۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

پزشک اوین در مورد نرگس محمدی: یک زهرا کاظمی دیگر درست نکنید

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 7/8/10

جرس: نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که روز دهم تیرماه پس از ۲۲ روز بازداشت آزاد شد، به دلیل اختلالات عصبی ناشی از دوران بازجویی همچنان در بیمارستان به سر می‌برد.

 

تقی رحمانی همسر وی به دویچه‌وله گفت که خانم محمدی به ناگاه بیهوش شده و تمام عضلات بدنش دچار فلج موقت می‌شود و دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا وی دوباره به حالت عادی باز گردد.

 

به گفته‌ تقی رحمانی خانم محمدی اولین بار در روز ۲۷ خرداد یعنی یک هفته پس از بازداشتش دچار بیهوشی ناگهانی می‌شود ولی مسئولان زندان از آزادی او خودداری کرده و بازجویی از او در شرایط سخت و ناگوار را ادامه می دهند.

 

تقی رحمانی می‌گوید همسرش سه سال پیش هنگام زایمان فرزندان دوقلویشان دچار آمبولی شده و نامه‌ای از پزشکش دارد که در آن تاکید شده آمبولی می‌تواند خطر مرگ داشته باشد.

 

این فعال ملی مذهبی اضافه می‌کند که این نامه را در روز ۲۶ خرداد به دادستان تهران تحویل داده و دادستان هم با آزادی خانم محمدی به دلیل شرایط ناگوار جسمی موافقت کرده اما با این وجود وی تا روز دهم تیرماه در زندان و تحت بازجویی نگه داشته می‌شود.

 

به گفته‌ آقای رحمانی حتی پزشک اوین پس از اولین بیهوشی ناگهانی نرگس محمدی در زندان به مسئولان زندان می‌گوید: "یک زهرا کاظمی دیگر درست نکنید."

 

زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی بود که در زندان اوین در اثر ضرب و شتم دچار ضربه مغزی شد و درگذشت.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر