۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

دیدار جمعیت زنان نو اندیش دینی با دکتر زهرا رهنورد


جرس: اعضای جمعیت زنان نو اندیش دینی دیروز –چهارشنبه –با دکتر زهرا رهنورد نویسنده و استاد دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار همچنین تعدادی از رونامه نگاران ،دانشجویان و حقوقدانان زن نیز حضور داشتند.

کلمه به نقل از کانون زنان ایرانی نوشت:  در آغاز این دیدار دکتر فاطمه راکعی ،دبیرکل جمعیت زنان نواندیش ضمن تبریک سال نو به زهرا رهنورد ،گزارشی مبسوط از فعالیت های این جمعیت به وی ارائه کرد.

زهرا رهنورد ،ضمن استقبال از افزایش فعالیت های حزبی و تشکیلاتی زنان بر نقش پیشتاز و تاثیرگذار زنان در جنبش سبز تاکید کرد و گفت :"بدون حضور زنان هیچ نقطه اوجی در تاریخ کشور ما مشاهده نمی شود و جنبش سبز نیز بدون زنان هرگز نمی توانست به چنین اوجی برسد."

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرائت نظام موجود از حقوق زنان به هیچ عنوان اسلامی نیست ،گفت : "در همه این سالها کسانی سعی کرده اند ، نظریات ارتجاعی خود را به نام اسلام جا بزنند . اسلام یک دین مترقی است و قابلیت تعامل با دنیای مدرن و اندیشه های جدید را داراست و اجتهاد زنده و پویا فرصت نو آوری و زمانه شناسی را به آن اعطا کرده است .تبعیض هایی که به نام اسلام نسبت به زن روا داشته می شود ،هیچ ربطی با اندیشه های پویای اسلام ندارد."

دکتر رهنورد بار دیگر بر رفع انواع تبعیض بویژه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان تاکید کرد و گفت :" همه اقشار زنان سرزمین ما بویژه زنان طبقات محروم از قوانین تبعیض آمیز رنج زیادی می کشند و مطمئنم حتی مردان آزاده کشورمان نیز از این تبعیض ها رنج می برند و سر افکنده اند ."

وی در پایان سخنان خود ،به ارتباط دوستانه جنبش سبز و جنبش زنان اشاره کرد و گفت : چند جنبش بزرگ مثل جنبش زنان ، جنبش کارگران ،جنبش دانشجویان ، جنبش معلمان ، درون جنبش عظیم سبز قرار دارند که شعارهای عمومی آزادی، رفع تبعیض ، قانون گرایی و دمکراسی خواهی ، خواسته مشترک همه آنهاست و پایداری این جنبش ها به پیروزی جنبش سبز کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان حقوق زن به بیان دیدگاههای خود در باره مسائل زنان و همچنین جنبش سبز پرداختند .چند زن شاعر از جمله خانم تاجبخش نیز به قرائت اشعار خود پرداختند که مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.



-- 
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر