۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

وخامت حال کمال شریفی، زندانی کرد در پی اعتصاب غذا

وخامت حال کمال شریفی، زندانی کرد در پی اعتصاب غذا

جــرس: در پی تداوم اعتصاب غذای کمال شریفی، فعال سیاسی کرد در زندانِ میناب، پدر این زندانی سیاسی تبعیدی از وضعیت وخیم پسرش و برخورد بسیار بد قاضی با وی سخن گفت.

وی گفته است "نامه ای برای رئیس دادگاه انقلاب سقز نوشتم - کسی که حکم ۳۰ سال زندان پسر من را صادر کرده - وقتی نامه را به او دادم، خواهش کردم که به من اجازه بدهند تا من یا مادر کمال او را ملاقات کنیم و از او بخواهیم تا اعتصابش را بشکند اما قاضی گفت نمی خواهد بروید پیش او، بگذارید بمیرد."

بایزید شریفی، پدر کمال شریفی زندانی کردی که بیش از یک ماه است در زندان میناب دست به اعتصاب غذا زده، طی مصاحبه ای با بخش فارسی بی بی سی اعلام کرد: "امروز حوالی ظهر (دوشنبه ۱۳ تیرماه) یکی از دوستانش زنگ زد و گفت حال پسرم خیلی بد است."

شریفی با اشاره به اینکه احمد شریفی وکالت فرزندش را بر عهده دارد گفت در تماسی که امروز با وکیل پسرم داشتم او تقاضای تجدید نظر در پرونده را مطرح کرده و ما منتظر جواب مسئولان هستیم."

 

همچنین به گفته آقای شیخی قرار است برای پیگیری وضعیت فرزندش به "کمیسیون اصل نود مجلس و قوه قضائیه نیز نامه نوشته شود."

کمال شریفی به دلیل شرایط نامناسب زندان میناب دست به اعتصاب غذا زده و به گفته خانواده اش "نزدیک به ۴۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد. "

پدر این زندانی کرد همچنین گفت "روز گذشته نامه ای برای رئیس دادگاه انقلاب سقز(آقای شایق) نوشتم کسی که حکم ۳۰ سال زندان پسر من را صادر کرده است، وقتی نامه را به او دادم، خواهش کردم که به من اجازه بدهند تا من یا مادر کمال او را ملاقات کنیم و از او بخواهیم تا اعتصابش را بشکند اما قاضی گفت نمی خواهد بروید پیش او ،بگذارید بمیرد."

گفتنی است این فعال سیاسی کرد در سال ۸۷ در شهر سقز دستگیر شد و بعد از محاکمه در دادگاه های سقز و سنندج به ۳۰ سال زندان و تبعید محکوم شده است.


--
یاد و خاطره هیجده تیر ماه سال هفتاد و هشت گرامی باد
بیست و سوم تیر ماه؛ سالروز بر ملا شدن فجایع کهریزک توسط شیخ کروبی
در سال هشتاد و هفت
سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر