۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

جلایی پور: زندان ابوغریب دولت بوش را رسوا کرد، اما در اوین هیچ کس پاسخگو نیست


    حمیدرضا جلایی‌پور، استاد دانشگاه و پدر محمدرضا جلایی‌پور عضو بازداشتی پویش موج سوم، با مقایسه شرایط دو زندان ابوغریب و اوین در عراق و ایران، گفت: هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غیرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می شویم و هیچ کس هم پاسخگوی این خون‌ها و جنایات رخ داده نیست.

     

    جلایی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با «موج سبز آزادی» درباره‌ی حضور صبح امروز خود در محل زندانیان اوین، گفت: پس از 40 روز پیگیری‌های بی‌حاصل برای اطلاع از وضعیت محمدرضا، از طریق یکی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به ما اطلاع دادند امروز دوشنبه برای ملاقات با محمد رضا به اوین مراجعه کنیم. ما از صبح به در بازداشتگاه اوین آمدیم، ولی پس از ساعت‌ها معطلی و پیگیری، کسی پاسخی به ما نداد.

     

    وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از مادران و پدران بازداشت شدگان و مفقودین در حوادث بعد از انتخابات در جلوی بازداشتگاه اوین، افزود: من از دیدن این خانواده‌ها که با نگرانی به دنبال پاسخی در مورد وضعیت فرزندان یا دیگر اعضای خانواده‌شان می‌گردند، خون دل خوردم و شاهد صحنه‌های تأسف‌باری بودم.

     

    این عضو جبهه‌ی مشارکت همچنین در مورد پیگیری‌های 40 روز اخیر خود گفت: بنده از تمامی مراجع و کانال‌های ممکن غیر از رهبری در مورد وضعیت محمدرضا پرس‌و‌جو و پیگیری کردم، اما هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست و مسئولیتی در مورد این بازداشت‌ها به عهده نمی‌گیرد. یک گروه نامشخص که هیچ یک از دستگاههای امنیتی یا قضایی از آن اطلاعی ندارد، این وضعیت را ایجاد کرده و گویا پاسخگوی کسی در کشور نیست.

     

    وی با اشاره به حوادث زندان ابوغریب در عراق عنوان کرد: همگان دیدند در مورد زندان ابوغریب عراقی‌ها آزادانه اعتراض کردند و جنایات صورت گرفته توسط اشغالگران را افشا کردند و به کمک افکار عمومی برای تعطیلی این زندان و محاکمه‌ی عوامل آن جنایت‌ها اقدام کردند. حتی در اثر این افشاگری‌ها مردم آمریکا بوش و حزب متبوعش را که به عنوان رئیس‌جمهور و حزب حاکمه آمریکا مسئول اتفاقات رخ داده در آن زندان بود، در انتخابات تغییر دادند. اما در ایران با اینکه به حق مانور تبلیغاتی گسترده‌ای علیه این جنایت‌ها و علیه آمریکا صورت گرفت، اما هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غیرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می‌شویم و هیچ کس هم پاسخگوی این خون‌ها و جنایات رخ داده نیست.

     

     

    موج سبز آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر