۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

چهار فراخوان برای همکاری

این بار هم با یک روز تأخیر از وعده‌ی سه روز قبل، اما در عوض با دست پر آمده‌ایم. این شماره از «سخن اول» به چهار فراخوان برای جلب همکاری مخاطبان در چهار قسمت جدید سایت اختصاص دارد.

     

    1. فراخوان ایده‌های اعتراضی برای روزهای تنفیذ و تحلیف

     

    چند روز بیشتر به زمان برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف برای رئیس‌جمهور برآمده از انتخابات تقلبی باقی نمانده است. حدود یک ماه و نیم از زمان کودتایی که احمدی نژاد را از صندوق‌های انتخابات درآورد، گذشته و در این مدت صدای اعتراض جنبش سبز تقریبا به همه‌جای ایران و جهان رسیده است. اما هفته بعد قرار است آخرین باتوم بر فرق جمهوریت بخورد و دستاوردهای تاریخی یک ملت به راحتی نابود شود.

     

    رهبر نظام قرار است هفته‌ی بعد بدون توجه به انتخاب واقعی ملت، حکم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را تنفیذ کند. بعد هم او به بهارستان برود تا صد سال مبارزه‌ی ایرانیان را به مسخره بگیرد و سپس سوگند بخورد که خودکامگی نورزد و از حقوق و آزادی‌های ملت دفاع کند؛ سوگندی که هنوز بر زبان نیامده آن را زیر پا گذاشته است.

     

    یک ماه و نیم قبل کودتای انتخاباتی انجام شد و در این مدت هم کودتاچیان به هر صورت با اعتراضات مردم دست و پنجه نرم کردند تا روزهای تنفیذ و تحلیف برسد. هفته‌ی بعد اما موعد تثبیت کودتا است. آیا می‌توان هفته‌ی بعد ساکت نشست؟

    «موج سبز آزادی» برای اینکه ایده‌های اعتراضی یک‌جا گردآوری و به بحث گذاشته شوند، فراخوانی را منتشر کرده که در آدرس زیر می‌توانید بخوانید:

    http://mowjcamp.com/article/id/1794

     

    2. فراخوان کمک برای تکمیل اطلاعات صفحه مواضع انتخاباتی

     

    صفحه‌ی «مواضع موافقان و مخالفان کودتای انتخاباتی» با این هدف ایجاد شده است که چهره‌های موافق و مخالف کودتای 22 خرداد و خلاصه‌ی موضع آنها در قبال صف‌بندی اخیر سیاسی و اجتماعی را، هم برای آشنایی بیشتر همگان و هم برای ثبت در تاریخ، یک‌جا جمع کند. این صفحه را در آدرس زیر می‌توانید ببینید:

    http://mowjcamp.com/opinions

     

    در این صفحه، فهرستی از مواضع چهره‌های شاخص دو طرف ماجرا جمع شده که صد البته کامل نیست و جا دارد که تا چند برابر این تعداد تکمیل شود. به همین جهت از عموم بینندگان سایت دعوت می‌شود در تکمیل اطلاعات این صفحه، به دوستانشان در «موج سبز آزادی» کمک کنند.

     

    علاقه‌مندان می‌توانند در این خصوص با ایمیل اصلی سایت (Info@mowjcamp.com) مکاتبه کنند. شما می‌توانید حتی در یک حوزه‌ی خاص (مثلا هنرمندان، استادان دانشگاه، چهره‌های سینمایی یا ...) با جمع‌آوری و ارسال چند نمونه از مواضع اتخاذ شده از سوی چهره‌های سرشناس سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و ... به تکمیل این صفحه کمک کنید. فقط تاکید می‌کنیم اطلاعاتی که می‌فرستید، ویرایش شده و شسته و رفته باشد؛ شامل:

    1- نام فرد

    2- موضع او درباره‌ی انتخابات و حوادث پس از آن (در حد چند جمله)

    3- منبعی که از آن نقل قول شده

    4- عکس واضحی از آن فرد

     

    3. فراخوان کمک برای جمع‌آوری اطلاعات افراد بازداشت شده

     

    در مدت یک ماه و نیمی از کودتای انتخاباتی گذشته است، کودتاچیان تاکنون چند هزار نفر را بازداشت کرده‌اند که آمار دقیق آنها و مشخصات افراد بازداشت شده در هیچ جا وجود ندارد. اگرچه اعضای کمیته‌ای که از سوی مهندس موسوی و حجت‌الاسلام کروبی برای این کار تعیین شده، تاکنون تلاش‌های زیادی در این جهت انجام داده‌اند، اما ظاهرا هنوز این کمیته به مرحله‌ی اعلام نتیجه و برون‌داد مشخص فعالیتشان نرسیده است.

     

    به نظر می‌رسد راه‌اندازی صفحه‌ای در اینترنت که در آن دست‌کم اسم و عکس و چند کلمه توضیح درباره‌ی بازداشت شدگان جمع شود، اقدام قابل توجهی است که هم کمک‌کار کمیته‌ی پیش‌گفته خواهد بود، هم می‌تواند یاد عزیزان دربند را زنده نگه دارد و هم انگیزه‌ای مضاعف برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات بازداشت شدگان، به عنوان مقدمه‌ی تلاش برای آزادی آنها، ایجاد کند.

     

    از این رو صفحه «بازداشت شدگان» را نیز در آدرس زیر راه‌اندازی کرده‌ایم تا فهرستی از اسامی و تصاویر افراد بازداشت شده را در اینجا جمع کنیم:

    http://mowjcamp.com/detain

     

    اسامی و تصاویری که تاکنون به این صفحه اضافه شده‌اند، تنها برای آغاز کار و خالی نبودن صفحه، بر مبنای فهرست ناقصی که در برخی سایت‌ها منتشر شده بود، گذاشته شده‌اند و بی‌شک جای نام و عکس صدها زندانی دیگر جنبش سبز در این صفحه خالی است. به طور مشخص نباید در خصوص افراد بازداشت شده به اسامی چهره‌های سرشناس و فعالان سیاسی بسنده کرد، بلکه باید همه‌ی افرادی را که به جرم فعالیت در جنبش سبز به زندان رفته‌اند، در کنار هم جمع کرد و نباید گذاشت نام بازداشت شدگان دیگر فراموش شود.

     

    از این رو از همگان دعوت می‌کنیم در تکمیل اطلاعات این صفحه به ما کمک کنند، ولی بپذیرید که در وارد کردن اطلاعات به این فهرست باید کمی سخت‌گیر باشیم. لطفا اسامی، عکس‌ها و مشخصاتی که می‌فرستید، دارای اطلاعات قابل اعتماد باشند. عکس‌ها هم به صورت عمودی و واضح باشند و هویت یا موضوع فعالیت فرد نیز در چند کلمه قید شود.

     

    برای همکاری در خصوص صفحه بازداشت شدگان با این ایمیل زیر مکاتبه کنید:

    detainees@mowjcamp.com

     

    4. فراخوان عضویت در «خبرنامه موج سبز آزادی»

     

    «موج سبز آزادی» برای ارتباط با کاربران و مخاطبان خود از طریق ایمیل، به زودی خبرنامه‌ای را راه‌اندازی خواهد کرد که در آن گزیده‌ی اخبار سایت به نشانی اینترنتی مخاطبان ارسال خواهد شد. برای این منظور لازم است کاربران آدرس ایمیل خود را در باکسی که به این منظور در سمت راست لوگوی سایت تعبیه شده، وارد کنند. این بخش تا ساعتی دیگر فعال خواهد شد و امیدواریم اولین خبرنامه را نیز در یکی دو روز آینده برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر