۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

وضع وخیم جسمانی مجید توکلی، حسین رونقی و کوهیار گودرزی

وضع وخیم جسمانی مجید توکلی، حسین رونقی و کوهیار گودرزی

اخبار زندانیان سبز -

جرس: اخبار بازداشت، اعتصاب غذا، وضع وخیم جسمانی، ممنوعیت ملاقات، صدور احکام محکومیت، وثیقه‌های سنگین و... با نزدیک شدن به سالگرد انتخابات، بیش از پیش اوج گرفته اند. حکومت از یک سو تمام تلاش خود را برای وادار کردن مردم به سکوت و فشار بر جنش سبز ملت ایران به کار گرفته اند و از سوی دیگر، آزادی خواهانی که تمام قد در برابر ظلم ایستاده اند، حاضر نیستند تن به ستم پذیری دهند.

این روزها اخباری که هر کدامشان صفحه‌ها و روزها نوشتن می‌طلبد، در پاراگرافی کوچک جا می‌گیرد تا جا برای تمامی زندانیان دربند باشد.
 
 
وضع وخیم جسمانی مجید توکلی، حسین رونقی و کوهیار گودرزی

مجید توکلی فعال دانشجویی و حسین رونقی ملکی که در پنجمین روز اعتصاب غذای خود هستند با وضعیت نامناسبی روبه‌ رو شده‌اند. بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین، مجید توکلی که از بیماری کلیه رنج می‌برد بر اثر اعتصاب غذای خشک دارای وضعیت جسمی نگران کننده‌یی بوده و قادر به صحبت کردن نیست. هم‌چنین وی بر اثر اعتصاب غذا دچار خونریزی معده شده است.
به گزارش رهانا، مجید توکلی از صبح یک‌شنبه در پی انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود و بسیاری از فعالین سیاسی و مدافعان حقوق بشر در پی ادامه‌ی وضعیت نگران کننده وی طی روزهای گذشته و امروز در سراسر جهان دست به اعتصاب غذا و تحصن در مقابل سفارت‌های ایران و نهادهای بین‌المللی زده‌اند.
همچنین کوهیار گودرزی دانشجوی اخراجی دانشگاه صنعتی شریف که از تاریخ ۲۹ آذر ماه بازداشت شده و چندی پیش به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شده بود، در اثر تداوم اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده است و هم‌اکنون زیر سرم قرار دارد.
کوهیار گودرزی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه به دلیل اعتراض به رئیس اندرزگاه ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده است.

احضار بهاره هدایت به دادگاه انقلاب
بهاره هدایت که پیشتر به تحمل ۹ سال و نیم حبس تعزیری متهم شده بود روز دوشنبه از سوی شعبه ۴ بازرسی به دادگاه انقلاب احضار شد.
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت که از ۹ دی‌ماه ۸۸ تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد از سوی شعبه ۴ بازرسی امنیت به دادگاه انقلاب احضار شد. وی پیش از این از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تحمل ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود.
به گزارش سایت کلمه بنا به گفته خانواده این فعال دانشجویی دلیل این احضار در رابطه با پرونده بازداشت وی در ۱۸ تیرماه ۱۳۸۶ عنوان شده است.
گفتنی است بهاره هدایت به همراه سایر اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌روز ۱۸ تیرماه، در سال ۸۶ به علت تحصن مقابل دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی حکومت با دانشجویان، دستگیر و پس از گذراندن یک ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ با قید وثیقه آزاد شده بود. 

بازداشت یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
محمد فيض، يکی از دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه فردوسی مشهد پس از پايان تجمع روز دوم خرداد دانشجويان دانشگاه فردوسی توسط نهادهای امنيتی بازداشت شد.
به گزارش دانشجونيوز، از زمان دستگيری محمد فيض تاکنون، وی هيچ تماسی با خانواده اش نداشته است.
هم اکنون خانواده اين فعال دانشجويی در بی خبری کامل از وضعيت فرزندشان به سر مي‌برند و هيچ اطلاعی از مکان بازداشت اين دانشجو در دست نيست.
در پی بازداشت محمد فيض، دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد در حال تدارک تحصن های دانشجويی در اعتراض به اين بازداشت هستند و اعلام کرده اند که در صورت ادامه بازداشت وی در صحن دانشگاه متحصن خواهند شد.

محکومیت دانشجوی نخبه به سه سال حبس تعزیری
آرمان رضاخانی، دانشجوی نخبه زندانی، به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری، به اتهام توهین علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رییس جمهوری به ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش خبرنگار رهانا، آرمان رضاخانی متولد بهمن ۶۹ است. آرمان رضاخانی در ۴۰ روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و ۲ – الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوین شد.
آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی، برگزیده‌ی دوم جشنواره خوارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانونی در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثاث رضا خانی و مخترع جوان در زمینه هایی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پیکتال است.
آرمان در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۸ در خیابان میرداماد تهران دستگیر شد و بعد از بازجویی در دی ماه ۸۸ به زندان اوین تحویل داده شد. مدت ۳ ماه در ۳۵۰ و در حال حاضر در اندرزگاه ۷ است.

ممنوع الملاقات شدن یک زندانی کرد در زندان مهاباد
یک زندانی کرد در زندان مهاباد به نام وهاب فتاحی طی روزهای گذشته از سوی مسئولین زندان ممنوع الملاقات شده است.
گفته می شود این زندانی که اهل روستای قم قلعه از توابع شهر مهاباد است در چند روز گذشته در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
به گزارش آژانس خبری موکریان، وهاب فتاحی که بیش از ۱ سال است در زندان به سر می‌برد  از طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام همکاری با احزاب غیرقانونی به ۵ سال زندان محکوم شده است.
حقوق زندانیان کرد در زندان‌های کردستان همواره و به طور مستمر از طرف مسئولین قضایی و زندان نقض می‌شود. مسئولین زندان‌ها با سو استفاده از فضای بسته‌ی اطلاع رسانی همواره این زندانیان را مورد آزار قرار می‌دهند.


خانواده صادق جوادی حصار، توان تامین وثیقه وی را ندارند
محمد صادق جوادی حصار، مدیر مسئول روزنامه توس، رییس ستاد انتخاباتی محمد خاتمی در دو دوره انتخابش در استان خراسان، دبیر انجمن اسلامی معلمان خراسان، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو ارشد در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بیش از پنج ماه است که در سکوت خبری در زندان به سر می برد.
او دهم دی ماه ۸۸ بعد از احضار به اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد. خانواده او امروز اعلام کردند که تا الان اتهام او را نمی دانند و در این مدت تنها توانسته اند دوبار با او ملاقات کنند. در عین حال توان پرداخت وثیقه تعیین شده از سوی دادگاه را ندارند و برای تهیه آن با کارشکنی ها و موانع مختلفی هم مواجه شده اند.
جوادی حصار، پیش از این در سال ۷۶ و زمانی که سردبیر روزنامه توس بود، بازداشت و روانه زندان شده بود. امروز خانواده وی خواستار اعلام وضعیت او هستند تا شاید بتوانند با تامین وثیقه بار دیگر او را آزاد ببینند.

نخستین ملاقات محبوبه کرمی با خانواده پس از سه ماه بازداشت انفرادی
محسن کرمى، برادر محبوبه کرمى در گفت و گو با رادیو اعلام کرد که براى اولین بار روز سه شنبه با خواهرش ملاقات داشته است.
شمارى از فعالان کمپین یک میلیون امضا چندی پیش در نامه اى سرگشاده به صادق آملى لاریجانى، ریاست قوه قضائیه جمهورى اسلامى، خواستار پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف فعالان حقوق زن شدند.
در این نامه سرگشاده که به امضاى حدود هشتاد تن از فعالان مدافع حقوق زنان و فعالان سیاسى رسیده است، امضاء کنندگان خواستار رسیدگى به وضعیت محبوبه کرمى، یکى از فعالان حقوق زن در کمپین یک میلیون امضاء شده اند.

دعوت دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از سایر دانشجویان برای گرفتن روزه سیاسی
دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از سایر دانشجویان برای گرفتن روزه سیاسی در حمایت از میلاد اسدی، علی پرویز و سهیل محمدی دعوت کردند.
به گزارش ادوار نیوز، در متن این بیانیه آمده است: "دانشگاه ما دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به حکم ناعادلانه میلاد اسدی (هفت سال حبس تعزیری) در بیدادگاه انقلاب و همچنین ادامه بازداشت دو دانشجوی دیگر این دانشگاه علی پرویز و سهیل محمدی و برای همدردی با خانواده های این دانشجویان، روز یکشنبه 9/3/1389 روزه سیاسی گرفته و تا آزادی بی قید و شرط همکلاسی هایمان از شکنجه‌گاه اوین به این‌‌گونه حرکات اعتراضی ادامه می‌دهیم و از دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز انتظار همراهی با دانشجویان خواجه نصیری را داریم."
--
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر