۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری پشت ائتلاف بودند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ادامه جمایت احزاب و شخصیت های سیاسی، چهره های هنری و دانشگاهی از روحانی
جرس: اعلام حمایت تشکل ها، افراد، گروههای سیاسی – مدنی، کارشناسان و همچنین هنرمندان از حسن روحانی ادامه دارد. همزمان علی یونسی، از حامیان روحانی گفت: پشت ائتلاف عارف و روحانی، شخصیت‌های محبوب ملت یعنی هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری بودند.


به گزارش ملی مذهبی، کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور طی بیانیه ای به اعلام همبستگی با مشارکت جویان انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور پرداخته و از نامزدی آقای روحانی حمایت کرده اند.


در قسمتی از این بیانیه آمده است: علیرغم آن که هنوز تکلیف آراء انتخابات سال ۸۸ مشخص نشده و آقایان موسوی وکروبی و خانم رهنورد و نیز ده ها معترض به نتایج آن انتخابات در حبس و تحت فشار به سر می برند .و علیرغم اینکه این انتخابات را فاقد استانداردهای لازم می دانیم و همچنان به رد صلاحیت ها و فشارها معترض هستیم، در همبستگی با اصلاح طلبان (و تلاش های آقای خاتمی در جهت ایجاد اجماع نسبی) و نیروهای ملی – مذهبی و نهضت آزادی داخل کشور که قصد مشارکت در انتخابات را دارند وهمبستگی با اراده ای که امید به تغییر و لااقل جلوگیری از بدترشدن اوضاع کشوردارد و همراه با اجماع نسبی که در این ائتلاف به وجود آمده است، در انتخابات مشارکت می کنیم."


سخنگوی شورای فعالان ملی-مذهبی از حسن روحانی حمایت کرد
محمد بسته‌نگار ،سخنگوی شورای فعالان ملی-مذهبی و داماد آیت الله طالقانی حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کرد.


انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی در حمایت از دکتر روحانی
انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی ایران در بیانیه ای از حسن روحانی حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه امده است: اکنون که به همت و تلاش مجدانۀ آقای خاتمی روند همگرائی و اجماع اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به نتیجۀ مطلوب رسیده و با سپاس فراوان از اقدام خیرخواهانه، شجاعانه و اصلاح طلبانه آقای دکتر عارف، بدینوسیله در همراهی با هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی حمایت این انجمن را از جناب دکتر حسن روحانی اعلام می داریم.


بیانیه مصطفی معین در حمایت از روحانی
دکتر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای دوره نهم ریاست جمهوری نیز، در بیانیه ای از حسن روحانی حمایت کرد.


حمایت اساتید اقتصاد و دانشگاهیان
همچنین ۷۰ استاد اقتصاد دانشگاه های ایران با صدور بیانیه ای، از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.


در این بیانیه ۱۱ دلیل برای رای دادن به حسن روحانی شرح داده شده و از جمله آورده اند: در دنیای شتابان و پر تحول کنونی، دیگر فرصتی برای خطا کردن نداریم. به شما رای می دهیم تا خودمان خطاهای گذشته را تکرار نکنیم. ما شما را نیز در عبرت گیری از خطاهای گذشتگان مصمم یافته ایم.


همزمان ۲۵۵ نفر از اساتید دانشگاههای كشور حمایت خود را طی بیانیه ای از دكتر حسن روحانی اعلام كردند.


به گزارش آفتاب، در متن این بیانیه آمده است: اکنون که پس از گذشت دوره ای سخت، پرهیاهو و تنش زا، فرصت ایجاد آرامش و اعتدال پیش آمده است و با توجه به توافق و اجماع صورت گرفته، ما اساتید دانشگاه های کشور وظیفه خود می دانیم که برای تحقق این مطالبات، ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای دکتر عارف، حمایت خود را از جناب آقای دکتر روحانی برای نامزدی ریاست جمهوری اعلام نماییم. امید واثق داریم که با پشتوانه و تجارب و سوابق اجرایی ایشان در استفاده از نیروهای خدوم، متخصص و با تجربه، کشور به سمت اعتدال و پیشرفت در همه زمینه ها حرکت می نماید.


حمایت گروهی از دانشجویان از دكتر روحانی
جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان در سراسر كشور طی بیانیه ای از دكتر حسن روحانی اعلام حمایت كردند.


شهرام ناظری هم از دكتر حسن روحانی حمایت کرد
شهرام ناظری، خواننده مشهور و سنتی كشور نیز امروز حمایت خود را از دكتر حسن روحانی،‌كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اعلام كرد.


ناظری معتقد است كه دكتر روحانی،‌انسانی فرهیخته است و بدون شك حضور وی می تواند تاثیر مهمی بر فرهنگ و هنر ایران داشته باشد.


پشت ائتلاف روحانی و عارف، هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری حضور دارند
علی یونسی گفت: پشت ائتلاف عارف و روحانی، شخصیت‌های محبوب ملت یعنی هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری بودند.


وی در همایش حامیان روحانی در یاسوج افزود: این چهار شخصیت تدبیر اندیشیدند و بدون یک نفر مخالفت، به اجماع رسیدند. این ائتلاف حتی مورد تأیید زندانیان سیاسی است.


وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه "برخی از این دوستان زندانی کسانی بودند که چهار سال پیش می‌گفتند کار این دولت به خرابی و بن‌بست می‌رسد"، یادآور شد: آنها می‌گفتند سیاستهای دولت نهم و دهم ضد ملی است. هزاران مدیر دلسوز طرفدار ولایت فقیه را در این دو دولت منزوی کردند و ملت را از این افراد محروم ساختند."


وی با بیان اینکه "دلسوزان مردم که به گونه‌ای رانده شده‌اند، حسن روحانی را بهترین می‌دانند و ائتلاف مردم، جمع شدن پای صندوق‌های رأی است"، تصریح کرد: گفتمان اصولگرایی معتدل با گفتمان اصولگرایان جنگ‌طلب فرق دارد. کسانی هستند که اصولگرایی را یدک می‌کشند و آبروی اصولگرایان را بردند.


 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر