۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

افزایش درآمد  ۷۳.۶ هزار میلیارد تومانی دولت در سال ۹۰ از قیمت سوخت

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جـــرس: به گزارش منابع خبری و پارلمانی، دولت طی سال گذشته، از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال ۹۰ معادل ۷۳.۶ هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته است.درآمد کسب کرده و درآمد دولت از محل افزایش قیمت سوخت‌هایی چون بنزین، نفت گاز و نفت سفید حدود بیست هزار میلیارد تومان بیش از رقمی بوده است که در بودجه سال پیش‌بینی شده بود.


به گزارش خبرآنلاین، براساس محاسبه صورت گرفته توسط مرکز پژوهشهای مجلس طی سال ۹۰ دولت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی که بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است معادل ۷۳.۶ هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته است.


این افزایش درآمد در حالی صورت گرفته است که کل اعتبار پیش بینی شده برای هدفمندسازی یارانه ها در بودجه سال ۱۳۹۰ معادل ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است، اما برآورد مرکز پژوهشهای مجلس نشان می دهد درآمد دولت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال ۱۳۹۰ حدود بیست هزار میلیارد تومان بیش از رقم پیش بینی شده در بودجه سال ۹۰ بوده است.


افزایش درآمد دولت در سال ۱۳۹۰ از فروش بنزین ۱۶.۴ هزار میلیارد تومان، از گازوییل ۳۱.۱ هزار میلیارد تومان، از نفت سفید چهار هزار میلیارد تومان، و از گاز مایع ۲.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

 




 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر