۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 16 تیر 1389

متن پیاده شده روز چهارشنبه 16 تیر 1389
  

سلام،

چهارشنبه 16 تیر 89، 07 جولای 2010 میلادی

امروز در مورد 8 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اعتصاب بازار طلا فروشها، بازار پارچه فروشها، سراجها و نساجها در بازار بزرگ تهران است که قبلاً هم بازاریها به مالیات بر ارزش افزوده اعتراض کرده بودند و به افزایش مالیات اعتراض داشتند به دلیل رکود اقتصادی که در کشور هست ودرآمدی ندارند، وضع اصناف خوب نیست و نکته جالب این است که به محض اینکه روز گذشته، روز سه شنبه بازار تهران دست به اعتصاب زدند دولت عقب نشینی کرد و کمیسیونی از وزارت اقتصاد و وزارت بازرگانی و نماینده اصناف تشکیل داد و اعلام کردند که در واقع اشتباه شده که گفتند 70 درصد افزایش مالیات و 30 درصد بیشتر افزایش مالیات نیست. من از این نکته می خواهم این نتیجه را بگیرم که خط جنبش در واقع این است که در مقابل هر افزایش مالیاتی، هر افزایش قیمت خدمات و سرویسهای دولت، هر گرانی که انجام بدهند بایکوت کردن، تحریم کردن، نافرمانی کردن و اعتصاب کردن در نهایت راهکاری است که پیش پای جنبش قرار دارد و به خوبی هم در حادثه دیروز بازار تهران هم دیده شد که دولت چقدر شکننده است و بلافاصله عقب نشینی می کند. در این خصوص باز هم روزهای آینده صحبت می کنیم.

نکته دوم اینکه صدها نفر از کارکنان شرکت ساختمانی نصب وابسته به شرکت پالایش آبادان دست به اعتصاب زدند، حقوق معوقه و مطالباتشان را می خواهند به دنبال اعتصابی که هفته گذشته هم داشتند.

نکته سوم اینکه کمیسیون امنیت پرواز اتحادیه اروپا لیست جدیدی از هواپیماهای شرکت ایران ایر را که اجازه پرواز به اروپا را ندارند اعلام کرده و به این ترتیب از مجموع 67 هواپیمای شرکت ایران ایر فقط 23 تا اجازه پرواز در خطوط اروپایی را دارند. به اضافه این مشکل مسئله سوخت هم که تحویل سوخت جت هم که پاره ای مقامات فرودگاهی کشورهای مختلف گفته بودند که ما جلوگیری نداریم ولی در واقع شرکتهای نفتی مشکل دارند برای اینکه سوخت به هواپیماهای ایرانی بدهند اولین آن هم شرکت بریتیش پترولیوم است که رسماً اعلام کرده، و این هم به مشکلات هواپیمایی ایران اضافه شده.

نکته چهارم اینکه آقای جلیلی دبیر شورای امنیت کشور در صحبتی که کرده در واقع عقب نشینی کرده و دنبال مذاکره با کشورهای 5+1 می گرده، ایشان البته 6 شرط را اعلام کرده که در واقع بیشتر مصرف داخلی دارد و برای تبلیغات داخل است که بگویند ما عقب نشینی نکردیم ولی به دنبال آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس که گفته بود ما اصراری نداریم اورانیوم 20 درصدی تولید کنیم اگر دنیا سوخت راکتور تهران را تامین بکند، این صحبتهای آقای جلیلی هم عقب نشینی آشکار است و نشان میدهد که چقدر کودتاچیان شکننده اند و چه زود سعی می کنند که عقب نشینی کنند بلکه بتوانند از فشار تحریمها جلوگیری کنند، اما مشکل برای کودتاچیان این است که یک بخش از تحریمها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و بخشی هم معطوف هست به کسانی که در سرکوب مردم دست داشتند و نقض حقوق بشر در ایران کردند.

نکته پنجم اینکه آقای توکلی نماینده مجلس در نطقی که در مجلس شورای اسلامی کرده حملات تندی را به آقای احمدی نژاد کرده، متن کامل صحبت ایشان که در مجلس وقت نداشته صحبتهایش را بکند در سایت الف موجود است اما یکی دو نکته صحبت ایشان به نظرم جالب است یکی اینکه ایشان استناد به قانون اساسی کرده که با یک سوم امضای نمایندگان مجلس و تصویب دو سوم مجلس رئیس جمهوری در واقع استیضاح می شود و عزل می شود. سعی کرده ایشان بگوید که مجلس در راس امور است و قانون را آقای احمدی نژاد رعایت نمی کند. همینطور اشاره ای ایشان کرده به سعید مرتضوی بدون ذکر نام که در واقع در پرونده کهریزک متهم اصلی است ولی خبری از محاکمه و محکومیت او نیست، همینطورهم آقای رحیمی معاون رئیس جمهوری که مقصر اصلی پرونده شرکتهای بیمه است، یک عده توی زندان هستند اما مقصر اصلی آزاد است. ایشان در واقع حرفهایی را زده که تهش این است که از گردنکشی دولت آقای احمدی نژاد و بهتر بگوییم نظامی ها و کودتاچیان ابراز ناراحتی کرده. باید به آقای توکلی گفت آنروزی که از کودتا و کودتاچیان دفاع می کردید باید می دانستید که به اینجا می رسد که کسانی که اسلحه پشتیبانشان است و سرشان هم در بیت رهبری است، برای مجلس هم پشیزی ارزش قایل نیستند و در واقع توی سر وکلای مجلس می زنند. آقای مطهری هم البته اعلام کرده که فراکسیون جدیدی را در مجلس تشکیل خواهد داد لابد فراکسیون مخالفین دولت و دنبال این است که با اقلیت اصلاح طلب مجلس هم تفاهم بکنند اما به نظر من مجلس امتحان خودش را در همین قانون دانشگاه آزاد پس خواهد داد که آیا بعد از رد کردن شورای نگهبان و نامه رهبر می خواهد روی حرف خودش پافشاری کند یا نه که کاملاً بنده بعید می دانم که این آقایان وکلا بایستند و در سایر موارد.

نکته هفتم اینکه آقای خامنه ای سیاستهای الگوی مصرف را طی نامه بلندی ایشان ابلاغ کرده به دولت و اصل همه این روده درازیهای این نامه انتهایش در واقع این است که ایشان گفتند که الگوی مصرف باید عوض شود و در واقع نگرانی از کمبودها ابراز کرده آقای خامنه ای پیشاپیش و مردم را دعوت کرده به کم مصرف کردن به قول سعدی که ترک دنیا به مردم آموزند، خویشتن سیم و زر بیاندوزند. باید به آقای خامنه ای گفت اگر واقعاً مردم را به کم مصرف کردن دعوت میکنید از دور و بریهای خودتان شروع کنید، شرکتهایی که دست سپاه است، ژنرالهای فاسدی که در تمام کشور حضور دارند، هر وقت توانستید از اینها امکانات مالی را بگیرید آنوقت ممکن است مردم باور کنند.

نکته بعدی خبر تکان دهنده ای است که فعال سندیکایی شرکت واحد آقای امیر خرازی که چند سال است از کار بیکار شده و اتوبوس شخصی داشته که به همراه سه نفر دیگر از اخراج شده های شرکت واحد و فعالین سندیکایی برای امرار معاش خودشان با آن اتوبوس کار می کردند، چهارشنبه گذشته ربوده شده و به آتش کشیده شده و معلوم شده در اسلامشهر جنوب تهران و معلوم شده که این کار توسط سپاه انجام شده. یعنی اوج بی شرافتی که این آقایان وقتی با مخالفین برخورد می کنند حتی به یک راننده سابق شرکت واحد که اخراجش کردند سعی می کنند که راه های نان درآوردن و امرار معاش برای زن و بچه آنها را هم ببندند و به این ترتیب بلکه فشار بیاورند و دیگران را هم بترسانند از اینکه فعالیت کنند.

اما نکته آخر اینکه آقای مصباح یزدی هم عامل فتنه در سراسر کشور را اساتید علوم سیاسی و حقوق نامیده، یعنی کسی که انصافاً جرثومه فساد در کشور هستش معلوم نیست که دنبال چه خواب جدیدی برای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها هستند که اینطور به اساتید محترم دانشگاه اهانت می کنند. به هر صورت خط آقای مصباح که سایتهایی هم پشتیبانیش می کنند بعد از اینکه امام مصباح ایشان را نامیدند و اعتراض شد و حالا دیگر اسم امام مصباح دیگر نمی گذارند، کماکان دنبال کنار زدن علوم انسانی و حاکم کردن آن جهل و جوری است که ایشان و دوستانشان دنبالش هستند و تئوریهایی که به نوعی تئوریهای  دولت کودتاچی هم به نوعی محسوب می شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

 تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی.


--
سبز مي مانيم، تا هميشه
هیجدهم تیر یاد آورد سالگرد حمله به کوی دانشگاههمواره زنده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر