۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

همچنان خواب آشفته مستبدان را آشفته‌تر خواهيم کرد

همچنان خواب آشفته مستبدان را آشفته‌تر خواهيم کرد

رهانا: در پي انتشار فيلم حمله ددمنشانه‌ي نيروهاي نظامي و شبه نظامي به کوي دانشگاه تهران در روزهاي بعد از انتخابات، شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت با صدور بيانيه‌اي نسبت به اين فاجعه واکنش نشان داده و خواستار پيگري عاملان و آمران اين جنايت شده است. شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت همچنين با محکوم کردن بازداشت و صدور حکم‌هاي سنگين براي دانشجويان، خواستار آزادي اعضاي دربند شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت شده است.

  متن کامل اين بيانيه که در اختيار خبرگزاري رهانا قرار گرفته است، به شرح زير است:

 در پسين روزهاي فصل بهار، برگ ها در هجوم پاييزند 

سبزها روي شاخه مي‌مانند، زردها روي خاک مي‌ريزند

 انتشار فيلمي جديد از حمله سبوعانه نيروي انتظامي با همراهي و پشتيباني نيروهاي لباس شخصي به دانشجويان بيگناه و بي پناه کوي دانشگاه تهران پرده غمبار ديگري بود از جنايات متعدد و متنوع اقتدارگريان طي ? ماه پس از انتخابات رياست جمهوري، پرده اي غمبار از مظلوميت دانشجويان و دانشگاهيان در اين ديار. دياري که دانشگاه و دانشگاهيانش هر روز بيشتر از روز قبل طعم تلخ سرکوب و تحقير را مي چشند. اين فيلم که مشخص نيست بنا بر کدام مصلحت از پرده اقتدارگريان برون افتاده در دل تاريکي شب به روشني نشان مي دهد که چگونه گارد ويژه نيروي انتظامي با حمايت نيروهاي لباس شخصي بر دانشجويان يورش مي برد.

نيروهاي نظامي آن چنان بر خوابگاه دانشجويان هجوم مي برند و از فتح خود احساس سرور و شادماني مي کنند که گويا سد دشمن قسم خورده خود را شکسته اند و به قلعه اش راه يافته اند. با چنان قساوت و عداوتي بر سر و بدن دانشجويان مي زنند که گاه اين قساوت صداي نيروهاي خودي حاضر در صحنه را هم درمي آورد. با چنان حقد و کينه اي دانشجويان مضروب را مجبور به خوابيدن بر زمين مي کنند که اگر از کشته پشته ساختن برايشان دشوار است لااقل زنده ها نقش مردگان را برايشان بازي کنند تا بدين صورت عطش قساوت شان وعقده هايشان قدري تسکين يابد.

صورت مسئله، همانند حملات چندين بار گذشته به کوي دانشگاه تهران، کاملا روشن و آشکار است. نيروي انتظامي و نيروهاي لباس شخصي، که امروز بر همگان مشخص است وابسته به کجا بوده و پشتيبانشان چه کساني هستند، نه به صورت خودسرانه که مشخصا و آشکارا با دستورات صريح فرماندهي ارشد و طي برنامه اي از قبل چيده شده به دانشجويان بي پناه و بيگناه حمله مي کنند. اين بار نيز مانند دفعات پيش حمله به کوي دانشگاه در تقبيح ظاهري و محکوميت لفظي رياکارانه شماري از اصحاب حاکميت خلاصه شد. کميته هايي جهت بررسي ماجرا و مجازات خاطيان تشکيل شد که مانند دفعات پيشين تاکنون هيچ گزارش و نتيجه اي از تحقيقات به عمل آمده اعلام نشده است. اصولا مشخص نيست تحقيقي صورت پذيرفته است يا نه.

در ساليان گذشته نيز دانشجويان در جاي جاي ايران به طور عموم، و دانشجويان ساکن در کوي دانشگاه تهران، به طور خاص، طعم چنين حملاتي را خصوصا در سال هاي  چشيده بودند. چرا که با وجود همه سرکوب ها همواره اين دانشجويان بودند که در مقابل ظلم و استبداد قد علم کرده و خواب را از چشم اقتدارگرايان ربوده و همواره خار چشم استبداد بوده اند تنها تفاوت امروز و ديروز در اين است که ديروز دانشجويان در جبهه آزاديخواهي و عدالت طلبي افراد کمتري را در کنار خود مي ديدند اما امروز ملتي به پا خواسته است.

ديروز بهاي بالا گرفتن پيراهن خوني همکلاسي چندين ماه شکنجه بود و در نهايت دريافت حکم اعدام. اما امروز به کلاس درس حمله مي برند و استاد را از کلاس بيرون مي کشند و بازداشت مي کنند. پس از چند ماه يکي را روي تخت بيمارستان تحويل خانواده اش مي دهند و يکي را از گفتگوي نيمه زنده خبري صداوسيما روانه منزل مي کنند. ديگري را از بستر بيماري کشان کشان به بازداشتگاه مي کشانند و با حالي زار و نزار ماه ها بدون هيچ گونه توجيهي در محبس نگاه مي دارند تا اين گونه گوي سبقت نامردمي از دست يکديگر بربايند.

ماه ها چندين دانشجوي بيگناه را در زندان به بند کشيده اند و به اقسام تهمت هاي بي اساس متهم کرده اند و احکام رنگارنگ در محکوميت حق طلبي شان صادر کرده اند تا اگر در خاموش نمودن شعله اعتراضات مدني مردم ناتوان مي نمايند لااقل به وظيفه سرکوب خود تام و تمام و به نيکي عمل کرده باشند تا در منازعات دروني شان محکوم به کم کاري نشوند. روزي بر سر دانشجويي چادر مي کشند و با شادماني تصاوير غيرقابل باورش را منتشر مي کنند، يکي را تنها به جرم اين که فرياد برآورده که "تحصيل حق اوست" به تهمتي تهي به بيش از يک دهه حبس محکوم مي کنند. حتي اين همه را کافي نمي شمارند و براي زهر چشم گرفتن دانشجوي  ساله را عامل "جنگ با خدا" و "فساد در زمين" برمي شمرند و به کمتر از اعدام براي او راضي نمي شوند.

در همين راستا طي چند ماه، چندین عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت، که اعضاي آن طي چندين سال گذشته به خوبي با طعم زندان و حبس آشنايند، به بهانه هاي مختلف و گوناگون بارها و بارها بازداشت شده اند. تا اقتدارگرايان بدين روش به خيال خود شعله آزاديخواهي اين تشکل دانشجويي را از سرچشمه خفه کنند. غافل از آن که سرچشمه جوشان دفتر تحکيم وحدت نه شوراي مرکزي که دانشجويان پرشور و آزاديخواه عضو آن است و اعضاي شوراي مرکزي سمبل و نماد روشن اين چشمه جوشان و شعله فروزان هستند. شعله اي که در ده سال گذشته در مقابل تمام فشارها و ترفندها سربلند به حق خواهي خود ادامه داده است و پس از اين نيز همين گونه خواهد بود.

شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوميت تداوم بازداشت شمار زيادي از اساتيد و دانشجويان، که برخي از آن ها ماه هاست در بند و در شرايط بلاتکليفي به سر مي برند، خواستار آزادي هر چه سريعتر اصحاب دانشگاه از زندان و بازگشت آن ها به خانه خود، دانشگاه، است. انجمن هاي اسلامي عضو اين شورا مصرا خواستار لغو احکام سنگين و بي پشتوانه حقوقي و قانوني صادره براي دانشجويان و اساتيد طي چندين ماه گذشته، خصوصا صدور حکم ننگين اعدام براي يک دانشجوي بيگناه دانشگاه دامغان، مي باشند.

شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوميت مجدد حمله ددمنشانه نيروي انتظامي و نيروهاي لباس شخصي به کوي دانشگاه تهران و ضرب و شتم و بازداشت دانشجويان ساکن در کوي دانشگاه، خواستار شناسايي، معرفي به مردم و مجازات فرماندهان وآمران نيروهاي حمله کننده به کوي دانشگاه بوده و تعلل بيش از اين دستگاه هاي مسئول در اين زمينه، خصوصا قوه قضاييه و کميته پيگيري مجلس، را تنها به منزله تاييد اين قساوت ها و ددمنشي ها از سوي اين نهادها و تلاش براي سرپوش گذاشتن چندين باره بر اين گونه حرکات از سوي ايشان مي داند.

در نهايت نسبت به تکرار سناريوي نخ نما و مهوع اعتراف گيري و صدور احکام سنگين براي اعضاي دربند شوراي مرکزي هشدار داده و تاکيد ميکنيم که اين اعمال همانگونه که تاکنون بي اثر بوده از اين پس نيز کوچکترين تاثيري در اراده خلل ناپذير و مستحکم دانشجويان آزاديخواه و آزاده اين مرز و بوم براي بسط عدالت ، دموکراسي و حقوق بشر نخواهد داشت و همچنان خواب آشفته مستبدان را آشفته تر خواهيم کرد و اجازه استيلاي ديکتاتوري نظامي و ديني رابر اين خاک گلگون نخواهيم داد.

شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت
هشتم اسفند ماه 



--
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر