۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

انتقاد شدید صدا و سیما از احمدی‌نژاد

انتقاد شدید صدا و سیما از احمدی‌نژاد

این برنامه با پخش بخش‌هایی از مناظره احمدی نژاد با دیگر نامزدها و پخش تصاویری از اعتراض نامزدها به عمل نکردن به قانون توسط دولت، سرانجام چنین نتیجه گرفت که رئیس جمهور به خاطر رفاقت، دستور رهبری و موارد قانونی را بموقع اجرا نگذاشته است.

صدا و سیما که به باور بسیاری از ایام انتخابات تا به امروز، رویه حمایتی عجیبی را نسبت به احمدی‌نژاد در پیش گرفته بود، این روزها، روش عادلانه‌تری را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» در روزهای گذشته، پس از بالا گرفتن هجمه‌ها علیه مواضع رئیس مجلس خبرگان رهبری، بخش خبری نیمروزی صدا وسیما به بازتاب مطالبی که از آن بوی حمایت و دلجویی از آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی می‌آمد، پرداخت، ولی بخش خبری 30و20 که از زیر مجموعه‌های معاونت سیاسی صدا وسیما ـ که از نزدیکان فکری احمدی‌نژاد به شمار می‌رود ـ با اجرای مصاحبه‌ای توسط نجف زاده، مجری جوان و عجیب این بخش خبری، عملا بار دیگر موضع انتقادی خود در برابر آیت‌الله ‌هاشمی را قوت بخشید.

اما در تازه‌‌ترین اقدام، در حالی که عزل و نصب‌های اخیر احمدی‌نژاد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را بر کشور تحمیل کرده و عملکرد وی در عدم پیروی از دستور‌های رهبری نیز موجی از نارضایتی عمومی را پدید آورده، سرانجام سیمای جمهوری اسلامی ایران، از حالت سکوت و حمایت بی چون و چرای خود از دولت به درآمده و انتقادهای تندی از احمدی‌نژاد کرد.

بر همین پایه، در بخش خبری شب گذشته ضمن پخش برنامه‌ای درباره شیوه نادرست انتصابات و رفاقت عجیب احمدی‌نژاد با کسانی چون مشایی اظهارات و اسنادی به نمایش درآمد که از آن می‌توان به عنوان تندترین موضع صدا و سیما علیه احمدی‌نژاد یاد کرد که اقدامات و عزل و نصب‌های اخیر در هیأت دولت را با تندترین شیوه به چالش کشید. این برنامه با پخش بخش‌هایی از مناظرات احمدی‌نژاد با دیگر نامزدها و پخش تصاویری از اعتراض نامزدها به عمل نکردن به قانون توسط دولت، سرانجام چنین نتیجه گرفت که احمدی‌نژاد به خاطر رفاقت دستور رهبری و موارد قانونی را بموقع اجرا نگذاشته است.

بنا بر این گزارش، همچنین در برنامه ایران 88 که با اجرای مجری مدافع احمدی‌نژاد روی آنتن می‌رود و پیش از این همواره مدافعان دو آتشه دولت در آن حاضر می‌شدند پس از رفتار اخیر احمدی‌نژاد، اقدام به دعوت و استفاده از مهمانانی مانند حجت‌‌الاسلام سید مهدی طباطبایی و برخی نمایندگان مجلس منتقد دولت مانند علی مطهری شده است. جالب اینکه در برنامه علی مطهری، هنگام پرسش مجری برنامه درباره علت و عوامل پدید آمدن رخدادها و ناآرامی‌های اخیر در کشور در حالی که مجری قصد القای این مطلب که این حوادث از سوی جریانی خاص و شکست خورده ایجاد شد را داشت، علی مطهری آشکارا اعلام کرد که بیش از 80 درصد علت این رخدادها مسئولان بودند.

گفتنی است، پس از ماجرای انتصاب و عزل مشایی، برخی منابع آگاه از اختلاف شدید ضرغامی و احمدی‌نژاد در این باره خبر می‌دادند که به نظر می‌رسد با توجه به رخدادهای اخیر، این خبرها عاری از صحت نباشد.

باید خاطرنشان کرد که صدا و سیما در برنامه‌های انتقادی اخیر خود، پرسش‌های جالب و تأثیرگذاری را از مسئولان و نخبگان انجام داد که در شفاف سازی مسائل بسیار مثبت بود، اما در این میان، جای این انتظار باقی است که ای کاش صدا و سیما در برنامه‌هایی اینچنیني به نقد و بررسی عملکرد خود به ویژه در روزهای پس از انتخابات پرداخته و درباره مواضع یکطرفه خود توضیحاتی می‌داد؛ چرا که رویکرد این سازمان در بازتاب ناقص، یکطرفه و جانبدارانه از رخدادها، سبب شد تا بسیاری از مردم رسانه‌های بیگانه را به عنوان مرجع دریافت اخبار خود برگزینند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر