۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

پزشکان مستقل و معتمد گزارشی از وضعیت موسوی و کروبی تهیه کنند

پزشکان مستقل و معتمد گزارشی از وضعیت موسوی و کروبی تهیه کنند

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج از کشور)

جرس: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج از کشور) با صدور بیانیه ای نسبت به وضعیت سلامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران ایشان ابراز نگرانی کرده است و از فعالین و مجامع بین المللی حقوق بشر و آزادی خواه خواسته است که در برابر این موضوع موضع گیری کنند.

به گزارش امروز،  سازمان ادامه بازداشت غیرقانونی آنها و بی توجهی به سلامتی ایشان را کاملاْ مغایر با بدیهی ترین آموزه های دینی و رویه های عرفی و اخلاقی دانسته و خواهان تأیید سلامتی رهبران جنبش سبز از سوی مراجع پزشکی مورد اعتماد خانواده های ایشان است.

 متن کامل بیانیه سازمان در پی می آید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تداوم و پایداری مردم در پیگیری آرمانهای جنبش سبز، اقتدارگرایان را نیز وادار به اعتراف در این باره واداشته است بگونه ای که اخیرا متصدی وزارت اطلاعات دراظهارات خود گفت:" فتنه ۸۸ تمام نشده است. " آری جنبش سبز تمام نشده است و همچنان به عمق و گستره خود در جامعه ادامه می دهد زیرا جنبش سبز برآیند خواسته ها و مطالبات تاریخی ایرانیان و تامین حقوق اولیه شهروندان برای حیات بهترمی باشد. مطالبه حقوق شهروندی، موضوعی نیست که با سرکوب خیابانی معترضان وارعاب مردم و حبس رهبران جنبش به فراموشی سپرده شود. بازداشت فله ای فعالین سیاسی-اجتماعی و هنری، جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و حاکمیت سانسور، اعمال تبعیض های دینی وعقیدتی، جنسیتی، قومی و توهین و ترور شخصیتی افراد و ... نمی تواند مانع لرزش پایه های حاکمیتت استبدادی شود. بازداشت ها و سرکوب ها و... تنها هزینه های حاکمیت را برای بازگشت به مردم (اگر گوش شنوایی در حاکمیت باشد) بیشتر می کند .

 

حبس خانگی رهبران جنبش که بدون رعایت قوانین جاری و انجام هرگونه محاکمه و حکم قضایی صورت گرفته است و در واقع باید آنرا شاهد و مصداق بارزی برعدم پاینبدی حاکمیت به قانون و رعایت حقوق شهروندی و نوعی آدم ربایی دانست خود بهترین گواهی بر درستی جنبش سبز در مقابله با انحراف های حادث در اداره کشور است.

از آنجا که اخیرا خانواده های میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، رهبران و همراهان حنبش سبز، نسبت به وضعیت سلامتی این عزیزان ابراز نگرانی کرده اند و انجمن اسلامی جامعه پزشکی نیز از مسئولین خواسته است که به وضعیت سلامتی رهبران جنبش سبز، تحت نظارت پزشکان مورد تایید ایشان رسیدگی شود و متاسفانه تا کنون هیچ پاسخی به این نگرانی ها و درخواست داده نشده است و به همین دلیل برشدت و دامنه این نگرانی ها افزوده شده است.

 

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با توجه به عملکرد شبهه برانگیزمسئولان نظام در تأمین جان زندانیان سیاسی که آخرین نمونه آن جان باختن مرحوم هدی صابر بود، نگرانی عمیق خود را از وضعیت سلامتی و شرایط نگهداری رهبران جنبش سبز و همسران ایشان، ابراز داشته و مسئولان عالی رتبه کشور را مسئول سلامتی و جان رهبران جنبش سبز می داند. سازمان ادامه بازداشت غیرقانونی آنها و بی توجهی به سلامتی ایشان را کاملاْ مغایر با بدیهی ترین آموزه های دینی و رویه های عرفی و اخلاقی دانسته و خواهان تأیید سلامتی رهبران جنبش سبز از سوی مراجع پزشکی مورد اعتماد خانواده های ایشان است. سازمان همچنین از تمامی فعالین و مجامع حقوق بشر و آزادی خواه جهان می خواهد در برابر حبس غیرقانونی رهبران جنبش سبز ساکت ننشسته و به اعتراضات مدنی و حقوقی خود نسبت به این اقدام غیرقانونی ، ناعادلانه وغیر انسانی تا آزادی ایشان ادامه دهند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور)

۲۹ تیر ۱۳۹۰

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر