۱۳۸۹ آبان ۲۱, جمعه

همسر نسرین ستوده: چهره اش آنقدر تکیده شده بود که نمی توانستم تشخیص دهم او همسرم است

نسرین ستوده امروز (پنج شنبه ۲۰ آبان ماه) با همسر، خواهر و برادر خود در زندان اوین ملاقات کرد و در این اعتصاب خبر داد که اعتصاب عذای خشک خود را شکسته، اما به اعتصاب غذای تر (امتناع از خوردن غذا و فقط خوردن آب) ادامه خواهد داد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، که پس از دو ماه و نیم توانست برای اولین بار همسرش را ملاقات کند، به سایت مدرسه فمینیستی گفته است: نسرین ستوده در این ملاقات به ما اعلام کرد که به درخواست دوستان و وکلایش اعتصاب خشک اش را شکسته، ولی تا رسیدن به خواسته‌هایش، اعتصاب غذایش را به صورتی که فقط از آب استفاده کند، ادامه داده و خواهد داد.

رضا خندان افزود: همسرم هنوز در اعتصاب غذاست و فقط پس از ۹ روز اعتصاب خشک، به تقاضای وکلایش فقط آب می خورد ولی غذا نمی خورد.

نسرین ستوده در این ملاقات به همسرش گفته است: تاکنون جمعا ۳ مقام قضایی و امنیتی قول داده‌اند که ایشان را با تبدیل قرار آزاد خواهند کرد، ولی هیچکدام به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند. بنابراین من اعتصاب غذایم را به صورت اعتصاب غذای تر، ادامه می دهم.

رضا خندان در بازگشت از این ملاقات گفت: «من اصلا نسرین را نشناختم، چون چهره اش آنقدر تکیده شده بود که نمی توانستم تشخیص دهم او همسرم است. نسرین که قبل از زندان ۵۷ کیلو بیشتر وزن نداشت در این مدت زندان حدود ۱۳ کیلو لاغر شده بود و دیگر چهره اش قابل تشخیص برایم نبود.» سپس او افزود: «نسرین گفت که در این مدت اعتصاب غذایش ۲ بار زیر سرم رفته است».

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، از روز ۱۳ شهریورماه بازداشت و از روز ۳ مهرماه در اعتصاب غذا به سر می برد که ۹ روز از این مدت را در اعتصاب خشک بوده است.


--
سبز مي مانيم، تا هميشه
بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم

آقای احمدی نژاد؛ خبر بدی برایت دارم! مهر رسید!
(عنوان نامه رندانی سیاسی مجید دری از اوین)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر