۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

معاون خانه ی کارگر خبر داد: اخراج سیل آسای کارگران

    معاون خانه ی کارگر خبر داد: اخراج سیل آسای کارگران


    • معاون خانه ی کارگر از اخراج سیل آسای کارگران در آغاز سال ۸۹ خبر داد. به گفته ی وی اخراج کارگران در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال ۸۷ از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شد. وی با اشاره به افرادی که مشکلات خود را به صورت توافقی حل می کنند، تصریح کرد: با احتساب آن ها، اخراج ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است ...


     اخبار روز: معاون خانه ی کارگر از اخراج سیل آسای کارگران در آغاز سال ٨۹ از کارخانه ها و کارگاه خبر داده است.

    به گزارش ایلنا حسن صادقی گفته است اخراج کارگران در تعطیلات عید نوروز سال جاری نسبت به سال ٨۷ در استان تهران از رشد ۴۹ درصدی برخوردار است. صادقی در گفت وگو با ایلنا افزود: اگر این اخراج ها را به کل کشور تعمیم دهیم رشد اخراج ها بیش از ۵۰ درصد خواهد بود. وی با اشاره به افرادی که به اداره کار مراجعه نمی کنند و مشکلات خود را به صورت توافقی حل می کنند، تصریح کرد: اگر این مورد را هم در نظر بگیریم اخراج ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

    صادقی رشد نگران کننده اخراج نیروی کار را بیانگر نگرانی بخش صنعت از سیاست های اقتصادی دولت و لایحه هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد و اظهار داشت: ریسک سرمایه گذاری در بخش صنعت بالا رفته است.

     

    صادقی تغییر در قوانین بازنشستگی مثل ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، افزایش هزینه سربارها از جمله حمل و نقل، نگرانی از آینده صندوق بیمه بیکاری و عمل نکردن دولت به تعهدات خود در قبال این صندوق را از عوامل بالارفتن ریسک بخش صنعت برشمرد و افزود: البته واردات بی رویه هم از دلایل دیگر نگرانی در این بخش است.

    این مقام کارگری با مثبت ارزیابی کردن حمایت دولت از صنعت خودروسازی، خاطرنشان کرد: کاش این حمایت به همه صنایع تعمیم داده می شد و صنایعی مثل صنعت نساجی، مواد غذایی، درودگری، پوست و چرم، کشاورزی و کفش هم مورد توجه دولتمردان قرار می گرفت و دولت نگاه تبعیض آمیزی نسبت به صنایع نداشت.

    به اعتقاد صادقی برخی از دولتمردان به دلیل احتمال ناراحتی چینی ها از ایران از حمایت برخی صنایع داخلی طفره می روند. 

     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر