۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

هفده مقام دیگر در لیست سیاه تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند

هفده مقام دیگر در لیست سیاه تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند

 جــرس: در ادامۀ تحریم های فراگیر علیه جمهوری اسلامی، اتحادیه اروپا در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران با قرار دادن نام ۱۷ فرد دیگر به فهرست سیاه این اتحادیه، برای این افراد فرمان مسدود شدن اموال و ممنوعیت صدور ویزا صادر کرد و شمار افراد این فهرست را به ۷۸تن رساند.

همزمان اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به تعدادی از شرکت‌های بیمه اجازه خواهد داد تا محموله‌های نفت خام ایران را تا زمان اجرایی شدن تحریم‌های نفتی این اتحادیه علیه ایران (در اول ژوئیه امسال) بیمه کنند.

 

به گزارش رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه اعلام کرد که نام ۱۷ فرد دیگر به دلیل «افزایش مداوم اعدام‌ها و سرکوب گسترده شهروندان ایرانی، از جمله حامیان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و اعضای اپوزیسیون» در فهرست سیاه این اتحادیه قرار گرفته‌ است.

بر اساس این گزارش، نام و مشخصات این افراد تا این‌ لحظه منتشر نشده است.

اتحادیه اروپا با متهم کردن این ۱۷ نفر به «نقض فاحش حقوق بشر» در ایران، نام آنها را در کنار ۶۱ فرد دیگری قرار داد که پیش از این به همین اتهام نام‌شان در فهرست سیاه اتحادیه اروپا جای گرفته بود.

 

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین روز جمعه تحریم‌ها علیه ۶۱ فردی را که پیشتر نام‌شان در فهرست سیاه این اتحادیه قرار داشت برای یک سال دیگر تمدید کردند.

اتحادیه اروپا مهرماه سال گذشته با ممنوعیت سفر و مسدود شدن سرمایه‌های ۲۹ تن از مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله حیدر مصلحی، مصطفی محمدنجار، محمد حسینی و صادق محصولی به اتهام نقض حقوق بشر موافقت کرد.

این در حالی است که این اتحادیه پیشتر نیز ۳۲ تن دیگر از مقام‌های ایران نظیر حسن فیروز‌آبادی، حسین طائب، محمدرضا نقدی، اسماعیل احمدی‌ مقدم و سعید مرتضوی را مورد تحریم قرار داده بود.

 

معافیت موقت برخی شرکت‌های بیمه اروپایی از تحریم‌ها

همزمان بی بی سی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به تعدادی از شرکت‌های بیمه اجازه خواهد داد تا محموله‌های نفت خام ایران را تا زمان اجرایی شدن تحریم‌های نفتی این اتحادیه علیه ایران (در اول ژوئیه امسال) بیمه کنند.

بر اساس گزارش ها، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند که امکان دارد به موجب این تصمیم که قرار است روز جمعه رسما به تأیید اتحادیه اروپا برسد، خرید نفتی ژاپن و کره جنوبی از ایران که بر اثر تحریم‌ها با محدودیت‌های بسیاری همراه است، کمی آسان شود.

گفتنی است، امتناع احتمالی بیمه‌گران اروپایی از وارد شدن به قراردادهای خرید نفت خام ایران، ریسک خرید نفت از این کشور را افزایش می‌دهد و می‌تواند بر بازار نفت آسیا تاثیر بگذارد.

 

مدیر عامل کشتیرانی ایران: سال نامساعدی را پشت سر گذاشتیم و اکثر مالکان کشتی ها دچار زیان شدند

در همین زمینه، و درحالیکه برخی مقامات دولت جمهوری اسلامی از "بی تاثیری تحریم های بین المللی" خبر داده بودند، محمد حسین داجمر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در بررسی وضعیت کشتیرانی طی سال نود به ایسنا گفت: "سال نود، سال نامساعدی برای فعالیت شرکت های کشتیرانی در کل جهان محسوب می شد به طوریکه اکثر مالکان کشتی ها جهت حفظ موقعیت خود و امکان ادامه فعالیت با چالش های جدی مواجه و دچار ضرر و زیان شدند.گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی در یک سال گذشته علی رغم مشکلات فوق، با تحریم ها ومحدودیت های اعمالی علیه فعالیت خطوط کشتیرانی در اقصی نقاط جهان نیز مواجه بوده است. اما با وجود چالش های مذکور این شرکت توانسته است با کاهش نرخها،افزایش کیفیت سرویس دهی هاو مشتری مداری،ظرفیت های خالی ناوگان خود راتا حد زیادی جبران کند و با توجه به اقدامات انجام گرفته، در سطح بازارهای بین المللی نیز عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند."


--

امسال:«سال گسترش مبارزه مدنی و مقاومت در برابر جنگ طلبی»
دستاورد هر راهپیمایی سکوت: تحکیم ارتباط با عناصر جنبش
پیروزی بزرگ؛ محصول ده‌ها پیروزی کوچک است
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر