۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

اعتراض سازمان‌های بین‌المللی کارگری به پرونده‌ سازی برای اسانلو

اعتراض سازمان‌های بین‌المللی کارگری به پرونده‌ سازی برای اسانلو

 پیشتر نیز، فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل در بیانیه ای بشدت از نحوه رفتار مقام های ایرانی با منصور اسانلو انتقاد کرده بود.

به گزارش رادیو فردا، دیوید کاکراف می‌گوید: "ما به طور فعال برای آزادی منصور اسانلو مبارزه می‌کنیم. آقای اسانلو چهره بسیار شناخته شده و محبوبی در اتحادیه های کارگری در جهان به حساب می‌آید و ما به هیچ وجه، اعتقادی به اتهام های وارد شده به او نداریم."

دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل با اشاره به انتقال منصور اسانلو به بند انفرادی در زندان رجایی شهر می افزاید: "آقای اسانلو هیچ اقدامی انجام نداده است که بر اساس آن، چنین رفتاری در مورد او انجام گیرد."

کاکرافت با اشاره به این که در نظر است تا تظاهرات‌های متعدد دیگری در اعتراض به عدم آزادی اسانلو برگزار شود، می‌گوید: "به دنبال سازماندهی تظاهراتی درجهان هستیم که نشان دهیم اعمال حکومت ایران زیر نظر جنبش کارگری در تمام کشورهای جهان قرار دارد و از حکومت ایران می خواهیم که فورا منصور اسانلو را آزاد کند."

دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل درباره خبر تشکلیل پرونده جدید برای اسانلو، که به گفته همسرش دلیل اصلی انتقال وی به بند انفرادی بوده، می گوید: "با توجه به اینکه بیش از نیمی از دوره محکومیت پنج ساله زندان منصور اسانلو سپری شده است و بر اساس قوانین ایران باید آزاد شود."

دیوید کاکرافت اضافه می کند: "کاملا روشن است که رژیم از آزادی منصور اسانلو به خاطر محبوبیتش بین کارگران نگران است و از همین رو تلاش می کند به هر طریق ممکن او را در زندان نگاه دارد."

وی تاکید کرد که منصور اسانلو، سیاستمدار نیست و تنها یک فعال کارگری است و از حق تشکل یابی و حقوق اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دفاع می کند.

دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل می گوید: "سازمان های بین المللی کارگری قصد شکایت از ایران را دارند" و می افزاید: «ما در مورد رفتار حکومت ایران با فعالان کارگری به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی کار و همه سازمانهای جهانی شکایت می کنیم. ما به اقدامات خود برای آزادی منصور اسانلو و ابراهیم مددی معاون او همچنان ادامه خواهیم داد."

در همین حال، گای رایدر، دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، در نامه ای به دبیرکل سازمان بین المللی کار، آی ال او، رفتارهای صورت گرفته با منصور اسانلو را "شکنجه" نامید و از نقض حقوق اتحادیه ای در ایران به شدت انتقاد کرد.

رایدر از سازمان بین المللی کار خواست که از مقام های جمهوری اسلامی بخواهد تا حقوق پایه ای اتحادیه ای و نیز حقوق بشر در ایران را اجرا کند.

بازداشت منصور اسانلو در تیر ماه سال ۱۳۸۶ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و صدور حکم پنج سال زندان علیه او اعتراض های گسترده ای را در ایران و جهان به دنبال داشته است. تظاهرات گسترده‌ای نیز در ده ها کشور جهان از سوی سازمان های بین المللی کارگری وحقوق بشری در همبستگی با اسانلو و سایر فعالان کارگری در ایران برگزار شده است.

فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل در بیانیه خود از تظاهرات اتحادیه کارگران حمل و نقل اندونزی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در روز هشتم ماه ژوئن خبر داده است.

 



--
سبز مي مانيم، تا هميشه
همه باید مهیای خرداد پر حادثه باشیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر