۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

کیسینجر: کسانی که صدای طبل جنگ را نمی شنوند ناشنوا هستند

کیسینجر: کسانی که صدای طبل جنگ را نمی شنوند ناشنوا هستند

هنری آلفرد کیسینجر دیپلمات مشهور آمریکایی است که در دوره ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به کار شد و پس از پایان دوره نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت در همان سمت با جرالد فورد به همکاری ادامه داد.

شفاف:هنری کیسینجر دیپلمات مشهور آمریکایی در تازه ترین سخنان خود به بررسی اوضاع خاورمیانه و ایران پرداخته است. سخنان وی از آن جهت اهمیت دارد که با وجود گذشت سالها از حضور این دیپلمات مشهور آمریکایی در دستگاه دیپلماسی آمریکا، ما همچنان شاهد پیاده شدن بخشی از نظریه های وی در سیاست خارجی ایالات متحده هستیم.

پایگاه خبری گلوبال ریسرچ توسط آلفرد هینز خبرنگار خود گفتگویی با هنری کیسینجر انجام داده است.


بر اساس این گزارش، هنری آلفرد کیسینجر دیپلمات مشهور آمریکایی است که در دوره ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به کار شد و پس از پایان دوره نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت در همان سمت با جرالد فورد به همکاری ادامه داد. اکنون او 89 ساله است و جزء استراتژیست‌های ارشد آمریکاست و از او به عنوان بزرگ‌ترین استراتژیست نیز نام می‌برند.

وی در مصاحبه خود با گلوبال ریسرچ گفته است: اگر شما صدای کوبیده شدن بر طبل جنگ را نمی شوند، احتمالا ناشنوا هستید. شما باید خود را برای پایان دنیا که بسیار قریب الوقوع است، آماده کنید. فقط خدا بچه های ما را نجات دهد.

هنری کیسینجر که مشهورترین استراتژیست زنده دنیا در مورد مسائل بین المللی است، در سخنان خود در این مصاحبه حوادثی را که هم اکنون در دنیا و به ویژه در منطقه خاورمیانه در حال وقوع است، فاش کرده است.

بر اساس این گزارش، کیسینجر که هم اکنون در آپارتمان خود در منهتن زندگی می کند، معمولا تحلیل های جامعی از حوادث آینده دارد و معمولا تا حدی از زمان خود جلوتر است.

در سخنان کیسینجر در این زمینه می خوانیم: آمریکا هم اکنون در حال راضی کردن روسیه و چین در مورد ایران است. البته ایران هدف اصلی و نهایی اسرائیل است. ما به چین اجازه داده ایم که قدرت نظامی خود را افزایش دهد و به روسیه نیز اجازه داده ایم که برای احیای قدرت دوران شوروی تلاش کند. در واقع ما به آنان رویای دروغین دلیر بودن و پهلوان پنبه بودن را اعطا کرده ایم که این مسئله به نابودی سریع تر آنان کمک خواهد کرد. در واقع آمریکا مانند یک تیرانداز سریع و فرز در برداشتن اسلحه عمل می کند و زمانی که قصد انجام حمله را داشته باشد، آنگاه بنگ بنگ. جنگی که دنیا پیش رو دارد، رخ خواهد داد و اوضاع به قدری مشنج خواهد شد که تنها یک ابرقدرت می تواند در این جنگ پیروز شود.

دوستانه بگویم، این ابرقدرت ما هستیم. به همین دلیل است که اتحادیه اروپا تا این حد برای کامل کردن خود و تبدیل به یک دولت بزرگ و پر قدرت عجله دارد، زیرا آن ها می دانند که چه حادثه ای در شرف وقوع است. اروپاییان برای این که در این رقابت قدرت بقای خود را تضمین کنند، مجبور هستند که تبدیل به یک دولت کامل و جامع و منسجم شوند. این ضرورتی که برای اروپاییان وجود دارد مرا به این نتیجه می رساند که اروپایی ها کاملا می دانند مرحله نهایی مسابقه به سود آمریکا است. آه که چقدر من این لحظه فرح بخش را در رویای خود دیده ام.

کیسینجر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بهتر است مردم دنیا و مقامات کشورها نفت و ملت خود را کنترل کنند و همچنین ذخایر غذایی را نیز تحت کنترل خود درآورند، تصریح می کند: اگر شما یک فرد عادی باشید، ممکن است بتوانید خود را برای جنگ آماده کنید و این کار را از طریق حرکت به سمت روستاها و یا حومه شهرها و ساختن یک مزرعه انجام دهید. اما شما باید اسلحه خود را نیز به همراه ببرید. چرا که جمعیت گرسنه ها و قحطی زده ها در حوالی شما پرسه خواهند زد. علاوه بر این باید دقت داشت که حتی اگر نخبه ها و متخصصین امر بتوانند خود را نجات دهند و مکان امنی برای خود ایجاد کنند، باید در زمان جنگ به شدت مراقب باشند خود را مانند شهروندان عادی نشان دهند، زیرا همچنان این احتمال وجود دارد که پناهگاه آنان به تسخیر دیگران درآید.

استراتژیست مشهور آمریکایی در پایان سخنان خود می گوید: ما به ارتش گفته ایم که آمریکا مجبور است هفت کشور خاورمیانه را به دلیل منابع غنی آنان تحت کنترل خود قرار دهد و این در حالی است که دولت آمریکا تقریبا در حال به پایان رساندن این مرحله از برنامه خود است. همه می دانند که نظر من در مورد ارتش چیست، اما من مجبورم این مسئله را گوشزد کنم که ارتش در مورد حوادث اخیر بیش از حد اقدامات غیر ضروری انجام داده است.

این در حالی است که آخرین پله این راه پله صعود آمریکا یعنی ایران، واقعا در صدد برهم زدن و یک طرفه کردن توازن موجود است. اکنون سوال این است که چین و روسیه تا چه زمانی می توانند غیر فعال بمانند و شاهد اقدامات آمریکا در این زمینه باشند. روسیه و چین سرانجام زمانی که اسرائیل مجبور شود با تمام امکانات و سلاح های موجود خود وارد عمل شود و هر تعداد عرب را که می تواند از پای درآورد، از خواب بیدار خواهند شد. این امید وجود دارد که در صورتی که شرایط خوب پیش رود، نیمی از خاورمیانه به سرزمین اسرائیل تبدیل خواهد شد.

کسینجر افزود: جوانان ما در یک دهه گذشته به خوبی آموزش دیده اند، البته شاید ارتش این ادعا را می کند که به مردم آمریکا دلداری دهد. اما جالب است که بدانیم بازی جدیدی که با نام جنگ مدرن 3 ارائه شده است، مانند یک آینه دقیقا همان چیزی را نشان می دهد که قرار است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک در دنیا رخ دهد. جوانان ما در آمریکا و در غرب آمادگی کامل دارند، زیرا آنان به خوبی در برنامه ریزی های جامع آموزش دیده اند تا به سربازان خوب تبدیل شوند. و زمانی که به آنان دستور داده شود بیرون بیایند و با چینی ها و روس ها مبارزه کنند، ان ها مسلما این دستور را اجرا خواهند کرد. ما می توانیم یک جامعه جهانی جدید بسازیم، جامعه ای که در آن تنها یک ابرقدرت باقی خواهد ماند و آن ابرقدرت حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد. فراموش نکنید که آمریکا بهترین سلاح ها را در اختیار دارد، بهترین کارکنان ارتش که هیچ یک از دیگر کشورهای دنیا از آن برخوردار نیستند. ما زمانی که وقتش فرا برسد، آن سلاح ها و آن امکانات را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.

--

امسال:«سال گسترش مبارزه مدنی و مقاومت در برابر جنگ طلبی»
دستاورد هر راهپیمایی سکوت: تحکیم ارتباط با عناصر جنبش
پیروزی بزرگ؛ محصول ده‌ها پیروزی کوچک است
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر