۱۳۹۰ اسفند ۲۶, جمعه

پلیس هند، از شناسایی سه ایرانی مضنون به شرکت در سوء قصد سفارت اسرائیل خبرداد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via .: سحام نيوز :. by سحام on 3/15/12

سحام نیوز: پلیس هند از مقامات قضائی کشور خواست که برای سه ایرانی مشکوک به شرکت در حادثه تروریستی انفجار بمب در کنار اتومبیل ماموران سفارت اسرائیل در دهلی نو ، حکم دستگیری صادر کند. دو نشریه هندی "تایمز آف ایندیا" و "ایندین اکسپرس" با افشای این خبر که از جانب منابع پلیسی و نیز مقامات امنیتی کسب شده است، در عین حال اضافه کرده اند که نام این سه ایرانی را برای دولت ایران فرستاده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا به ادعای این نشریات این سه نفر با ویزای توریستی وارد هند شده اند و پس از واقعه تروریستی علیه سفارت اسرائیل در هند، که سیزدهم فوریه گذشته اتفاق افتاد ، کشور را ترک کرده اند.
هند از سازمان پلیس بین الملل (انترپول) کمک خواسته است که این سه نفر مشکوک به تروریسم را پیدا کنند.
ایندین اکسپرس از قول یک مقام امنیتی نقل کرده است که این سه ایرانی در زمان های متفاوتی وارد هند شده اند و هنگام خروج نیز با هم نبوده اند.
مقام امنیتی مدعی شده است که جزئیات سفر این افراد در اختیار آنها قرار دارد. این سه ایرانی دو هفته قبل از سوء قصد وارد هند شده اند و در یک هتل اقامت کرده اند.
باید یاد آوری کرد که هفته گذشته پلیس دهلی نو از دستگیری شخص دیگری خبر داد که مشکوک به شرکت در همین حادثه تروریستی بود.
مقامات پلیس –که نامشان ذکر نشده است- گفتند که فرد دستگیر شده ملیت هندی دارد و به عنوان روزنامه نگار برای شعبه خبرگزاری دولتی ایران "ایرنا" در دهلی نو کار میکرده است.
در حادثه تروریستی ماه فوریه گذشته، یک خانم دیپلمات اسرائیلی – که همسر وابسته نظامی سفارت اسرائیل نیز بود- بر اثر انفجار بمبی که یک موتور سوار به پشت اتومبیلش وصل کرده بود بشدت زخمی شد. همان روز در گرجستان نیز پلیس موفق به کشف بمبی شد که در اتومبیل یکی از کارکنان سفارت اسرائیل در تفلیس کار گذاشته شده بود. فردای آنروز نیز یک ایرانی در بانکوک بر اثر یک سلسله انفجار زخمی شد و پلیس تایلند اعلام که یک برنامه سوء قصد علیه دیپلمات های اسرائیل توسط چند ایرانی را کشف کرده است.
تهران تاکنون هر گونه دخالت در این حوادث را تکذیب کرده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر