۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۸, شنبه

سپاه پاسداران در آستانه انتخابات، تغییر آرایش امنیتی داد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جرس: بر اساس گزارش ها، همزمان با ثبت نام نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که حضور آخرین لحظۀ هاشمی رفسنجانی، معادلات جریان حاکم را به کل به هم ریخته، سپاه پاسداران با هدف به دست گرفتن کنترل تحولات در انتخابات ریاست جمهوری آرایش انتخاباتی گرفت. آرایشی که در این مقطع بیش از تمرکز بر بخش سخت افزاری سرکوب، به بخش نرم افزاری مهندسی انتخابات توجه دارد.

 

به گزارش کلمه، اخبار رسیده از درون مجموعه نظامی سپاه حاکی است در طی روزهای گذشته "حمیدرضا مقدم فر" معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه که در این نیروی نظامی به نام مستعار حاج حمید ناصری شناخته می شد، به مدیر عاملی خبرگزاری فارس بازگشت. بازگشتی که نشان از برنامه ریزی مفصل بر روی این ارگان رسانه ای در میان رسانه های متعدد سپاه دارد. فارس که در روزهای پیش از ثبت نام نهائی کاندیداها، روی خوش بیشتری به کاندیداهای ۱+۲ نشان داده و حتی با وجود مرزبندی های قبلی با باقر قالیباف، اخبار این عضو ۱+۲ را به صورت رپرتاژ تبلیغاتی پوشش می داد، پس از ثبت نام هاشمی رفسنجانی در قبال آمدن سعید جلیلی با این تیتر رویکرد بعدی خود و سپاه را افشا کرد: «سعید جلیلی نامزد ریاست جمهوری شد / احتمال تغییر در آرایش انتخابات». تغییری که فارس به آن اشاره دارد، تلاش های آتی برای جا انداختن جلیلی به عنوان قطب مخالف هاشمی در انتخابات است.


همچنین "رضا سراج" از بازجویان زندانیان وقایع پس از انتخبات ٨٨ مجددا به سمت ریاست بسیج دانشجویی منصوب شد. سراج که با نام مستعار علوی هم شناخته می شود، مدیریت مرکز آینده پژوهی و مطالعات راهبردی «تابان» وابسته به سپاه پاسداران را بر عهده گرفته بود و از گذشته به عنوان یکی از نیروهای تندروی امنیتی – نظامی شناخته می شود. وی همچنین جزو مخالفان تیم احمدی نژاد که از سوی بخشی از جریان حاکم آنها را "جریان انحرافی" نامیده اند، محسوب می شود. این بخش اخیرا به هماهنگی بین گروه رجوی با جریان انحرافی مشکوک شده و آن را در محافلی نیز اعلام کرده بود. نکته ای که حتی داود احمدی نژاد در سخنانی به آن اشاره کرده و از سوی علی لاریجانی نیز، پخش شایعه آن در جریان استیضاح وزیر کار و درگیری لفظی او با احمدی نژاد مورد تایید قرار گرفت. سراج سابقه کارشناس امنیتی ( بازجو ) در سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران، سرپرستی اداره اطلاعات قرارگاه ثارالله و همکاری با خبرگزاری فارس و صدا سیمای جمهوری اسلامی در زمینه انجام تحقیقات مرتبط با موضوعات براندازی نرم و جنگ روانی و ناتوی فرهنگی را در پرونده فعالیت های امنیتی اش دارد.


وی در برخی برنامه های گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ به عنوان کارشناس امنیتی حضور داشت.


از دیگر تغییرات انتخاباتی سپاه، انتخاب "سردار مشفق" با نام واقعی "عبدالله ضیغمی" به سمت مسول جنگ روانی قرارگاه ثارالله تهران است.


سردار مشفق که با پخش نوار سخنان افشاگرایانه او درباره دخالت سپاه در انتخابات ۸۸ و شکایت ۷ چهره مشهور اصلاح طلب (بهزاد نبوی، محسن میردامادی، مصطفی تاج زاده، عبدالله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی و محسن امین زاده) از او در جامعه شناخته شد، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه بود و در زمان جنگ ایران و عراق در واحد آموزش سپاه خدمت می کرد. وی در آن نوار، از تحلیل سپاه مبنی بر بی دینی، فساد، قدرت طلبی و برانداز بون اصلاح طلبان سخن گفته بود که بر اساس این تحلیل، نقش سازمان یافته سپاه در فعالیت های سیاسی و اطلاعاتی برای کمک به احمدی نژاد و مانع تراشی برای سایر کاندیداها را توجیه کرده بود.
مشفق همچنین در جریان بازجویی از بازداشت شدگان پس از انتخابات ۸۸، به عنوان یکی از برنامه ریزان و تحلیل گران بازجویی ها فعال بود.


قرار گرفتن این سه فعال دستگاه سرکوب و مهندسی انتخابات در نقش های پیشینی که در انتخابات ۸۸ بر عهده داشتند، نشان از برنامه ریزی سپاه برای تکرار مهندسی انتخابات، به عنوان آنچه که نماینده ولی فقیه در این نیروی نظامی به عنوان "وظیفه ذاتی سپاه" بر شمرده بود، است.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر