۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

در پی کشیده شدن اعتصاب بازار تهران به روز سوم/ بازداشت نماینده صنف پارچه فرو...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via هرانا - خبرگزاری حقوق بشر ایران by abadan@hra-news.biz (Sardabir) on 7/8/10

خبرگزاری هرانا - در تداوم اعتراضات بازاریان تهران، اعتصابیون اعلام کرده اند که تا "از بین رفتن قانون افزایش مالیات های کلان"، دست از اعتصاب نخواهند کشید. همزمان یکی از رهبران اعتصاب بازار، توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی ها بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

به گزارش جرس، اعتراضات بازاریان تهران، از صبح سه شنبه 15 تیرماه 89 و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با اعتصاب و تحصن کسبه، این نقطه مهم، در روز متوالی بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید؛ بطوری که به نقاط و اصناف دیگر بازار نیز کشیده شد.

 

گزارش شاهدان عینی و منابع خبری نیز حاکی از آن است که معتمدیان، نماینده صنف بازار پارچه فروشان، در هنگام فراخوان برای تجمع روز پنجشنبۀ بازاریان، بلافاصله دستگیر شد.

نماینده صنف بازار پارچه فروشان، در حالی که از پشت بلندگو وضعیت موجود را محکوم کرده و از مردم بخصوص بازاریان می خواست فردا پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه میدان تجمع کنند، با شلیک گاز اشک آور روبرو شد که جو بازار مجددا به خشونت گرایید و نیروهای انتظامی و چند لباس شخصی، به وی دستبند زده و به محل نامعلومی منتقل کردند.

روز گذشته محمد علی ضيغمی، معاون وزير بازرگانی در این زمینه خاطرنشان کرده بود "افزايش 70 درصدی ماليات اصناف منتفی شده و تنها يک اشتباه در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه بوده است؛ در حالی که آنچه در بودجه به عنوان افزايش ماليات واحدهای صنفی در سال 89 بيان شده و مبنای ارزيابی قرار گرفته، نسبت به سال قبل کمتر از ٣۰ درصد افزايش داشته است."

منابع خبری، این گفته را عقب نشینی دولت خوانده و البته بازاریان به این افزایش سی درصدی نیز معترض اند.

بر اساس اطلاع گزارشگران هرانا، نیروی انتظامی در دومین روز اعتصاب (چهارشنبه)، با بلندگو از اعتصابیون خواست که در مغازه های خود را بازکنند؛ که آنها نیز در پاسخ، به هو کردن و سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور پرداختند.

یکی از بازاریان تهران در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت که صنف پارچه فروشان تا حذف قانون مالیات مستقیم اصناف به اعتصاب خود ادامه خواهد داد و تعویق قانون به آینده را راه حل پایان این مناقشه نمی دانند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر