۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 19 خرداد 1389

 

     

     

    متن پیاده شده روز چهارشنبه 19 خرداد 1389 - محسن سازگارا

     

    سلام، چهارشنبه 19 خرداد 89، 9 ژوئن 2010 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.
 
موضوع اول نامه خوب هشت گروه طرفدار جنبش سبز به وزارت کشور که طی آن اعلام کردند راهپیمایی روز شنبه 22 خرداد در سالگرد انتخابات سال گذشته از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر در مسیر میدان امام حسین به میدان آزادی در تهران خواهد بود. راهپیمایی توام با سکوت است، رنگ سبز نمادی است که در راهپیمایی خواهد بود، بدون سخنران، بدون قطعنامه، بدون حمل سلاح. امنیت راهپیمایی با برگزارکنندگان ولی امنیت کل مسیر با دولت هست. اجرای قانون اساسی و انتخابات آزاد که از اهداف مهم جنبش هست مضمون پلاکاردها خواهد بود. با ارسال این نامه خوب دو نفر آقایان ابوالفضل قدریانی و شکوری راد هم به عنوان نماینده به وزارت کشور معرفی شدند و گفته شده که اختیار کافی دارند که هر بندی را هم اگر خواستند تغییر بدهند. بنابراین به این ترتیب با نوشتن این نامه هوشیارانه در واقع حکومت خلع سلاح شده است و نمی تواند بهانه گیری بکند، کاملاً دست را باز گذاشتند و کاملاً هم تاکید بر مسالمت آمیز بودن و سکوت و آرامش شده در راهپیمایی در این نامه. بنابراین باید ببینیم که آیا قصد حکومت فقط دفع الوقت است از ترس اینکه مردم بسیج شوند و حرکت بکنند و یا اینکه ممکن است که اقدامی بکنند.
 
اما نکته دومی که می خواستم بگم در بحث آکسیونهای 22 خرداد اگر خاطرتان باشد قبلاً صحبت کردیم که ما برای شنبه 22 خرداد اعتصاب یک روزه ای هم پیشنهاد شده بود از طرف کمیته اجرایی مقاومت مردم ایران که برای اینکه این موضوع را به میان مردم ببریم باید اطلاع رسانی بکنیم، باید که در صورت خطر برای کارمندان، کارگرها اصرار نداشته باشیم که نروند سر کار. بروند سر کار ولی کم کاری بکنند، مغازه ها در صورتی که خطر دارد برایشان توضیح بدهیم که می توانند یک نصفه روز و یا حتی چند ساعت، همان ساعات راهپیمایی مثلاً یا بعد از ظهر آن تعطیل بکنند کاری که مثلاً در فلسطین هم می کردند و در خیابانها هم ایجاد ترافیک و راهبندان نکته دیگری است که به طرح اعتصاب یکروزه و کمک رسانی این آکسیون به آکسیون راهپیمایی بسیار موثر خواهد بود، کاری قبلاً هم تمرین کردیم و این را هم بگویم که در واقع با ایجاد ترافیک و آمدن ماشینها در خیابان، این امکان هم بوجود می آید که اگر وزارت کشور این دفع الوقت را بکند و نخواهد اجازه بدهد آنوقت با استفاده از کارهایی که برای تجهیز مردم برای اعتصاب یکروزه کردیم، می توانیم در همان ساعت 4 و 5 بعد از ظهر به بعد تا 8 یا 9 شب در واقع به سراغ تظاهرات پراکنده در سطح شهر برویم. اما در مورد سایر فعالیتهای این روز که بحث اعتصاب یکروزه را انجام دادیم، برگزاری سالگرد شهدا بعداً به آن می پردازیم در هفته آینده.در مورد تظاهرات بحث کردیم اما در مورد عدم پرداخت قبوض مربوط به سرویس ها و خدماتی که از طرف دولت گران می شوند، من این نکته را باید تاکید بکنم که این مسیری است که کمیته اجرایی مقاومت مدنی پیشنهاد کرده از مجموع پیشنهادهایی که بچه های مختلف و فعالین کردند. به دلیل اینکه دولت چاره ای جز گران کردن گاز، برق، آب، تلفن و یا اتوبوس شرکت واحد و سایر خدماتی که می دهد ندارد به دلیل ورشکستگی اقتصادی دولت، بنابراین کار کردن یک به یک روی قبض این خدمات یا سرویس هایی که دولت می دهد این مسیری است که از این پس پیش روی جنبش قرار دارد و از بهترین روشهای عدم همکاری و نافرمانی در مقابل حکومت است که راجع به این آکسیون بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد و در مورد برگزاری انتخابات نمادین و مردمی من در روزهای آینده صحبت می کنم.
 
اما راجع به الله اکبر سر بامها باید نکته ای را که بگویم این است که در واقع نکته سومی که می خواستم بگویم این است که دیشب در واقع در بخشهایی از تهران الله اکبر گفتن شروع شده، به گوش رسیده و خیلی خوب در یک سال گذشته این آکسیون را ما یاد گرفتیم که قبل از هر آکسیون بزرگی که می خواهیم انجام بدهیم با الله اکبر گفتن سر پشت بام که بعضی ها پیشنهاد کردند به درستی که می توانیم صدا را اضافه هم بکنیم با وسایل دیگر و بلند تر بشود مجموع صداهای ملت، این مثل آتش تهیه و مثل یک آمادگی است که آماده می کند همه را و همبسته می کند و به تقویت همبستگی و مقاومت ملی کمک می کند برای اینکه وارد اعتصاب عمومی و یا تظاهرات خیابانی شویم.بنابراین این که از دیشب در پاره ای از نقاط تهران شروع شده کار خوبی است البته جمعه ساعت 10 شب همه دست به دست باید در واقع الله اکبر در سطح تهران و تمام کشور بگوییم و عزم ملت را و یکپارچگی ملت را برای سالگرد انتخابات به این ترتیب می توانیم نشان بدهیم.
 
نکته دیگری که می خواستم بگویم این است که آقای احمدی نژاد در نشست سیکا، کنفرانس امنیت در ترکیه، در مصاحبه مطبوعاتی که کرده دیگه حرفهایی زده از قبیل اینکه ایران آزاد ترین کشور دنیاست و انتخابات ایران سالم ترین انتخابات دنیاست که به نظرم اینها حتی دیگر از نوع حتی دروغهای گوبلزی وزیر تبلیغات هیتلر نیست که می گفت دروغ را هر چه بزرگتر بگی باور کردنش آسانتر است. به نظرم دیگر باید از جنس مریضی این حرفها را باید حساب کرد به همین دلیل هم کسی جدی نمی گیرد. به هر حال در حاشیه همین نشست آقای پوتین که او را باید مرد اصلی روسیه دانست تاکید کرده که اتفاق نظر در مورد تحریم ایران وجود دارد، فرانسه هم که گفته قطعنامه تحریم ایران آماده رای گیری است. به این ترتیب به نظر می رسد که این مسیر با بی تدبیری آقای احمدی نژاد و شخص آقای خامنه ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این پروژه اتمی را راه برده دارد به جایی می رود که تحریم های سنگین تری در انتظار ایران خواهد بود.
 
نکته بعدی اینکه با حرف آقای انصاری مسوول نشر آثار آقای خمینی به نظر می رسد که یک پرده دیگری هم از این ماجرای جمعه کناررفته و به نظر می رسد که آقای نجار وزیر کشور آدم اصلی طراح این ماجراها بوده و امثال آقای نقدی و اینها به او کمک می کردند و کارهایی مثل کش دادن سخنرانی آقای احمدی نژاد یا راه ندادن قاری هایی که در نظر گرفته بودند یا یک عده را از شش صبح بفرستند آنجا، اینها بنظر می رسد کارهایی است که در انتهای آن می خواستند آقای سید حسن خمینی را حذف کنند.
 
نکته بعدی اینکه آقای خامنه ای در صحبتی که برای وکلای مجلس داشته در این دعوای مجلس و دولت کاملاً نشان داده می شود که وسط را گرفته و به دلیل این هم که در مورد، البته طرفدارهای هر طرف هم از صحبتهای ایشان تیترهای مورد علاقه خودشان را زدند ولی در مورد سکوت ایشان در مورد حادثه روز جمعه به نظر می رسد که آقای خامنه ای تصمیم خود را گرفته و تصمیم گرفته که روبروی آقای خمینی و همواداران آقای خمینی و خانواده آقای خمینی بایستد.
 

    نکته دیگری که می خواستم بگویم بحث معمای آقای شهرام امیری هست، دانشمند ایرانی که گفتند به غرب پناهنده شده و ایران مدعی است که دزدیده شده. دو تا فیلم با دو مضمون یکی با مضمون ادعای ایران که دزدیده شده و شکنجه شده و دیگری اینکه در حال درس خواندن است و جایش هم خیلی خوب است. که اتفاقاً دو تا آدم مختلف هم بنظر می رسند اما معمای آقای امیری حل نشده.

     

    تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

     

     اندکی صبر سحر نزدیک است.

     

     به امید پیروزی ایران و ایرانی.

     

    --

    سبز مي مانيم، تا هميشه

    همه باید مهیای خرداد پر حادثه باشیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر