۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

منبعد "چماق عريان" حکومت می‌کند! گام‌های مصباح و احمدی‌نژاد برای بلعيدن کشور! بابک داد

منبعد "چماق عريان" حکومت می‌کند!
گام‌های مصباح و احمدی‌نژاد برای بلعيدن کشور! 

به فاصله يک هفته از حمله گروه‌های سازمان‌يافته به بيوت مراجع تقليد در قم و سکوت شرم‌آور مجلس در مقابل اين تهاجم‌ها، ديروز شتر همين "اوباش‌سالاری" در مقابل مجلس لاريجانی هم زانو زد و نوبت به توهين و حذف به او و سايرين هم فرا رسيد! آن‌ها با چشمان خود ديدند "راز بقا" بزرگ‌ترين راز هستی است و نوبت شکارشدن، گاهی قبل از آن‌که فکرش را بکنيد، فرا می‌رسد! خيلی سخت نيست در ميانه همه جنجالهايی که در کشورمان برپاست، رد پای اتفاقات بزرگتری را ببينيم که در شرف وقوع هستند. اکنون آيت الله مصباح يزدی نزديک تر از هميشه به تصاحب کرسی رهبری جمهوری اسلامی است و در حال اندازه گيری "جامه ولايت" و برداشتن آخرين گامهای خود است. بعد از يکسره کردن کار بيت امام و مراجع قم، اکنون نوبت به بريدن بقيه شاخه هايی است که مقام معظم رهبری می توانست از آنها بياويزد و مدتی بر قدرت باقی بماند؛ هاشمی رفسنجانی، سران جنبش سبز، مجلس، مجمع تشخيص مصلحت، خبرگان...؟ اينکه در سر آقای مصباح چه می گذرد، چيز پيچيده ای نيست. ولی نکته مهم اين است که اين روزها نوبت "نسق گيری از مجلس" بود که گهگاه صداهايی از آن بر می خاست! جنجال اين نسق گيری، باز هم "فرقه مصباحيه" را به سايه برد تا روزی که زمان "ظهورشان" فرا برسد!

در اين هفته مجلس شورای اسلامی، دو مصوبه جنجالی داشت که جنجال بر سر اولی، باعث شد اهميت مصوبه دومی ناديده گرفته شود! مصوبه اول مجلس مخالفت با دولتی شدن نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی و به نوعی مخالفت با تصاحب اين دانشگاه توسط دولت کنونی بود. اين مصوبه باعث شد گروههای سازمان يافته مقابل مجلس تجمع کنند و بر عليه "مجلس فرمايشی!" شعار دهند و با شعارهای تندی بر عليه علی لاريجانی رئيس مجلس، خواهان لغو اين مصوبه شوند! علی لاريجانی در سخنانش اين تجمع و شعارهای دانشجويان بسيجی در مقابل مجلس را "بی ادبانه، دريدگی و ..." خواند اما نهايتا" امروز با لغو اين مصوبه جنجالی، بر خواست همان جماعت "دريده" کردن گذارد و مجلس وابسته و ضعيف هشتم، به طور علنی تسليم تهديدهای اوباشان شد! گروه سرکوبگری که به طور واضحی تهديد کردند "مجلس را به توپ خواهند بست"!

امروز مجلس با يک طرح فوريتی، مصوبه خود را پس گرفت و راه را برای "تسخير دانشگاه آزاد توسط دولت کودتايی" هموار کرد. اما مصوبه دومی که بی سروصدا از کنار اين غوغاها عبور کرد، تمديد دوره شوراهای شهر و روستای کنونی از چهار سال به شش سال و به بهانه "تجميع انتخابات" بود! بر اساس اين مصوبه، شوراهای کنونی که عمدتا" از حاميان احمدی نژاد در انتخابات سال قبل بودند، به جای دوره چهارساله قانونی شان، می توانند تا زمان برگزاری انتخابات بعدی رياست جمهوری (سه سال ديگر) باقی بمانند تا هر دو انتخابات رياست جمهوری و شوراها همزمان برگزار شوند.

شايد جنجال های ديروز و امروز مجلس، کمی بيش از اهميت واقعی شان توسط برخی رسانه های دولتی بزرگنمايی شدند تا اهميت اين مصوبه دوم ناديده گرفته شود. با تمديد دوره شوراهای کنونی، احمدی نژاد بهترين حاميان مالی خود را در شوراها و شهرداريها برای انتخابات دوره بعد رياست جمهوری حفظ خواهد کرد و در آن زمان از کمکهای ميلياردی شوراها و شهرداريها برای بقای "حکومت مادام العمر" خود بهره خواهد گرفت. تا آن زمان او دو گزينه خواهد داشت؛ يا جانشين مناسبی برای خود انتخاب خواهد کرد و مانند مدل «پوتين/ مدودف» در روسيه، با يک جابجايی تاکتيکی در قدرت باقی خواهد ماند. و يا به حدی گستاخ خواهد شد که طرح رياست جمهوری مادام العمر خود را به کرسی بنشاند. که البته احتمال اين دومی بيشتر است. چون هم او جسارت لازم برای اين کارها را دارد و هم سايرين را به اندازه کافی ضعيف خواهد کرد که مخالفتی با وی نکنند. پروژه ضعيف کردن ديگران، مدتهاست کليد خورده و اکنون نوبت تصاحب دانشگاه آزاد و تسخير ثروتهای نجومی آن و زهر چشم نشان دادن به مجلس بود که همه اينها به لطف "چماق عريان" حل و رفع شد.

تا سه سال ديگر، احمدی نژاد طرحهای بسياری برای عملی کردن نقشه های خود برای "بقا" در سر دارد، ولی او ظاهرا" بيننده خوبی برای سريال مستند "راز بقا" نبوده، وگرنه می دانست هميشه جانوران ديگری هستند که منتظر خوردن روباه شکارچی به انتظار نشسته اند و کاردهای خود را تيز می کنند! همان طور که علی لاريجانی هنوز واقعيتهای اين بازی را باور نکرده است. امروز لاريجانی و ساير اصولگرايان "آينده محتوم" خود را در جريان اين جنجالها ديدند. به فاصله يک هفته از حمله گروههای سازمان يافته به بيوت مراجع تقليد در قم و سکوت شرم آور مجلس در مقابل اين تهاجم ها، ديروز شتر همين "اوباش سالاری" در مقابل مجلس لاريجانی هم زانو زد و نوبت به توهين و حذف به او و سايرين هم فرا رسيد! آنها با چشمان خود ديدند "راز بقا" بزرگترين راز هستی است و نوبت شکار شدن، گاهی قبل از آنکه فکرش را بکنيد، فرا می رسد! دير نيست زمانی که نوبت به مقام معظم رهبری برسد. آقای مصباح يزدی مدتهاست جامه رهبری را "پروو" می کند و حالا که بحث "راز بقا" شد بد نيست بدانيم "تمساح"، جاندار بسيار صبوری است که می تواند تا يک ساعت زير آب نفس خود را حبس کند و منتظر شکار بنشيند، پوست فوق العاده سختی دارد و شکارش هم بسيار دشوار است. دندانهای تمساح در همه سنين عمر دوباره در می آيند و در صورت نبودن غذا، تمساح قوی، همنوع ضعيف تر خود را می خورد.


فرصت نوشتن / روزنوشته های بابک داد
فيس بوک:




-- 
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر