۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

اعتصاب و اعتراض در بازار تهران ادامه یافت

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via آر اس اس on 7/7/10

گزارش ها از تهران حاکی است که اعتصاب و اعتراض بازاریان به افزایش مالیات، برای دومین روز ادامه داشته و فضای بازار تهران ملتهب بوده است.

شاهدان عینی به بی بی سی فارسی گفتند که امروز چهارشنبه ۱۶ تیر (۷ ژوئیه) بخش بزرگی از بازار تهران که چهارسوی کوچک تا حمام چال، بخش بنکداری پارچه و بخش هایی از بازار کفاش ها را شامل می شد، برای دومین روز پیاپی تعطیل بود.

از آنجا که بازار تهران فردا (پنجشنبه) هم به یک مناسبت مذهبی باز نخواهد شد، تعطیلی این بخش از بازار دست کم تا روز شنبه ادامه خواهد یافت.

اعتصاب بازاریان تهران در اعتراض به افزایش بی سابقه مالیات ها به میزان ۷۰ درصد توسط دولت آغاز شده بود، اما عصر دیروز خبر رسید که میان نمایندگان اصناف و مسئولان دولتی در این مورد توافقی حاصل شده است.

با این حال خبرگزاری ایسنا امروز گزارش داد که اعضای شورای اصناف کشور در جلسه امروز خود که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی تشکیل شد، با مفاد این توافق به شدت مخالفت کرده اند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجامع امور صنفی عمدتا با بندی از تفاهم نامه مخالف بودند که تعیین میزان مالیات ها را به کارگروه ها محول می کرد در حالی که این امر پیش تر به عهده مجامع امور صنفی بود.

حاضران در جلسه به وجود رکود در بازار، عدم رشد اقتصادی و تورم بالا در کشور اعتراض کرده و گفته اند که در این شرایط افزایش مالیات را تصمیمی منطقی نمی دانند.

ظاهرا تنش در جلسه به حدی بالا گرفته که علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، به حالت اعتراض جلسه را ترک کرده است.

پس از خروج او، نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور خطاب به حضار گفته است: "من به احترام شما امضای خود را از تفاهم نامه دیروز پس می گیرم اما باید برای دفاع از حقوق اصناف راهکارهایی ارائه کنیم".

در این حال گفته می شود که گروهی از مأموران لباس شخصی از صبح امروز در قسمت های تعطیل شده بازار حضور یافتند و کوشیدند بازاریان را به باز کردن مغازه های خود وادار کنند.

بعضی شاهدان عینی گفته اند که مأموران نیروی انتظامی هم با بلندگو از بازاریان درخواست می کردند که به اعتصاب پایان دهند.

گزارش های تأیید نشده حاکی از بروز درگیری های پراکنده میان مأموران لباس شخصی و گروهی از بازاریان است.

برخی رسانه های اینترنتی که مخالف دولت ایران هستند، گزارش داده اند که حتی یکی از بازاریان در این درگیری ها مجروح شده است.

اعتصاب در بازار تهران که مهم ترین مرکز بازرگانی ایران محسوب می شود امری کم سابقه است.

پائیز دو سال پیش بازاریان تهران در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت محمود احمدی نژاد، بازار را تعطیل کردند.

دولت آقای احمدی نژاد برای جلب رضایت بازاریان اجرای قانون مذکور را متوقف کرد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر