۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

گزارش اختصاصی یک شاهد عینی از خیابان های تهران

گزارش اختصاصی یک شاهد عینی از خیابان های تهران
حضور سبز مردم با ارعاب و تهدید تمام نمی شود

امروز تهران در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در سایه حضور پر شمار نیروهای امنیتی، نیشخند شرم و اندوه بر لب داشت.
در سالگرد 22 بهمن، در حاشیه اختلال گسترده در عرصه اینترنت و خبررسانی ، تصویر آنچه از تلویزیون وابسته به دولت پخش می شود مدعی است که دولت کودتا با بسیج نیروهای امنیتی و نظامی طی روزهای گذشته توانسته است امکان هر گونه تجمع مخالفان و حضور سبز مردم تهران را سد کند اما آیا این همه آن چیزی است که اکنون در خیابانهای تهران جریان دارد و آیا حضور میلیونی مردم آنگونه که بلندگوهای پرتعداد خیابان انقلاب تا آزادی تبلیغ می کنند جملگی هوادار وحدت با دولت مدعی پیروزی در انتخابات و تایید کننده سخنان احمدی نژاد هستند؟ روایت شاهدان عینی از خیابانهای تهران اما جور دیگری است.

به روایت شاهدان از میانه انبوه جمعیت حاضر در خیابان اما واقعیت سوای آن چیزی است که رسانه دولت ادعا می کند. به گفته شاهدان حاضر در جمعیت ، علی‎رغم آنکه دسته های مجزای حامیان دولت با پارچه ها و پلاکاردهای مختلف به سمت میدان آزادی در حرکت بودند ، این خیابان میزبان هزاران نفر از مردمی بود که در میانه فریاد بلندگوها ، در سکوت راهپیمایی می کردند.
از ساعات آغازین صبح ، در کنار دکه های صلواتی که از شب گذشته با اقلام تبلیغاتی و ساندیس و ... پر شده بودند ، خیابانها و کوچه های منتهی به خیابان آزادی مملو از نیروهای امنیتی و بسیج است که در کنار نیروهای گارد ویژه نیروی انتظامی تمام راههای ورودی به خیابان اصلی را سد کرده اند و بصورت محسوس و نامحسوس عبور و مرور مردم را کنترل می کنند و ضمن بازرسی بدنی، هر کسی که اقلام سبز به همراه دارد را بازداشت و به اتومبیل های مستقر در خیابانهای فرعی منتقل می کنند. بر اساس اظهار یک شاهد عینی از میدان انقلاب حجم نظارت امنیتی به اندازه ای بود که در مدت کمتر از 15 دقیقه بیشتر از 30 نفر بازداشت شدند و این در حالیست که از میدان صادقیه نیز خبر می رسد که اتومبیل حامل مهدی کروبی با حمله نیروهای لباس شخصی دچار صدمه شد و با بازداشت فرزند کوچکتر وی امکان ادامه حرکت از وی سلب گردید. این اتفاق در مورد سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق نیز تکرار شد و با بازداشت محمد رضا خاتمی و زهرا اشراقی در میانه تظاهرات ادامه پیدا کرد.


در سایر خیابانهای اصلی تهران نیز وضعیت مشابهی حکمفرماست. خبرهای رسیده از درگیری گسترده و پراکنده مردم با نیروهای لباس شخصی و گارد در مناطق مختلف تهران نظیر صادقیه ، اشرفی اصفهانی ، ملاصدرا، ونک ، آریاشهر و امیرآباد حکایت دارد و خبرهایی مداومی مبنی بر درگیری نیروهای ویژه پلیس و لباس شخصی ها با مردم می رسد و علی رغم همه تمهیدات شمال میدان آزادی مملو از جمیت سبزها بود و صدای همهمه جمعیت معترض از میان صحبتهای رییس دولت کودتا تشخیص داده می شد تا جایی که برای لحظاتی کوتاه صدای مرگ بر دیکتاتور نیز از خلال کادر بسته گزارش تلویزیونی شنیده می‎شد.


در حاشیه خیابان بهبودی اما بازداشتها ادامه دارد و دستگیر شدگان در احاطه نیروهای لباس شخصی به مدارس مجاور منتقل می شوند و به گفته شاهدان گاراژ متروکی واقع در ابتدای خیابان جمالزاده محل نگهداری تعداد زیادی از بازداشت شدگان است.


خبرهای تایید نشده مبنی بر کشته شدن یک نفر در حوالی میدان ونک وجود دارد و با خلوت شدن خیابان آزادی دهها موتورسوار نیروی ویژه پلیس در حال حرکت به سمت غرب تهران هستند.
اینها همه تصاویری است که نشانگر روایت دیگری سوای آنچه سیمای رسمی حکومت سعی در القای آن دارد ، هستند و طنین شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور مردم تهران اگرچه امروز در زیر سایه چکمه نیروهای دولت کودتا کم رنگ تر می نمود اما ثابت کرد که حضور سبز مردم با ارعاب و تهدید تمام نمی شود و جلوگیری از داشتن نمادهای سبز چیزی از هویت و مطالبات مردم کم نمی کند و امتیازی جز خجالت بر سبد داشته های کودتاچیان نخواهد افزود.



--
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر