۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

پیام آيت‌الله‌العظمى منتظرى در اعتراض به توهین و مزاحمت برای حجج اسلام والمسلمین کروبی و نوری


پیام آيت‌الله‌العظمى منتظرى در اعتراض به توهین و مزاحمت برای حجج اسلام والمسلمین کروبی و نوری

 

آیت‌الله منتظری در اعتراض به توهین و مزاحمت برای حجج‌الاسلام والمسلمین کروبی و نوری بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه که در سایت رسمی آیت‌الله منتظری منتشر شده به شرح زیر است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم ‏

 

‏جناب مستطاب حجة‌الاسلام‌ والمسلمين آقاى حاج شيخ مهدى كروبى دامت‏ ‏افاضاته

پس از سلام و تحيت و آرزوى موفقيت براى جنابعالى در راه خدمت به اسلام‏ ‏و مسلمين، با كمال تأسف خبر توهين و مزاحمت براى جنابعالى و نيز‏ ‏حجة الاسلام والمسلمين آقاى حاج شيخ عبدالله نورى را دريافت كردم و‏ ‏بسيار متأثر شدم .

 

‏اينجانب تاكنون آنچه را وظيفه شرعى و ملى خود مى‎دانستم متذكر شده‌ام، و‏ ‏در اينجا نيز يادآورى مى‎كنم كه مشروعيت و مقبوليت نظام بستگى به رضايت‏ ‏و آراء اكثريت مردم دارد، و اين مسأله‌اى است كه هنگام تصويب قانون اساسى‏ ‏مورد توافق خبرگان ملت قرار گرفت و در مقدمه و اصول متعدد قانون اساسى‏ ‏به آن اشاره شده است .

 

‏‏متأسفانه امروز كار به جايى رسيده است كه از حضور مردم در صحنه به شكل‏ ‏مسالمت‌آميز و شنيدن صداى حق‌طلبى آنان وحشت وجود دارد، تا آنجا كه‏ ‏حتى حضور امثال جنابعالى را كه از چهره‌هاى خدمتگزار و با سابقه در مراحل‏ ‏گوناگون انقلاب اسلامى هستيد در نماز جمعه تحمل نمى‌كنند و مورد توهين‏ ‏و مزاحمت قرار مى‎دهند. كاملا روشن است كه در اين مورد و موارد مشابه‏ ‏سبب اقواى از مباشر است و گناه اين فحاشى ها و اهانت ها به گردن كسانى‏ ‏است كه به افرادى حقوق مى‎دهند و آنان را به اين كارهاى زشت وادار مى‎كنند‏ ‏و در واقع از پول مردم مظلوم خرج مى‎كنند تا خادمان واقعى مردم منكوب‏ ‏شوند، و اين ظلمى است مضاعف در حق صاحبان اصلى اين كشور عزيز.

 

‏اينجانب سخت نگران آينده نظام و كشور مى‎باشم و مصرانه از تصميم‏ ‏گيرندگان مى‎خواهم تا دير نشده و فرصت‌ها از دست نرفته است به توصيه‌ها‏ ‏و راه‌حل‌هاى پيشنهادى توسط دلسوزان انقلاب و ناصحان مشفق توجه‏ ‏نمايند و شرايطى فراهم نمايند تا اعتماد از دست رفته مردم به دست آيد و‏ ‏حقوق تضييع شده آنان جبران گردد و موجبات نارضايتى مردم و بحران‏ ‏كنونى از بين برود.

 

‏‏من دست كسانى را كه براى نجات جمهورى اسلامى از بحران زحمت‏ ‏مى‎كشند مى‎بوسم; و اميدوارم با اصلاحات جدى در روند كنونى اداره كشور،‏ ‏نظام جمهورى اسلامى كه براى تشكيل و تداوم آن زحمات فراوان كشيده‏ ‏شده است محفوظ و پايدار بماند.

‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

‏1388/4/30

 

منبع: سایت رسمی اطلاع‌رسانی آیت‌الله منتظری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر