۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

خبرنامه موج سبز - سه شنبه، دوم آذر 1389


جنبش سبز، یک حرکت اجتماعي فراگیر است که هرگز خود را مبری از خطا نمی انگارد و با نفی هرگونه مطلق نگري شرک آلود، بر گسترش فضای نقد و گفتگو در درون و بيرون جنبش تاکید دارد

(میرحسین موسوی)
banner.jpg
 

خبرنامه موج سبز - سه شنبه، دوم آذر 1389

شما در حال مشاهده خبرنامه روزانه گروه دانشجویی موج سبز هستید. این خبرنامه مطالب 24 ساعت گذشته بلاگ گروه دانشجویی موج سبز را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف ضمیمه شده در انتهای ایمیل را مطالعه کنید. اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید. اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.

همچنین روزنامه "کلمه" ویژه نامه پیام میرحشین موسوی به مناسبت ماه آذر، ماه دانشجو
جهت چاپ و انتشار دستی، ضمیمه شده است.
...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

 
نشريه "چلچراغ " هم توقيف شد
نشريه "چلچراغ " یکی از پرمخاط‌ب‌ترین نشریات در میان قشر جوان، در پي دريافت چند تذكر كتبي و به دلیل آنچه "تكرار تخلفات" نامیده شده، توقيف شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نشريه چلچراغ در پي دريافت دو تذكر كتبي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات به بهانه "انتشار برخي مطالب غير‌اخلاقي در قالب داستان و طنز"، توقيف شد.

در همین رابطه، یکی از اعضای تحریریه چلچراغ به خبرنگار جرس گفت: نشریه چلچراغ مقرر بود که برای شب چله به مانند سالهای گذشته جشن برپا کند که با اقدام به توقیف این مجله از برپایی جشن و گردهمایی از سوی مسئولان نشریه چلچراغ و جوانان جلوگیری به عمل آمد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پوستر ۱۶ آذر


جریمه کسبه در صورت عدم نصب تابلوی "ورود بانوان بدحجاب ممنوع"
کسبه ای که تابلو "ورود بانوان بدحجاب ممنوع" را در داخل محل کسب خود نصب نکنند، جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار جرس، اتاق اصناف تهران در پي اجراي طرحي است كه براساس آن، از كسبه اي كه تابلوهاي ممنوعيت ورود خانمهاي بدحجاب را نصب نكرده اند، جريمه بگيرند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پوستر - فرداي سبز


انتقال دانشگاه‌هاي خواجه نصير و علامه به خارج از تهران منتفي شد
پايگاه اطلاع‌‌رساني دولت، خبر خود مبني‌ بر خروج دانشگاه‌هاي خواجه‌نصيرالدين طوسي و علامه طباطبايي را اصلاح كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران در جلسه مورخ 89.7.5 به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري را موظف كرد نسبت به انتقال بيست و پنچ پژوهشكده و سه سازمان از تهران و ارائه گزارش تكميلي به دبيرخانه كارگروه اقدام كند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محاصره مجدد خانه مهدی کروبی
نیروهای امنیتی طی هفته گذشته و نیز به صورت مجدد از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز،  ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با  کروبی جهت دید و بازدید اعیاد اسلامی، جلوگیری کردند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


كاريكاتور خانواده درگير - بخش 119- ابلاغ حكم اعدام اميركبير


تعطیلی روز چهارشنبه تهران بعلت آلودگی هوا
كميته اضطراري آلودگي تهران در نشست دوشنبه شب خود به دليل پايداري هواي آلوده شهر تهران را در روز چهارشنبه تعطيل اعلام كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرتضي تمدن استاندار تهران و رئيس كميته اضطراري آلودگي هواي شهر تهران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: به دليل تداوم شرايط آلوده تهران و با توجه به اعلام هواشناسي مبني بر افزايش ميزان آلودگي هوا در روز چهارشنبه اين كميته تصميم گرفت روز چهارشنبه 3/9/89 كليه ادارات دولتي، بانك‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مدارس و دانشگاه‌هاي شهر تهران تعطيل شوند.

سازمان‌هاي نظامي و مراكز درماني و اورژانس و دستگاه‌هاي امدادي داراي كشيك مشمول قوانين خاص خود خواهند بود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


بیانیه شماره ٢ فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری در دانشگاهها به مناسبت روز دانشجو
در پی انتشار فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری دانشگاهها به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو و استقبال دانشجویان دانشگاههای مختلف سراسر کشور از این موضوع، بیانیه شماره ٢ این فعالان دانشجویی با ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصاب و اعتراضات هماهنگ و منسجم، منتشر شد.

این فعالان دانشجویی در بیاینه شماره یک خود، که ابتدای هفته جاری آن را منتشر کرده بودند، دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


كاريكاتور زمتون - هدف -


لاريجاني: سخنان سخنگوی شورای نگهبان، نظر جنتي است نه كارگروه حل اختلاف
سخنان اخير عباسعلي كدخدايي در مورد مباحث مطرح شده در كارگروه حل اختلاف دولت و مجلس با تذكرات و اعتراض نمايندگان مجلس مواجه شد و رئيس‌مجلس نيز تاكيد كرد: آنچه كه كدخدايي در مصاحبه عنوان كرده نظر جنتي است.
به گزارش ايلنا، درآغاز جلسه علني صبح امروز مجلس محسن كوهكن نماينده لنجان در مجلس و عضو هيات رئيسه با اشاره به مصاحبه اخير سخنگوي شوراي نگهبان و به استناد بند 11 ماده 23 آئين‌نامه داخلي مجلس در مورد حفظ شأن و جايگاه آن مجلس، اظهار داشت: بنده با توجه به اينكه سخنگوي هيات رئيسه هستم سوالات و تذكراتي را از سوي نمايندگان دريافت كردم و لذا وظيفه دارم كه براي انجام تكليف آنها را دنبال كرده و مطرح كنم.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محکومیت امیر احمد منظمی، فعال دانشجویی به حبس و شلاق
امیر احمد منظمی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
به گزارش دانشجو نیوز، وی در تاریخ ۲۹ آذر ماه هنگام شرکت در مراسم شام غریبان آیت الله منتظری بازداشت و پس از یک ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار وثیقه آزاد شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


عکس: ادعاي دخالت‏ ويژه امام زمان در هواپيمايي توسط رئیس سازمان هواپیمائی


معاون احمدی‌نژاد: استعفا، بازخرید، انتقال؛ کارمندان تهرانی یکی را انتخاب کنند
باوجود اعتراض و نارضایتی کارمندان تهرانی از برنامه انتقال به شهرستان‌ها، معاون احمدي‌نژاد امروز بدون توجه به این اعتراضات، با اعلام اینکه کارکنان دستگاه‌های شامل طرح انتقال از تهران باید از بین "استعفا، بازخرید و انتقال" یکی را انتخاب کنند، گفت: اگر تا پایان سالجاری دستگاه‌های مشمول 40 درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهرها منتقل نکنند باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه دولت باشند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


عکس: کاریکاتور خانواده درگیر - بخش 120 - مدال طلای وشوی بانوان


دادگاه سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران ۱۷ بهمن برگزار می‌شود
وکیل سه شهروند آمریکایی که سال گذشته در مرز ایران و عراق از سوی جمهوری اسلامی بازداشت شدند روز دوشنبه اعلام کرد که دادگاه موکلینش در تاریخ ۱۷ بهمن در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش رادیو فردا، مسعود شفیعی، وکیل پرونده جاش فتال، شین باوئر و سارا شورد، سه آمریکایی که بیش از یک‌سال است در بازداشت به سر می برند روز دوشنبه، اول آذر، به خبرگزاری فرانسه گفت که زمان برگزاری دادگاه سه موکلش رسما به وی ابلاغ شده و قرار بر این است که این دادگاه در تاریخ ۱۷ بهمن برگزار شود.

این در حالی است که پیش از این قرار بود دادگاه این سه نفر روز ۱۵ آبان برپا شود، اما پنج روز پیش از این تاریخ، غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ دادستان کل ایران،‌ اعلام کرد که محاکمه این سه نفر به تاریخ نامعلوم دیگری موکول شده است، زیرا سارا شورد، یکی از متهمان که با سپردن وثیقه آزاد شده و به آمریکا بازگشته است، باید احضار شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شکنجه، شکنجه است: سوال چهار گزینه ای: راوی این سخنان چه کسی است؟
"قبل از اینها هم در طول تاریخ در دنیا و حتّی در زمان خود ما کسانی بودند که خیال می‏کردند با زور و سرنیزه می‏شود بر ملتهای خودشان یا ملتهای دیگر سوار شد و حکمرانی کرد. دنیا هیتلرها را دیده است، رهبرانِ اوایل کارِ شوروی را دیده است؛ دنیا بعضی از قدرتهای دیگر را هم این زمان و قبل از این زمان دیده است؛ اینها شکست خوردند.

- ماجراى زندان «ابو غریب» [...] داغ ننگى بر پیشانى امریکاییها شد؛ و این داغ به این آسانیها پاک نخواهد شد. آن وقت رؤساى امریکایى[...] مى‏گویند ما خبر نداشتیم؛ عذرخواهى‏شان این است! مى‏گویند ما اطلاع نداشتیم؛ [...] مگر فرق مى‏کند که چه کسى مردم را شکنجه کند؛ صدام یا شما؟! شکنجه، شکنجه است. [...] معلوم مى‏شود که از مدتها قبل این کار اتفاق افتاده و حالا آشکار شده است؛ بنابراین باید خبر به اینها رسیده باشد و اگر نرسیده، این موضوع، خودش جرم دیگرى است.
به نظر شما سخنان زیبای بالا را چه کسی فرموده اند؟
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


اعلام حمایت از روند دموکراتیک حاکم بر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
٢۶ انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای در آغاز ماه آذر ضمن اعلام حمایت از برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت، نسبت به ادامه بازداشت چهار عضو منتخب این اتحادیه اعتراض کردند.

به گزارش دانشجونیوز، شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت همچنین در بیانیه خود ماه آذر را "ماه فریاد دانشجویان علیه ظلم و استبداد" نامیده و به بهاره هدایت و میلاد اسدی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و به "یک صد ستاره در بند جنبش دانشجویی" درود فرستاده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


نگرانی های امنیتی حکومت در آستانه روز دانشجو و عاشورا: نصب دوربین های جدید و پیشرفته
در راستای افزایش تدابیر امنیتی به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) و همچنین روز عاشورا ، دوربین های جدیدی درمقابل درب دانشگاه تهران نصب شده است که بنا به گزارش منابع خبری، قادرند تصویر چهره افراد را از فاصله ۵۰۰ متری ، بزرگ نمایی كنند.

به گزارش جرس، براساس دستورات مقامات امنیتی كلیه دوربینهای مسیر و مقابل دانشگاه تهران تعویض شده و دوربینهای كوچكتر و بسیار قویتری نصب گردیده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید



...................................................................................................................................................................

متن کامل خبرنامه را در فایل پی دی اف ضمیمه شده به ایمیل (در انتهای ایمیل) مطالعه کنید.
پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

.................................................................................................................................................



سبز مي مانيم، تا هميشه

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم
(دکتر فاطمی)
راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر