۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

سحرخیز در دادگاه از رهبری شکایت کرد، رهانا

سحرخیز در دادگاه از رهبری شکایت کرد، رهانا

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و مدیرکل اسبق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد امروز در جلسه‌ای غیرعلنی محاکمه شد. این جلسه غیر علنی در ساعت ۱۱ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به مدت یک ساعت و نیم ساعت برگزار شد.
به گزارش برخی منابع خبری، سحرخیز را با «پابند» به دادگاه بردند و فقط به مدت ۵ دقیقه با خانواده‌اش دیدار کرد. سحرخیز در متنی تاکید کرده که از خود دفاعی ندارد و این متن باید در اول دفاعیه‌اش انتشار یابد . پس از برگزاری دادگاه نیز به بستن پابند اعتراض کرد که او را بدون پابند به زندان منتقل کردند.
بنا به گزارش رسیده، سحرخیز در جلسه دادگاه گفته است که از آمرین و عاملین شکنجه‌ها و آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد و محسنی اژه‌ای، وزیر وقت اطلاعات در دولت نهم شکایت می‌کند. این روزنامه‌نگار تاکید کرده است که این افراد اگر حتی به طور مستقیم در فجایع دست نداشته‌اند، اما مطلع بوده‌اند و سکوت کرده‌اند که این سکوت‌شان غیر قانونی است.
سحرخیز همچنین در برابر این سوال که چرا الان شکایتش را طرح می‌کند گفته است که تا کنون امکان طرح شکایت را از او گرفته‌اند.
متن دفاعیه‌ای که سحرخیز در دادگاه قرائت کرده، به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد
ریاست محترم دادگاه

اجازه دهید سخنان خود را با اصل ۱۶۸ قانون اساسی شروع کنم . این اصل بنیانی که بر پایه حقوق ملت در جهت صیانت از حقوق مردم در برابر حاکمان و ناقضان حقوق شهروندی در میثاق ملت گنجانده شده ، تاکید دارد «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیات منصفه در محاکم دادگستری صورت می گیرد ……»

همانگونه که دو هفته پیش در بیانه‌ای خطاب به ملت اعلام کردم . من تنها در دادگاهی به دفاع از خود می‌پردازم که این اصل در خصوص من که اتهامم مطبوعاتی است ، شغلم روزنامه‌نگاری است، ابزار کارم قلم و حیطه فعالیتم رسانه است، به‌طور دقیق اجرا شود که ظاهرا قرار است نشود، نه دادگاه انقلاب که این شعبه از آن به جرائم امنیتی رسیدگی می‌کند، در جایگاه محاکم دادگستری قراردارد، نه هیات منصفه در دادگاه حاضر است و نه «علنی » بودن آن، به آن صورت که نویسندگان قانون اساسی منظورشان بوده است و ملت به آن رای داده‌اند، عملی شده است.

لذا نسخه دفاعیه خود را به پیشگاه ملت که به عنوان اصلی ترین قاضی و هیات منصفه هستند ، تقدیم خواهم کرد و تصویر آن را جهت درج در پرونده خدمت شما تقدیم می دارم

والسلام
عیسی سحرخیز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر