۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

متن پیاده شده روز پنجشنبه 20 خرداد 1389 - محسن سازگارا

متن پیاده شده روز پنجشنبه 20 خرداد 1389 - محسن سازگارا

 

سلام

پنجشنبه 20 خرداد 89، 10 ژوئن 2010 میلادی

امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم:

 

موضوع اول: شب گذشته در بسیاری نقاط تهران صدای الله اکبر بلند شد و همانجور که دیروز هم صحبت می کردیم به عنوان آمادگی برای 22 خرداد و حرکت هایی که در طول روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد، الله اکبر آمادگی خیلی خوبی ست. همان طور که قبلا هم از قول کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران (کاما) خدمتتان گزارش کرده بودم، 5 کاری که پیشنهاد شده بود؛

 

1-      اعتصاب یک روزه در سالگرد انتخابات و شهدای جنبش

2-      تظاهرات در سالگرد انتخابات

3-      عدم پرداخت قبوض مربوط به سرویس ها و خدماتی که از طرف دولت گران می شوند.

4-      برگزاری انتخابات نمادین و مردمی

5-      الله اکبر سر بام ها در پاره ای از شب ها

 

دو تا از آن ها را صحبت کردیم. موضوعات سوم و چهارم را روز های بعد بهش می پردازیم اما 3 تا از این آکسیون ها در جریان است که راجع به آن صحبت می کنیم. 

راجع به تظاهرات 22 خرداد، سالگرد انتخابات روز شنبه، سه گزینه پیش روی ماست:

اگر به طور رسمی مجوز صادر بشود، همانطور که دعوت شده میدان امام حسین تا میدان آزادی از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر در کمال آرامش راهپیمایی سکوت با نمادهای سبز و با پلاکارد انتخابات آزاد و سایر بحث هایی که روزهای قبل در موردش صحبت کردیم. اما چون به احتمال زیاد بیشتر قصد وقت تلف کردن دارند و فکر می کنند با این کار جنبش را به تردید و تعلل می اندازند، 

اگر فرض دوم باشد، یعنی عدم صدور مجوز که امکانش هم خیلی زیاد است؛ شش میدان در سطح شهر تهران پیش نهاد شده که بعنوان مراکز تجمع پراکنده باشد: میدان هفت حوض نارمک در شرق تهران، فلکه صادقیه در غرب، سعادت آباد در شمال، میدان ونک، میدان راه آهن در جنوب تهران و میدان هفت تیر در مرکز تهران به عنوان مناطق شش گانه بچه ها پیشنهاد کرده اند که در سطح شهر تهران این جاها مراکز تجمع باشد، در صورتی که برای راهپیمایی مجوز رسمی صادر نشود. 

من تاکید می کنم و از شما خواهش می کنم که در صورتی که تراکم امنیتی و نظامی در این شش مکان زیاد باشد، خطر داشته باشد، به هیچ وجه هنر نیست که خودمان را درگیر خطر بکنیم و خدای نکرده ضرب و جرح، دستگیری یا زد و خورد داشته باشیم. 

آنوقت پخش شدن در سطح شهر با روشی که به سبک چهارشنبه سوری انجام دادیم کار بعدی مان است که می توانیم در سطح شهر پخش بشویم و کنترل شهر را چندین ساعت در اختیار داشته باشیم. ضمن اینکه حتی در این شش میدان هم اگر تجمع بود و خطر نداشت باید پوشاندن صورت و احتیاط های لازم انجام بشود و راه های حرکت به نقاط مختلف و برق آسا کار کردن را باید در دستور قرار بدهیم.

اما همانطور که قبلا هم صحبت کردیم، برای روز 22 خرداد، تظاهرات به شکلی که صحبت شد، عصر از ساعت 4-5 بعد از ظهر تا 8-9 شب، یک گزینه است. و اعتصاب یک روزه که روزهای قبل در موردش صحبت کردیم گزینه دومی ست که این دوتا مکمل همدیگر هستند. همانجور که قبلا هم گفتیم مثل دو تیغه یک قیچی گلوی حکومت را می برند برای اینکه اگر حکومت فشار امنیتی را بالا ببرد، کمک می کند که مردم راحت تر در خانه بنشینند و فشار امنیتی را کم بکند، کمک می کند که مردم راحت تر به خیابان بیایند. و خواهش من از شما اینست که روی هر دو آکسیون کار بشود و این دوتا خیلی به هم کمک می کنند. و در مورد اعتصاب یک روزه روزهای قبل صحبت کردیم که در درجه اول، اطلاع رسانی است. دوم، در صورت خطر رفتن سرکار ولی کم کاری است. سوم، مغازه ها در صورت خطر نیمه تعطیل باشند یا در همان ساعت هایی که ساعت تظاهرات است می توانند کرکره را پایین بیاورند و تعطیل کنند و همین طور نکته آخر که بسیار مهم است مسئله ترافیک در خیابان است و ایجاد راهبندان و بریدن ارتباطات سرکوبگران در جاهای مختلف و فضا دادن به تظاهرات در شش میدان یاد در سطح شهر.

 

موضوع دوم: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب شد. ترکیه و برزیل رای مخالف دادند. لبنان رای ممتنع داد و دوازده کشور رای مثبت دادند. این قطعنامه اجازه می دهد که کشتی های ایران در سطح دنیا بگردد. و مقدار زیادی هم روی شرکت های سپاه از جمله قرارگاه خاتم الانبیا که بسیاری از پروژه های نفتی کشور را گرفته اند، در لیست تحریم قرار دارد. بحث مفصل راجع به قطعنامه را روزهای بعد به آن می پردازیم. جامعه جهانی بسیار سریع تر از آنکه انتظارش می رفت، این قطعنامه را تصویب کرده و حکومت ایران را بسیار شگفت زده کرده است. به هر حال آقای احمدی نژاد حسب معمول با لغت های خودش است، "کاغذپاره" است و "دستمال چرک" است ولی بسیار جا خورده اند چون رئیس سازمان انرژی اتمی از چین گله کرده، همین طور تنش ایران و روسیه بالا گرفته تا آنجا که پریشب آقای احمدی نژاد در ترکیه گفته بود روسیه خودش را در دشمنی با ما قرار ندهد که متقابلا آقای پوتین هم که مرد اصلی روسیه است گفته بود که برای ارتباط با دنیا باید خوش معاشرت تر باشد این مسئول ایرانی. با این طعنه ها تنش لفظی بین رهبران بین دو کشور بالا گرفته و باعث شده آقای احمدی نژاد در قسمت دوم کنفرانس شرکت نکند و مهمانی نهار را هم شرکت نکند. به هرحال انزوای بین المللی حکومت کودتایی در ایران با تصویب این قطع نامه شدت گرفته بخصوص اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها برنامه ریزی کرده اند که بعد از این مرحله سازمان ملل تحریم های اضافه ای را خودشان تصویب کنند.

 

موضوع سوم: آقای هاشمی رفسنجانی در دفترش در جواب روزنامه وطن امروز که ارگان آقای احمدی نژاد است، نامه مفصلی نوشته که خواندش را به شما توصیه می کنم چرا که در اینجا طعنه هایی هم به آقای خامنه ای دارد که سکوت او باعث شده به هاشمی حمله بکنند و مقایسه ای بین آقای خامنه ای و آقای خمینی کرده و او را جلوی آقای خمینی گذاشته و تایید کرده که در انتخابات های گذشته هم دائما این آقایون یا تقلب کردند یا در صدد تقلب بودند. و به هرحال تنش آقای هاشمی با کودتاچی ها بالا گرفته است.

 

موضوع چهارم: آیت الله وحید خراسانی، پدر زن آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه هم از برخورد با حسن خمینی اظهار تاسف کرده است.

 

موضوع پنجم: جمعه و شنبه آینده اجلاس شانگهای مسئله عضویت ایران مطرح است و به احتمال زیاد هم روسیه و هم چین مخالفت خواهند کرد و ایران را به این اجلاس هم راه نخواهند داد.

 

موضوع ششم: شاید شبیه به جوک باشد، سردار رحیم صفوی گفته است رهبری یک و نیم میلیارد مسلمان جهان مسئولیت سنگینی است که به دوش مقام رهبری است. منتها رهبری ای که هیچ کس در دنیا قبول ندارد و داخل کشور به زور آقای خامنه ای را قبول دارند. فقط باید گفت این از نمونه چاپلوسی هایی است که آقای خامنه ای خوشش می آید.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

-- 

سبز مي مانيم، تا هميشه

همه باید مهیای خرداد پر حادثه باشیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر