۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

نماینده مجلس: دولت مقصر قطع رابطه با گامبیاست

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 11/24/10

جرس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور گامبیا گفت: «مقصر این مسایل دولت است که به این کشورها بها می‌دهد و آنها هم شان جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند. ما باید در روابط خارجی مان حساب شده‌تر از این‌ها عمل کنیم، دولت باید با تدبیر و درایت بیشتری اقدام کرده و کارها را مدیریت کند.»

 


به گزارش فرارو، یک عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام گامبیا را توهین به ملت ایران ارزیابی کرده و دولت و وزرات خارجه مسئول این اتفاق دانست.

قدرت الله علیخانی گفت: «متاسفانه دولت ما در این گونه مباحث بی بصیرتی کرده است. ما در ارتباط با بعضی از کشورها تدابیر لازم را رعایت نمی‌کنیم.» 
 

وی اقدام دولت گامبیا در قطع روابط و همکارهایش با دولت ایران را توهین به ملت و کشور ایران دانست و عنوان کرد: «متاسفانه ما به کشورهایی که دیپلماسی ریشه‌داری ندارند بها می‌دهیم و آنها نیز سر بزنگاه‌ها ما را رها می‌کنند.»

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور گامبیا گفت: «مقصر این مسایل دولت است که به این کشورها بها می‌دهد و آنها هم شان جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند. ما باید در روابط خارجی مان حساب شده‌تر از این‌ها عمل کنیم، دولت باید با تدبیر و درایت بیشتری اقدام کرده و کارها را مدیریت کند.» 
 

علیخانی با اشاره به سرمایه گذاری ایران در کشورهای آفریقایی گفت: «در خبرها خواندم که وزیر تعاون گفته بود که ایران در کشور زیمباوه کارخانه فراورده‌های لبنی احداث می‌کند. حال باید گفت؛ ما سرمایه ملت را در این کشورها خرج می‌کنیم در حالیکه جوانان ما هنوز مشکل اشتغال دارند، آنها هم در نهایت این گونه با ما برخورد می‌کنند.»

این نماینده عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه نباید بهانه به دست مخالفان داد، گفت: «دولت و وزارت خارجه را به تدبیر بیشتر دعوت می‌کنم تا عقلانیت و مدیریت را پیشه ساخته و کار نپخته‌ای انجام ندهند.»


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر