسته نسرین٬ از مقامات جمهوری اسلامی می خواهیم هر چه زودتر نسرین ستوده را آزاد و پیگرد قضایی اعضای خانواده‌اش را متوقف کند و مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی را مسئول جان نسرین ستوده و عواقب اعتصاب غذای طولانی مدت او می دانیم.

ما، جمعی از ایرانیان و فعالین اجتماعی و سیاسی ایرانی، برای حمایت از حقوق انسانی نسرین ستوده، خانواده‌اش و خانواده سایر فعالان و زندانیان سیاسی که به صورت غیر قانونی و خودسرانه مورد آزار قرار گرفته اند، جمعه ۷ و شنبه ۸ دسامبر در شهرهای مختلف جهان گرد هم می آییم و از ایرانیان و غیر ایرانیان دعوت می کنیم که به صورت فردی یا گروهی به این تجمعات بپیوندند یا با سازماندهی تجمع در شهر خود از نسرین ستوده حمایت کنند.

سوئد: مالمو، یوتبوری، استکهلم، ۸ دسامبر
ترکیه: آنکارا، ۸ دسامبر
آمریکا: سیاتل، واشنگتن، نیویورک، ۸ دسامبر
آلمان: برلین،دورتموند
کانادا: تورنتو، ۸ دسامبر
نروژ: اوسلو
ایرلند: دوبلین
ایتالیا: تورنتو، بولزانو
فرانسه: پاریس
هلند: گوتنبرگ
اتریش: استراسبورگ ۱۲ دسامبر‬



 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر