۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

حل و فصل ۴۰ میلیارد دلار بدهی چین به ایران

اختصاصی/ حل و فصل ۴۰ میلیارد دلار بدهی چین به ایران؛ معادل ۹۲% مبلغ بدهی واردات کالای چینی و ۶ میلیارد دلار رشوه به برخی مقامهای حکومتی


خبرنگاران سبز/ کار‌شناسان ایران سبز: قرارداد صدورمیلیارد‌ها دلاردیگر کالای چینی به کشوردر ازاء ۴۰ میلیارد دلاربدهی چین بابت سهم ایران از فروش نفت و گاز به تایید نهایی رسید. کار‌شناسان ایران سبز که قبلا در گزارش‌هایی مشروح، از واگذاری بخش عمده‌ای ازاقتصاد ملی ایران به چینی‌ها خبر داده بودند، اینک در گزارشی اعلام کردند مقرر شده است ۹۲% ازمبلغ معوق معاملات نفت و گاز بین دو کشور، بزودی بصورت کالا به ایران وارد شود. علاوه بر ویرانی هر چه بیشتر عرصه تولیدات ایرانی در چارچوب این نوع توافقنامه‌های خائنانه، نکته حائز اهمیت در این میان ۶ میلیارد دلار رشوه‌ای است که به حساب تعدادی از مقامهای ایرانی واریز خواهد شد.

 

بنا بر گزارش‌های دریافتی طی توافقی که بین برخی مقامهای حکومتی و قرارگاه خاتم الانبیاء از یک سو ومقامهای چینی از سوی دیگرصورت پذیرفته است، به ازاء امضای این توافق نامه ۶ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی این قرارداد به همراه پاداشی که چینی‌ها در نظر گرفته‌اند به حساب تعدادی از مقامهای ایرانی در بانکهای شانگهای و هنگ کنگ واریز می‌گردد. اسامی و شماره حساب‌های این افراد اکنون در اختیار مقامهای چینی است تا اقدامهای لازم را به انجام برسانند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مسئولان چینی به شیوه‌های گوناگون خود را از اتهام پرداخت رشوه به مسئولان دولتی ایران مبرا می‌دانند و هر گونه مبادلات ارزی فی مابین دولت چین و مقامهای ایرانی را در چارچوب قرارداد امضا شده تلقی می‌کنند.

این ادعا در حالی صورت می‌پذیرد که این حساب‌ها کاملا شخصی بوده و به نام افراد خاص گشایش یافته‌اند و ربطی به منافع ملی یا حسابهای دولتی ندارند. کار‌شناسان ایران سبز در زمان مناسب و پس از تایید اسامی و حساب‌های مربوطه نسبت به انتشاراسامی این افراد اقدام خواهد کرد.

--
یاد و خاطره هیجده تیر ماه سال هفتاد و هشت گرامی باد
بیست و سوم تیر ماه؛ سالروز بر ملا شدن فجایع کهریزک توسط شیخ کروبی
در سال هشتاد و هفت
سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر