۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

مالزی تمامی واردات نفتی خود از ایران را قطع کرد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


دو روز پس از آفریقای جنوبی

جـــرس: در حالیکه دولت مالزی هفته گذشته اعلام کرده بود در راستای تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، به‌زودی به واردات نفت خام خود از ایران را خاتمه خواهد داد، یک مقام شرکت نفت پتروناس مالزی گفت: شرکت نفت پتروناس همه نفت وارداتی خود از ایران را از ماه آوریل قطع خواهد کرد و به لیست تحریم کنندگان نفت ایران می‌پیوندد.


دو روز گذشته نیز، آفریقای جنوبی اعلام کرده بود که دیگر از ایران نفت خریداری نخواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، یک مقام شرکت نفت پتروناس مالزی گفت: "ما قصد داریم همه نفت وارداتی خود از ایران را متوقف کنیم و درحال حاضر به دنبال گزینه‌های جایگزین آن هستیم. "


گفتنی است، شرکت نفت پتروناس روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کند و از لحاظ آماری جزء واردکنندگان متوسط نفت ایران است.


این مقام شرکت پتروناس گفت: شرکت ما براساس دو قرارداد با شرکت نفت ایران از این کشور نفت می‌خرد که یکی از این قراردادها تجدید نخواهد شد.


بر اساس گزارش ها، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین خریداران نفت ایران هستند و ایران روزانه بیش از ۲.۶ میلیون بشکه نفت به منطقه صادر می‌کند.


آفریقای جنوبی هم واردات نفت از ایران را متوقف کرد
یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران در آفریقای جنوبی، در پی تشدید فشارهای قدرت‌های غربی برای قطع مراودات نفتی با ایران با هدف افزایش فشار بر جمهوری اسلامی، واردات نفت از این کشور را به‌طور کامل متوقف کرده است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، تانیا لندزبرگ، سخن‌گوی کمپانی انگن تاکید کرد که این کمپانی تدابیر ویژه‌ای برای بهره‌گیری از دیگر ذخایر نفتی اندیشیده است.


کمپانی انگن، مستقر در دوربان، دومین پالایشگاه بزرگ آفریقای جنوبی را اداره می‌کند. انگن روزانه به ۱۳۵ هزار بشکه نفت‌خام نیاز دارد که پیش از اتخاذ این تصمیم، معمولا ۸۰ درصد آن از طریق واردات نفت از ایران تامین می‌شد.


قیمت نفت از مرز ۱۰۵ دلار در هر بشکه گذشت
همزمان گزارش شد که ادامه نگرانی ها درباره وضع اقتصادی اروپا، قیمت هر بشکه نفت خام در پایان داد و ستدهای بازار نیویورک را با دو دلار و ۲۱ سنت افزایش، به ۱۰۵ دلار و ۲۳ سنت رساند .


گفتنی است، جمهوری اسلامی چندی پیش در واکنش به جدیدترین تحریم های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی و بانکداری ایران، صادرات نفت به ۶ کشور اروپایی را قطع کرد؛ پس از این توقف صادرات، قیمت نفت در بازارهای جهانی به طور فزاینده رو به افزایش گذاشته است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر