۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه۱۰ بهمن ۱۳۸۸ محسن سازگارا

متن پیاده شده روز شنبه۱۰ بهمن ۱۳۸۸ محسن سازگارا

 

سلام،

شنبه  10 بهمن ماه 88، 30 ژانویه ی 2010 میلادی

امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم،

 

بازتاب گسترده ی اعدام ها

 

اعدام محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور با بازتاب های شدید بین المللی مواجه شد. تقریبا تمام مطبوعاتی که من دیدم در کنار سازمان های حقوق بشری، دولت های اروپایی و دولت آمریکا همگی ضمن محکوم کردن اعدام جوانان در ایران، اخطارهای شدید الحنی هم به دولت ایران دادند.

همچنین ایرانیان خارج از کشور در بسیاری از نقاط همچون شهرهای برلین، کلن و جاهای دیگر بر علیه این حرکت ناعادلانه و غیرانسانی دست به تظاهرات زدند.

در نامه ی خوبی هم که آقای محسن مخلباف خطاب به آیت الله وحید خراسانی نوشته، تاکید کرده است که آیا اگر می دانستید که داماد شما، آقای صادق لاریجانی، اینگونه دستش به خون آلوده می شود باز هم دختر خود را به عقد وی درمی آوردید؟ پرسش های دیگری هم در این نامه مطرح شده و در واقع نه تنها آیت الله وحید خراسانی بلکه تمام روحانیت در این نامه با این پرسش مواجه شده اند که چرا در مقابل این اعدام ها سکوت کرده اند.

روز گذشته آقای جنتی صحبت های نفرت انگیزی را مطرح کرده و با آفرین گفتن به کسانی که دست به این اعدام ها خواهان اعدام های بیشتر شده است. روزنامه ی کیهان هم در شماره ی امروز خود بازتاب دهنده ی گفته های آقای جنتی و گروهی بود که خواستار ایجاد رعب و وحشت در میان مردم هستند. به هر صورت باید گفت که صحبت های آقای جنتی و حمایت از اعدام ها دست آقای صادق لاریجانی را که حال به خون نیز آغشته شده است بازتر خواهد کرد.

پیشنهاد های زیادی از سوی بچه هایی که فعال هستند به دست من رسیده که چگونه با ایجاد یک بسیج عمومی و ملی به این اقدام وحشیانه و قرون وسطایی حکومت پاسخ دهیم و اینکه چگونه حکومت را تهدید کنیم که اگر بچه های ما را آزاد نکند با واکنش جدی مواجه خواهد شد.

 

مراسم چهلم پدر معنوی جنبش سبز

 

مراسم بزرگداشت چهملین روز درگذشت آیت الله منتظری در قم برگزارشد و خبرهای اولیه ای که در این مورد به دست من رسید نشان می دهد که با وجود فشارهای امنیتی و حتی دستگیری افراد، جمعیت هزاران هزار نفری گردهم آمدند. بسیار از مراجع و روحانیون هم یا خود در این مراسم شرکت کرده یا نمایندگان خود را به این مراسم فرستادند. همچنین در نجف آباد هم روز پنجشنبه بسیاری از نقاط شهر به حالت تعطیل درآمده و مراسمی نیز برگزار شد. خبرهای تکمیلی دراین باره را بعدا اعلام خواهم کرد و همچنین این موضوع که چگونه بزرگداشت پدر معنوی جنبش سبز در زمانی که در آستانه ی یک حرکت بزرگ قرار گرفته ایم جنبش را به پیش ببرد.

 

ماجرای آقایان هاشمی و یزدی

 

نکته ی سومی که دنباله ی بحث دیروز است همان داستان اختلاف آقای یزدی و هاشمی است که در واقع باید گفت که این داستان یک پیچ جدید خورده است. از زمانی که آقای هاشمی اعلام کرده است در نامه ای که به زودی منتشر می کند مسایلی در مورد آقای یزدی را افشا خواهد کرد خیلی ها از جمله آقای احمد خاتمی، امام جمعه ی تهران، به دست و پا افتاده و اعلام کردند که آقای یزدی عذرخواهی کرده دیگر نیازی نیست آقای هاشمی هم واکنشی نشان دهند و آقایان سعی کردند که در این ماجرا را ببندند. حتی کیهان هم که عامل تفرقه در میان ملت است حال صحبت از وحدت می کند. خلاصه  ترس از این وجود دارد که آقای هاشمی مطالبی را که می داند را افشا کند. شایعات زیادی هم هست دراین زمینه که آنچه آقای هاشمی سعی در بازگو کردن آن دارد مربوط است به رای آقای یزدی در جلسه ی مجلس خبرگان رهبری بعد از فوت آقای خمینی که رای ایشان و 12 نفر دیگر به آقای گلپایگانی بوده است. همچنین گفته می شود که آقای هاشمی در مورد موضوع اسلام آمریکایی خواهند نوشت که آقای خمینی در مورد آقای یزدی و پاره ای از دوستان ایشان مطرح کرده بود.  موضوع فسادهای گسترده ی مالی که آقای یزدی و خانواده و دوستان ایشان در زمان تصدی وی بر قوه ی قضائیه داشته اند نیز از مواردی است که گفته می شود در نامه ی آقای هاشمی مطرح خواهد شد.

به هر حال آنچه روشن است این است که آقای هاشمی از اینگونه پرونده ها در مورد بسیاری از شخصیت های نظام از آقای خامنه ای گرفته تا دیگران در درست دارد که هر زمان که تهدید به افشای آنها می کند، آقایان به دست و پا می افتند.

 

تحریم بنزین

 

موضوع تحریم  ارسال بنزین به ایران در سنای آمریکا رای آورد و پیشتر نیز نمایندگان کنگره به آن رای مثبت داده بودند و تلفیق رای این دو مجلس با هم احتمالا کار را به مرحله ی نهایی خواهد رساند. من در اینجا وارد این بحث نمی شوم که تحریم بنزین به زیان یا سود ملت ایران یا حکومت ایران تمام می شود یا خیر نمی شوم. اما باید گفت که بحث تحریم ایران به ویژه بعد از اعدام این دو شهید جنبش به طور جدی تر در دنیا مطرح شده و جو نفرت از وحشگیری های حکومت ایران شدت بیشتری به خود گرفته است و این کار را برای کسانی که خواستار فشار بر حکومت ایران بودند را آسان تر کرده است. جالب است که حتی رسانه های روسیه هم اعلام کرده اند که تظاهرات بزرگ مردم بازتاب و پاسخ به این اعدام ها خواهد بود.

آمریکایی ها بر این باورند که با فشار بر چین که درگیر مسئله ی تایوان است و همچنین با مسایلی دیگر که با چین دارند خواهند توانست رای مثبت چین را هم در مورد تحریم های بیشتر بر علیه ایران جلب کنند. به این شکل بحث تحریم ها جدی تر خواهد شد و ما باید با دقت عوارض آن بر جنبش را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

دهه ی مقاومت

در مورد حرکت بزرگ مردم در روز 22 بهمن که در پیش است دیروز صحبت کردیم و پیشنهاد های جدیدتری هم پس از آن مطرح شده است. همه ی اینها تا به اینجا یک نکته را به ما نشان می دهد و آن هم اینکه به هر دلیلی مجموعه ی عوامل کار به جایی رسانده است که دهه ی مقاومت و تظاهرات 22 بهمن که در پیش است در حال نزدیک شدن به یک نقطه ی کلیدی است که فردا بیشتر درباره ی آن بحث خواهیم کرد.

تا فردا شاد، پیروز و موفق باشید،

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 

--

خشمت را سرکوب کن

*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر